عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رشد 7.9 درصدی صنعت در گلستان


رشد 7.9 درصدی صنعت در گلستان

رشد 7.9 درصدی صنعت در گلستان

استاندار گلستان گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده و با وجود تمام مشکلات و محدودیت‌ها شاهد رشد 9.7 درصدی در گلستان بوده‌ایم.

به گزارش پاسگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه ظهر امروز در مراسم متمرکز معرفی پروژه‌های هفته دولت گرگان اظهار کرد: استان گلستان بیش از هر زمانی در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار گرفته است.
 
وی اضافه کرد: ظرفیت‌ها و امکانات خوبی برای پیشرفت استان فراهم شده و آمارهای ارائه شده از سوی مراجع رسمی کشور بهترین گواه این ادعای بنده است.
 
استاندار گلستان بیان کرد: به مناسبت هفته دولت ، 33 هزار و 890 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار کلی بالغ بر 94 هزار و 700 میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرائی آن آغاز می شود، که با این پروژه ها، 39 هزار و 378 شغل برای مردم استان ایجاد شده یا خواهد شد. 

وی با اشاره به تحقق رشد 7.9 درصدی حوزه صنعت در استان گلستان، ادامه داد: یکی از اقدامات مهمی که در دولت سیزدهم به آن توجه شده، موضوع صادرات بخصوص صادرات غیرنفتی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هدفگذاری صادرات 500 میلیون دلاری تا پایان سال 1404 محقق خواهد شد.
 
استاندار گلستان به موضوع اقتصاد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: تعامل با کشورهای همسایه، تعامل با کشورهای منطقه و کشورهای CIS یکی دیگر از سیاست‌های دولت و اهداف مورد پیگیری در استان گلستان است.
 
زنگانه بیان کرد: در این راستا هدفگذاری کسب سهم 50 درصدی از صادرات به کشور ترکمنستان برای استان گلستان از برنامه‌هایی است که با قدرت برای رسیدن به آن در حرکت هستیم.
 
وی افزود: خوشبختانه باید اعلام کنیم با تلاش‌های انجام شده، استان گلستان جزء تنها 3 استان با رشد اقتصادی مثبت در هر سه زمینه کشاورزی، خدمات و صنعت است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: طی ۲ سال اخیر ، سرمایه گذاری در بخش صنعت در استان گلستان روند رو به رشد داشته و  کم کردن فاصله سرانه درآمد ساکنان گلستان از هدف‌های مهمی است که تحقق آن با سرمایه‌گذاری ۲ سال اخیر به میانگین کشوری نزدیک شده است.

زنگانه با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم 2 هزار میلیارد تومان برای رفع تنش آبی شهرهای استان گلستان هزینه شده است، بیان کرد: اعتبارات تخصیص به طرح‌های آبرسانی گلستان در ۲ سال آخر دولت گذشته ۱۳۷ میلیارد ریال بود که این رقم در دولت سیزدهم برای شهرهای دارای تنش آبی استان با افزایش ۵۰ درصدی به ۶ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت سد نرماب مینودشت را یکی از نشانه‌های توجه ویژه دولت به ساکنان گلستان دانست و گفت: تاکنون ۹۷ هزار میلیارد ریال برای ساخت این طرح از محل منابع مختلف تخصیص یافته است.

زنگانه از پیگیری دریافت مجوز شیرین‌سازی آب دریای خزر برای برداشت ۷۲ میلیون مترمکعب و استحصال ۳۶ میلیون مترمکعب آب شرب، سرمایه گذاری در جذب افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال در حوزه فاضلاب و آماده بهره‌برداری از فاضلاب شهری گنبدکاووس در سفر رییس جمهور خبرداد.

زنگانه، اتمام لایروبی و اتصال خلیج گرگان به دریای خزر و بهره‌برداری دوباره اسکله بندرترکمن با سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد ریال، جشن برخورداری از طرح فیبرنوری درتمامی شهرهای استان با اعتبار هشت هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال، زهکشی ۱۴ هزار هکتار کشاورزی، تجهیز سامانه آبیاری نوین در سطح ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین کشاورزی ، بهره برداری از ۳۵ طرح منابع طبیعی، تکمیل و بهسازی راه های ارتباطی،بهره‌برداری از ۲ هزار و ۵۰۰ خانه روستایی و بیش از هزار و ۶۰۰ خانه شهری در قالب نهضت ملی مسکن را از مهم‌ترین طرح‌های آماده بهره برداری در سفر دوم رییس جمهور اعلام کرد.

رشد 7.9 درصدی صنعت در گلستان

 

رشد 7.9 درصدی صنعت در گلستان

 

رشد 7.9 درصدی صنعت در گلستان

 

رشد 7.9 درصدی صنعت در گلستان

 

رشد 7.9 درصدی صنعت در گلستان

 

رشد 7.9 درصدی صنعت در گلستان

 

رشد 7.9 درصدی صنعت در گلستان

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .