عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » از شرق تا غرب استان در مسیر خدمت رسانی با استاندار گلستان


از شرق تا غرب استان در مسیر خدمت رسانی با استاندار گلستان

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 

 کاروان خدمت با حضور استاندار گلستان در شهرستان های کلاله، علی آباد کتول و بندرگز حاضر شد تا با افتتاح و بهره برداری از برخی پروژه ها، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور، شهید آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، مسیر خدمت رسانی را بدون توقف ادامه دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر علی محمد زنگانه امروز چهارشنبه 6 تیر ابتدا در شرق استان و در شهرستان کلاله حاضر شد و پروژه‌های آبرسانی شهر کلاله را افتتاح کرد.
وی در این مراسم گفت: استان گلستان در آستانه یک جهش بزرگ به سمت پیشرفت و آبادانی قرار دارد و با اقدامات در است اجرا،بخش زیادی از عقب ماندگی های زیرساختی آن جبران خواهد شد
 وی افزود: در 33 ماه خدمت دولت سیزدهم و با حمایت های شخص رییس جمهور شهید، حدود 1950 میلیارد تومان در حوزه آب و فاضلاب و 2250 میلیارد تومان در حوزه آب منطقه ای هزینه شد
 استاندار گلستان خاطرنشان کرد: برای تامین آب شرب مردم و خارج کردن استان از تک منبعی، از شیرین سازی آب دریا برای کمبود آب در غرب و مرکز استان بهره گرفتیم و  برای شرق استان نیز بهره برداری از پروژه محوری و راهبردی سد نرماب در دستور کار قرار گرفت.
لازم به ذکر است که طرح آبرسانی کلاله از سال ۹۳ با هدف تامین آب آشامیدنی این شهرستان در افق ۱۴۱۵ آغاز گردید که تا قبل ۱۴۰۰ حدود ۱۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شد و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان طی دوسال دولت سیزدهم، در روستای طوقه اجرایی گردید.
با اجرای پروژه های طرح آبرسانی شامل تجهیز و تملک اراضی ۶ حلقه چاه، خطوط جمع آوری بین چاهها، خطوط انتقال Grp بین مخازن، پمپاژ اضطراری، احداث مخزن ۲۰۰ متر مکعبی، اجرای خط پلی اتیلن بین چشمه و مخزن ۵۰۰۰ شهر و... بالغ بر ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب به شبکه شرب شهر کلاله اضافه گردید که قبل از اجرای این طرح دبی آب کلاله ۸۰ لیتر بر ثانیه بوده است.
در برنامه بعدی، وعده افتتاح خط دوم پل ورودی شهر کلاله (معروف به میلاد) پس از ۲۲ سال انتظار مردم این شهرستان امروز با حضور استاندار گلستان، مدیران استانی و محلی محقق شد.
 پل میلاد بر روی رودخانه «دوغ» بر اثر سیل سال ۱۳۸۰ به طور کامل تخریب شد اما با وجود اهمیت آن به عنوان تنها مسیر اصلی ارتباطی ۲ شهرستان کلاله و مراوه‌تپه با گرگان فقط در سال ۱۳۸۴ جاده (لاین) اول آن به طول ۸۴ متر و عرض ۱۲ متر با ارتفاع هشت متر و چهار دهنه به بهره‌برداری رسید.
 دولت سیزدهم برای افزایش ایمنی تردد، عملیات ساخت خط دوم این پل به‌ طول ۸۴ و عرض ۱۲ متر شامل سه ستون اصلی و ۲ تکیه گاه جانبی را دهه فجر سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار داد و امروز با هزینه ۶۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد تا مشکل ترافیکی ورودی شهر کلاله رفع شده و عبور و مرور در این محدوده تسهیل شود.
 استاندار گلستان در آیین افتتاح این پروژه 22 ساله و همچنین بهره برداری متمرکز از 88 پروژه عمرانی راهداری و حمل و نقل جاده ای در کلاله گفت: از تلاش‌های وزیر نفت در احیای پتروشیمی این استان پس از ۱۸ سال توقف، قدردانی می کنیم اما از تعلل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی کشور جهت احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله گله مندیم.
 وی افزود: تعلل در اجرای پروژه احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله که در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان (۳۰ آذر ۱۴۰۲) و با حضور وزیر کشور آغاز شد، پذیرفتنی نیست و تسریع در اجرایی کردن این پروژه مهم امری بسیار ضروری است.
 دکتر زنگانه اظهار کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور سهم اعتباری خود را ورایز کرده و هم اکنون ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه موجود است و باید شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی نیز با تامین منابع مورد نیاز نسبت به شروع عملیات اجرایی این طرح هرچه سریعتر اقدام کند.
 استاندار گلستان تصریح کرد: طی ۲ سفر هیات دولت به استان، در مجموع ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی به گلستان اختصاص یافت و این استان را جزو استان‌های برتر در تحقق مصوبات سفر قرار داد. 
به گفته دکتر زنگانه، تصویب ۱۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی که تاکنون ۶۰ درصد آن از سوی بانک‌ها به طرح های پیشنهادی پرداخت شده، مصوبات ارزی به ارزش ۵۰۰ هزار میلیارد ریال برای ۲ پروژه پتروشیمی و تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد کتول، پرداخت هفت هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه به مددجویان نهادهای حمایتی و ۱۴ هزار میلیارد ریال وام ازدواج به جوانان، اختصاص ۶ هزار میلیارد ریال برای احیای خلیج گرگان و هزار میلیارد ریال برای حصارکشی منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه‌برون و نیز ۹۰ هزار میلیارد ریال درحوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بهبود ایمنی جاده‌ها بخشی از اهتمام دولت سیزدهم به گلستان برای جبران عقب ماندگی‌های زیرساختی آن بوده است. 
مقام عالی دولت در استان گلستان خبر داد: قرار است با توافق انجام شده بین ۲ کشور ایران و ترکمنستان، جاده ارتباطی بین بندرخشک اینچه‌برون تا بندر ترکمن‌باشی ترکمنستان احداث شود. 
وی یادآور شد: در دور دوم سفر رئیس جمهور به این استان چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه مینودشت- پارک ملی گلستان و ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای جابجایی ۶ روستای واقع در کاسه سد «چایلی» شهرستان مرزی مراوه‌تپه اختصاص یافت که درحال پیگیری و اجرای این پروژه هستیم. 
سپس  اولین و تنها واحد تولیدی باطری خودرو در شمال کشور با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی با حضور دکتر زنگانه استاندار گلستان و جمعی از مدیران استانی و محلی به بهره برداری رسید که با افتتاح این واحد با ظرفیت سالانه تولید ۲۸ هزار باطری خودروهای سبک، برای ۳۵ نفر شغل ایجاد شده است.
 مرحله دوم طرح توسعه این مجموعه با سرمایه‌گذاری بیش از هشت هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۷۰۰ نفر در صورت حمایت تسهیلاتی در ناحیه صنعتی «دهنه» اجرا می‌شود.
 در مراسم دیگری با حضور دکتر زنگانه استاندار و همزمان با هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن کشور که ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واجد شرایط زمین واگذار شد؛ در استان گلستان نیز هزار و ۹۴۸ واحد مسکونی در قالب های خودمالک، مسکن مهر، مسکن روستایی و بازآفرینی شهری افتتاح و زمین رایگان به متقاضیان واجد شرایط استان واگذار گردید.
حضور در مراسم چهلم شهدای خدمت در شهر فراغی، آخرین برنامه استاندار گلستان در شهرستان کلاله بود.
استاندار گلستان همراه با کاروان خدمت در شهرستان علی اباد کتول حضور یافت و در مراسمی، سالن ورزشی روستای مهدی آباد شهرستان علی آباد کتول افتتاح شد.
 فتتاح پروژه اتصال نیروگاه آذرخش علی آباد به شبکه سراسری خطوط انتقال فرآورده های نفتی با اعتبار هزار میلیارد ریال از دیگر برنامه های استاندار گلستان در این شهرستان بود.
 دکتر زنگانه در این مراسم گفت: امروز شاهد یک حرکت تیمی فراقوه ای برای پیشرفت استان گلستان هستیم.
 وی افزود: یادگار ابراهیم در استان گلستان فراوان است و ما برای تأمین پیش نیازهای رشد همه جانبه استان آرامش نخواهیم داشت.
 استاندار گلستان تأکید کرد: توسعه صنعتی گلستان شروع شده و به 7.9 درصد رسیده که نباید متوقف شود تا عقب ماندگی های تاریخی این استان را جبران کنیم.
 دکتر زنگانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور و هیات همراه گفت: ما در پرواز اردیبهشت، نه فقط یک رئیس جمهور بلکه بزرگترین حامی گلستان را از دست دادیم و امید داریم دولت چهاردهم نیز در ادامه همین راه به استان کمک کند.
 آیین افتتاح و بهره‌برداری از فاز اول پروژه تعریض و آسفالت محور زرین گل_ شیرین آباد_ شاهرود به طول ۵ کیلومتر و با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان با حضور دکتر زنگانه استاندار گلستان برگزار شد.
در گام آخر نیز، آیین افتتاح و بهره‌برداری تصفیه خانه مجتمع ۴ روستای لیوان شهرستان بندرگز با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان با حضور دکتر زنگانه استاندار گلستان به بهره‌برداری رسید.
ظرفیت این تصفیه خانه ۴۰۰ متر مکعب در شبانه روز است و روستاهای تلور، لیوان شرقی، لیوان غربی، کهنه کلباد را پوشش می‌دهد و مجموعاً ۲۵۰۰ خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند.
در پایان هم، مراسم چهلم شهدای خدمت نیز در مسجد جامع شهرستان بندرگز برگزار شد و استاندار گلستان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور به تبیین دستاوردهای بی بدیل ایشان برای جمهوری اسلامی، عرصه داخلی و استان گلستان پرداخت.

از شرق تا غرب استان در مسیر خدمت رسانی با استاندار گلستان

 

از شرق تا غرب استان در مسیر خدمت رسانی با استاندار گلستان

 

از شرق تا غرب استان در مسیر خدمت رسانی با استاندار گلستان

 

 

 


 

 

  

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از شرق تا غرب استان در مسیر خدمت رسانی با استاندار گلستان


از شرق تا غرب استان در مسیر خدمت رسانی با استاندار گلستان

   

از شرق تا غرب استان در مسیر خدمت رسانی با استاندار گلستان

 

 

از شرق تا غرب استان در مسیر خدمت رسانی با استاندار گلستان


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 119
  • کد خبر : 113252