عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گرامیداشت یاد شهداء وظیفه همگانی است


گرامیداشت یاد شهداء وظیفه همگانی است

 

 

استاندار گلستان گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهداء یک وظیفه همگانی و مهم است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، دکتر علی‌محمد زنگانه صبح امروز در جلسه شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی بزرگداشت ۴ هزار شهید استان گلستان اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهداء یک وظیفه همگانی و مهم است.

وی ادامه داد: توجه به وصیتنامه شهداء و عمل به آن چراغ راه هدایت آینده خواهد بود و باید تلاش کنیم تا سیره شهداء و وصیت آنان در دل جامعه نهادینه و اجرایی شود.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ شهید و شهادت جامعه را از هرگونه تهاجم فرهنگی مصون می‌دارد و برگزاری چنین کنگره‌ها و یادواره‌هایی کمک کننده ترویج این فرهنگ اصیل و ارزشمند است.

زنگانه گفت: همه ما مدیون خون شهداءهستیم و اگر امروز شاهد رشد و توسعه کشور، برقراری امنیت، حرکت رو به جلوی نظام هستیم به برکت مجاهدت و از خودگذشتگی شهدای انقلاب اسلامی در طول تاریخ بوده است.

هدف کنگره 4 هزار شهید گلستان گرامیداشت یاد شهدا و انتقال پیام شهدا است
سردار علی ملک شاهکویی فرمانده سپاه نینوا گلستان اظهار کرد: شعار محوری این کنگره همانند کنگره نخست، توجه به فرهنگ دفاع مقدس و توسعه این نگاه ارزشمند در جامعه است.

وی ادامه داد: موضوع دفاع مقدس و پرداختن به مسئله شهید و شهادت یکی از مسائل مهم مد نظر مقام معظم رهبری است که همه ما وظیفه داریم در این مسیر کوشا باشیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ پایگاه بسیج در استان وجود دارد، تصریح کرد: یاد شهداء و انتقال پیام شهداء از اهداف مهم برگزاری این کنگره است و توسط تمامی پایگاه‌های بسیج در طول سال نیز یادواره‌های شهداء برگزار می‌شود.

ملک شاهکویی گفت:  ۲۵ کمیته ذیل این کنگره برای برگزاری هرچه بهتر کنگره ۴ هزار شهید فعالیت می‌کنند و تلاش می‌کنیم این کنگره با کیفیت و کمیت هرچه بهتر برگزار شود.

شهدا برهان این انقلاب هستند
آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: امام راحل در عمل ثابت کرد بدون وابستگی به شرق و غرب می‌توان زندگی کرد و این مسئله جهادی که رهبر معظم انقلاب امروز مطرح می‌کنند موضوعی بود که امام هم به آن تاکید داشت و آن را اجرایی می‌کرد.
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همانند امام راحل در این‌میدان محکم و شایسته ایستاده است.
 
نماینده ولی‌فقیه در گلستان با اشاره به اقدامات بزرگ نظام اسلامی علیه رژیم جعلی صهیونیستی، تصریح کرد: اقدام هوشمندانه، به موقع و موثر انقلاب اسلامی در حمله موشکی به رژیم جعلی صهیونیستی و ایستادگی و رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، باعث بیداری جهان اسلام شده است.
 
نورمفیدی گفت: راهی که امام برای ما گشودند و رهبری در این مسیر ایستاده‌اند راه درست و عاقبت بخیری است.

وی افزود: امروز کشور نیازمند اقدام جهادی و انقلابی است و اگر پیشرفت می‌خواهیم باید کار شبانه‌روزی انجام دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان تاکید کرد: شهدا برهان این انقلاب هستند و اگر بتوانیم منش و ایمان شهید حاج قاسم سلیمانی را در بدنه جامعه بشناسانیم و حاج قاسم را در جامعه بازخوانی کنیم شاهد اتفاقات بزرگی خواهیم بود.

نورمفیدی گفت: وقتی مبنا و اساس زندگی تلاش، کار و کوشش باشد و با صبوری به همه نگاه کنیم، موفق خواهیم شد.

وی گفت: شهدا برای یک فرد یا یک جناح یا یک گروه نیستند شهدا برای همه افراد جامعه هستند و به همه مردم تعلق دارند و باید تلاش کنیم همه را در دایره انقلاب حفظ کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 





بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .