عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گردهمایی دانش آموختگان باید عرصه انتقال تجربیات باشد

استاندار گلستان:

گردهمایی دانش آموختگان باید عرصه انتقال تجربیات باشد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

گردهمایی دانش آموختگان باید عرصه انتقال تجربیات باشد

 استاندار گلستان در اولین گردهمایی دانش آموختگان دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان اظهار کرد: گردهمایی دانش آموختگان باید عرصه انتقال و نهادینه کردن تجربیات شود و یقیناً باید به گونه ای مدیریت شود که طی سنوات آتی استمرار داشته باشد.

به گزارش پایگاه الاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با اشاره به تاکیدات آموزه های اسلامی بر مسائل معنوی و صله رحم، تصریح کرد: باید این گردهمایی به تشکیل اتاق های فکر و خوشه های فکری بزرگ منجر شود که بتواند تاثیر بالایی در به کرسی نشاندن تفکرات دانشگاهیان در عرصه های مختلف داشته باشد.

وی با اشاره به قدمت دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان، یادآور شد: تاریخچه این دانشگاه، نیازمند نگاهی فکورانه است که بتوان از دل آن و در گذر فراز و نشیب های آن نقشه راه آینده را تدوین کرد.

وی افزود: بیقراری به ایجاد فکر و اعتقاد به موضوعات استان باید به گونه ای باشد که دانشگاهیان برای به کرسی نشاندن حرف ها و ایده های خود آرام و قرار نداشته باشند، نه اینکه منتظر گرایش مدیران و دستگاه ها به سمت خود باشند.

استاندار گلستان عدم انتقال مدیریت از مدیران قبلی به مدیران بعدی را مسئله ای قابل توجه دانست و افزود: یکی از مشکلات مهم که دولت تدبیر و امید بدنبال حذف آن است، آغازگری راه های رفته است که یقیناً این آغازگری دوباره موجبات خسارات و ضایعات فراوان در کشور می شود.

وی با بیان اینکه قریب به 2هزار فارغ التحصیل بیکار رشته های کشاورزی در استان وجود دارد، خاطر نشان کرد: کشاورزی سنتی و عدم حرکت طولی حرفه و علم موجبات بیکاری فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی را پدید آورده که باید یکی از خروجی های ملموس این گردهمایی ها ارائه راهکارهای مناسب جهت مشکل فارغ اتحصیلان بیکار باشد.

دکتر صادقلو با اشاره به تهیه اسناد آمایش استان، اسناد جامع 1404 و 1414 ، تعریف 30 طرح تحولزا در استان و مصوبه منطقه آزاد تجاری ـ صنعنی اینچه برون گلستان، گفت: امروز گلستان در آستانه ی توسعه قرار گرفته و دانشگاهیان تاثیر بسزایی در ایجاد و استمرار این توسعه خواهند داشت.

همچنین در این گردهمایی ریاست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، فارغ التحصیلان دانشگاه را سرمایه اساسی آن دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم این گردهمایی را بصورت مستمر در سنوات آتی برگزار کنیم و موجبات نزدیکی بیش از پیش اساتید و دانش آموختگان را فراهم آوریم.

دکتر نجفی نژاد با اشاره به برگزاری جشن 60 سالگی دانشگاه در سال 96، خاطر نشان کرد: گردهمایی بزرگ دانش آموختگان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی با حضور بیش از هزار نفر را در سال 96 برگزار خواهیم کرد.

لازم به ذکر است در این مراسم که با حضور دکتر قریشی معاون سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور برگزار شد، از دانش آموختگان دهه 40 و 50 دانشگاه حاضر در سالن تقدیر شد.

گفتنی است دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در سال 1336 تحت عنوان آموزشگاه عالی جنگل تاسیس شده و به عنوان اولین دانشگاه کشور در زمینه علوم کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می شود که امروز با 9 دانشکده در 132 رشته تحصیلی در حال فعالیت است.

 

گردهمایی دانش آموختگان باید عرصه انتقال تجربیات باشد

 

گردهمایی دانش آموختگان باید عرصه انتقال تجربیات باشد

 

گردهمایی دانش آموختگان باید عرصه انتقال تجربیات باشد

 

گردهمایی دانش آموختگان باید عرصه انتقال تجربیات باشد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1562
  • کد خبر : 12354