عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جهش اقتصادی نیازمند تلاش جهادی است


جهش اقتصادی نیازمند تلاش جهادی است

جهش اقتصادی نیازمند تلاش جهادی است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: جهش اقتصادی نیازمند یک اقدام جهادی و تلاش شبانه‌روزی است و توجه به مزیت‌های تجاری و اقتصادی گلستان بخصوص در عرصه تولید آنقدر از دیگر استان‌ها برتری دارد که تنها با توجه کردن به بخشی از این مزیت‌ها می‌توان به یک جهش چشمگیری دست یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، سیدمحمد دهنوی عصر چهارشنبه 4 اسفند، در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: برای رفع موانع تولید همه باید تلاش کنیم و اگر می‌خواهیم به جهش اقتصادی دست یابیم، با تلاش‌های عادی و کوچک نمی‌توان به این هدف دست یافت.
وی با اشاره به ظرفیت موجود بانک‌ها در عرصه حمایت از تولید گفت: ما از تلاش بانک‌ها تشکر می‌کنیم اما انتظار ما همراهی و همکاری بیشتر بانک‌ها برای توسعه تولید و اشتغال است.
دهنوی بیان کرد: بانک‌ها باید بر این نکته دقت داشته باشند، هرچه منابع بانکی استان در عرصه حمایت از تولید، اشتغالزایی و رونق فعالیت کارخانه‌ها هزینه شود بازگشت سرمایه سریعتر و پر سودتر رقم خواهد خورد.
وی با انتقاد از مسیر پرچالش برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات گفت: اگر اعتقاد داریم گلستان استان امن و پرسود برای سرمایه‌گذار است، اگر اعتقاد داریم فرش قرمز برای سرمایه‌گزار پهن می‌کنیم و اگر همه ما خود را رهرو منویات مقام معظم رهبری می‌دانیم، این میزان سنگ‌اندازی‌ها برای پرداخت تسهیلات صحیح نیست.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان تصریح کرد: امروزه دیگر هیچ نهاد و دستگاهی برای رسیدن به اهداف سازمانی به تنهایی نمی‌تواند موفق عمل کند و نکته بسیار حساس در این عرصه این است، اگر واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها به دلیل ناتوانی در تولید، عدم دارا بودن سرمایه در گردش و ناتوانی در فروش محصول ورشکست شده و به نوعی تولید دچار چالش شود، دیگر سرمایه‌ای نخواهد ماند که منابع بانک‌ها با آن تامین شود.
دهنوی گفت: اقتصاد یک زنجیره بهم پیوسته است که اگر یکی از حلقه‌های آن پاره و یا شکسته شود باقی زنجیره نیز به چالش برخورد می‌کند.

جهش اقتصادی نیازمند تلاش جهادی است

جهش اقتصادی نیازمند تلاش جهادی است


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور اقتصادی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .