عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اینچه برون منطقه آزاد پیشرو و هوشمند کشور است

استاندار گلستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان؛

اینچه برون منطقه آزاد پیشرو و هوشمند کشور است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

  اینچه برون منطقه آزاد پیشرو و هوشمند کشور است

استاندار گلستان اظهار کرد: مصوبه منطقه آزاد اینچه برون در خرداد ماه ۱۴۰۰ اخذ شد و با دستور ویژه شهید جمهور در سفر اول اقدامات منطقه آزاد اینچه برون آغاز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد در دیدار با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و با حضور حاج کمال آخوند غراوی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان ، پیرامون منطقه آزاد اینچه برون گلستان گفت: در حال حاضر ۱۰ منطقه جدید علاوه بر ۸ منطقه آزاد قبلی در حال اجرا هستند که اقدامات گلستان الگویی برای دیگر مناطق آزاد شد.

وی با اشاره به وسعت منطقه آزاد استان یادآور شد: بیش از ۱۲ هزار و ۵۷۷ هکتار نقشه منطقه بدون معارض ممهور به مهر هیات دولت گردید که در آینده منطقه آزاد بسیار موثر است و این در حالیست که محدوده بسیاری از مناطق آزاد هنوز با مشکل  مواجهه هستند.

وی با بیان اینکه شناسه ملی منطقه آزاد اخذ شد ، ثبت علامت تجاری صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در اقدامی پیچیده برای ۹ هزار هکتار اراضی منطقه آزاد اینچه برون سند تک برگ  اخذ شد که مشکلات آتی برای سرمایه گذاری را به حداقل می رساند.
دکتر زنگانه تأکید کرد: تلاش داریم فرودگاه بین المللی گرگان و جزیره آشوراده را به منطقه آزاد اینچه برون الحاق کنیم که خیرات زیادی برای استان دارد.
وی ادامه‌داد: موضوع سهمیه کالای تجاری منطقه آزاد اینچه برون را رفع کردیم و رقم سهم منطقه آزاد ما در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان بوده و در سال‌جاری در فاز اول ۵۰ میلیارد تومان بوده و البته ظرفیت تا هزار میلیارد تومان را داریم.

به گفته استاندار گلستان ، افتتاح حساب های منطقه آزاد در بانک مرکزی و خزانه را داشتیم و البته منطقه آزاد بصورت کاملاً هوشمند در حال اجراست.
وی ادامه داد: تفاهم نامه های زیادی در عرصه ملی و بین المللی منعقد شده است و ۱۱۰ بسته سرمایه گذاری در منطقه آزاد اینچه برون آماده شده است.
دکتر زنگانه تصریح کرد: در فاصله اینچه برون جمهوری اسلامی و آلتین در جمهوری ترکمنستان بازارچه هایی زیر نظر سازمان اکو اجرا می شود و به رشد اهداف ما در منطقه آزاد اینچه برون کمک می‌کند.
وی گفت: تا کنون بیش از ۵۷ هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد داریم که تنها ۳۵ هزار میلیارد تومان آن متعلق به پتروشیمی است و معافیت های بسیار مناسبی برای این شرکت دارد و البته منافع بسیاری برای گلستان دارد .

وی افزود: بر اساس قراردادی پساب شهر گرگان را برای پتروشیمی و همچنین منطقه آزاد و پساب تصفیه خانه شهر گنبدکاووس برای منطقه آزاد در نظر گرفته شده و خط انتقال برق هم با همراهی برق منطقه ای در حال اجراست و همچنین از محل اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه برق گلستان، برق مورد نیاز منطقه آزاد تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا کنون در خواست های سرمایه گذاری در حوزه لجستیک ، حمل و نقل، پتروشیمی ، خودرو بوده است، یادآور شد: اولویت ما مطالعات بود و مطالعات منطقه آزاد اینچه برون بصورت کامل انجام شده است و می تواند ظرفیت سازی مدیریت لجستیک، صنایع تبدیلی، صنایع چوب و سلولزی، فراورده های شیمیایی و پتروپالایش، شهرک متالورژی صورت گرفته است.
وی گفت: در چشم انداز توسعه ما منطقه آزاد، منطقه فرصت های نوظهور است و بیش از ۴۷ هزار شغل ایجاد می شود.

وی افزود: اقدامات محیط زیستی مورد توجه در منطقه آزاد بصورت کامل صورت گرفته و به دنبال آن هستیم که هیچ گونه مشکل محیط زیستی نداشته باشیم.
استاندار گلستان اظهار کرد: اجرای کریدور شرق دریای خزر از منطقه آزاد اینچه برون تا بندر عباس منافع ملی و فراملی است و می تواند با تعامل ۶ استان کشور زمینه افزایش حمل بار، کاهش زمان جابجایی و ارتقا مراودات را به همراه داشته باشد.

به گفته دکتر زنگانه ، اجرای کریدور بندرترکمن باشی به اینچه برون مسیر زمینی برای انتقال کالا را فراهم می کند که البته تا کنون پیمانکار آن نیز مشخص شده است .
همچنین در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: لازم است از همه خصوصا آقای استاندار تشکر کنم که جدی، دلسوزانه ، با علاقه مندی و جهادی پیگیر موضوعات هستند و امیدواریم این موضوع مهم در میدان عمل پیاده شود و مردم هم آثار و نتایج آن را به مرور احساس کنند.
آیت الله نورمفیدی بیان کرد: برای توسعه استان هر گامی را بر می دارم.
وی ادامه داد: پیامبر فرمودند به دنبال کارهای بزرگ باشید وقتی انجام شود آثار بسیاری خواهد داشت.

  اینچه برون منطقه آزاد پیشرو و هوشمند کشور است

 

  اینچه برون منطقه آزاد پیشرو و هوشمند کشور است

 

  اینچه برون منطقه آزاد پیشرو و هوشمند کشور است

 

  اینچه برون منطقه آزاد پیشرو و هوشمند کشور است

 

  اینچه برون منطقه آزاد پیشرو و هوشمند کشور است

 

  اینچه برون منطقه آزاد پیشرو و هوشمند کشور است

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .