عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عدالت رسانه ای و تبلغاتی برای نامزدهای انتخابات مجلس در دولت سیزدهم شکل گرفت

استاندار گلستان در ویژه برنامه رسام شبکه تلویزیونی گلستان ؛

عدالت رسانه ای و تبلغاتی برای نامزدهای انتخابات مجلس در دولت سیزدهم شکل گرفت

 

عدالت رسانه ای و تبلغاتی برای نامزدهای انتخابات مجلس در دولت سیزدهم شکل گرفت 

استاندار گلستان با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: عدالت رسانه ای و تبلیغاتی برای نامزدهای انتخاباتی در دولت سیزدهم شکل گرفت و همه آنها از فرصت های برابر برای تبلیغات سالم استفاده کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر علی محمد زنگانه شامگاه چهارشنبه 9 اسفند در ویژه برنامه رسام شبکه تلویزیونی گلستان تصریح کرد: فرصت های عادلانه تبلیغاتی برای همه نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از جمله راه اندازی شبکه های انتخابات، بخش ویژه رادیویی، در اختیار قرار گرفتن فضاهای دولتی و عمومی، ارسال پیامک های انبوه و کافه گفت و گو برای فرصت برابر ارائه برنامه ها و اهداف آنها فراهم شد.

وی با اشاره به ماده۸۲ قانون تخلفات و جرائم انتخاباتی افزود: ستادهای انتخاباتی نامزدها به دور از تخلفات انتخاباتی در فضای مناسب و قابل قبولی قوانین تبلیغات را در استان گلستان رعایت کردند.

وی بیان کرد: با پایان ساعت تبلیغات رسمی تا ۲۴ ساعت آینده مردم استان گلستان در سکوت رسانه ای و تبلیغاتی با تفکر،تامل، بررسی، درایت، بصیرت و عقلانیت فرصت انتخاب فرد اصلح تر برای ورود به مجلس شورای اسلامی را دارند.

استاندار گلستان گفت: شاخصه های برای انتخاب فرد اصلح وجود داشته که مهمترین آنها استکبارستیزی، روحیه جهادی، قانونمداری و امانتداری است، باید امانت‌دار بوده و تمام تلاش خود را برای تحقیق و تفحص، دفاع از حقوق مردم، قانونگذاری در راستای منافع عمومی و ارائه خدمات بهتر به مردم به کار بگیرد.

دکتر زنگانه با تاکید بر نقش انتخاب با درایت و بصیرت مردم در توسعه استان اظهار کرد: همدلی، وحدت، مشارکت و انتخاب افراد قانونمدار از اهمیت زیادی برخوردار و زمینه ساز رشد و پیشرفت استان است.

استاندار گلستان به فرمابشات حضرت امام پیرامون انتخابات اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند: "توجه داشته باشند رئيس جمهور و وكلاى مجلس از طبقه‏اى باشند؛ كه محروميت و مظلوميت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فكر رفاه آنان باشند، نه از سرمايه داران و زمين خواران و صدرنشينان مرفه و غرق در لذات و شهوات كه تلخى محروميت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمى‏توانند بفهمند " (صحیفه امام/ج21 /ص 422)

حضرت امام(ره) در بیانی دیگر می فرمایند: در هر حال، مردم با بصيرت و درايت و تحقيق، كانديداها را شناسايى كرده، و به‏ سوابق و روحيات و خصوصيات دينى- سياسى نامزدهاى انتخاباتى توجه نمايند. مردم شجاع ايران با دقت تمام به نمايندگانى رأى دهند كه متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئوليت كنند، و طعم تلخ فقر را چشيده باشند، و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمين، اسلام مستضعفين، اسلام رنجديدگان تاريخ، اسلام عارفان مبارزه جو، اسلام پاك طينتان عارف، و در يك كلمه، مدافع اسلام ناب محمدى- صلى اللَّه عليه و آله وسلم- باشند. و افرادى را كه طرفدار اسلام سرمايه دارى، اسلام مستكبرين، اسلام مرفهين بى‏درد، اسلام منافقين، اسلام راحت طلبان، اسلام فرصت طلبان، و در يك كلمه، اسلام امريكايى هستند طرد نموده و به مردم معرفى نمايند. و از آنجا كه مجلس خانه همه مردم و اميد مستضعفين است، در شرايط كنونى نبايد كسى انتظار داشته باشد كه حتماً نمايندگان بايد از گروه و صنف خاصى باشند. بايد توجه داشت كه هنوز خيلى از مسائل وجود دارد كه به نفع محرومين بايد حل و فصل شود. و تميز بين كسانى كه در تفكر خود خدمت به اسلام و محرومان را اصل قرار داده‏اند، با ديگران كار مشكلى نيست‏ " (صحیفه امام/ج 21/ص 11)

دکتر زنگانه گفت، بنیانگزار کبیر انقلاب اسلامی می فرمایند: نصيحتى است از پدرى پير به تمامى نامزدهاى مجلس شوراى اسلامى كه سعى كنيد تبليغات انتخاباتى شما در چهارچوب تعاليم و اخلاق عاليه اسلام انجام شود؛ و از كارهايى كه با شئون اسلام منافات دارد جلوگيرى گردد. بايد توجه داشت كه هدف از انتخابات در نهايتْ حفظ اسلام است. اگر در تبليغات حريم مسائل اسلامى رعايت نشود، چگونه منتخبْ حافظ اسلام مى‏شود. بايد سعى شود تا خداى ناكرده به كسى توهين نگردد؛ و در صورتى كه رقيب انتخاباتى به مجلس راه يافت، به دوستى و برادرى، كه چيزى شيرينتر از آن نيست، لطمه‏اى نخورد " (صحیفه امام/ج21 /ص11)

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: در مجموع و به طور خلاصه، شاخصهای زیر را می توان از این جملات استنتاج کرد؛ شناخت اولویتها و نیازهای اساسی و کلان کشور، داشتن توان و تخصص در زمینه ای خاص، فهم صحیح مسائل سیاسی روز و موقعیت انقلاب در جهان، شجاعت و جسارت انقلابی، داشتن روحیه علمی، اعتقاد به انقلاب اسلامی و اسلام ناب، دفاع از فقرا و محرومین، طعم فقر چشیده و مرفه نبودن، عدم التقاط و طرد اسلام آمریکایی، دغدغه اسلامیت داشتن، سالم و امین بودن، مستقل در روحیه و فکر، رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی و ...

وی همچنین یادآور شد: سلامت و امنیت انتخابات از وظایف اعضا هیات اجرایی، بازرسی و نظارت استان بود که از جمله استان های شاخص کشور در این مهم قرار گرفتیم و امیدواریم بیشترین مشارکت هم در استان رقم زده شود.

استاندار گلستان گفت: از مردم می خواهیم در ساعات اولیه فرآیند رای دهی را انجام دهند تا با ساعات شلوغ روز مواجه نشوند.

 

عدالت رسانه ای و تبلغاتی برای نامزدهای انتخابات مجلس در دولت سیزدهم شکل گرفت



 

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .