عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گزارش نشست استانداران سراسر کشور


گزارش نشست استانداران سراسر کشور

گزارش نشست استانداران سراسر کشور

 نمایندگان عالی دولت در استان ها بمنظور همفکری و هم اندیشی در خصوص محورهای مختلف کاری و تبادل نظر با وزیر کشور و تعدادی دیگر از مسؤولین کشور،‌ از سراسر کشور در وزارت کشور گردهم آمدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در این نشست که با سخنرانی مهندس مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور آغاز شد،‌ مسائل و موضوعات متنوعی با حضور مسؤولین و دست اندرکاران مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ریس ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس برنامه زمان بندی، آموزش عوامل اجرایی برگزاری انتخابات از هفته آینده در سراسر کشور آغاز می شود.

محمد حسین مقیمی افزود: بر اساس این برنامه در آذر ماه نیز ثبت نام نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انجام می شود.

وی همچنین درمورد برگزاری انتخابات تمام مکانیزه در 9 کلان شهر کشور اظهارداشت: دولت اعتبار لازم را برای برگزاری انتخابات تمام مکانیزه در این شهرها اختصاص داده و ما پس از هماهنگی با شورای نگهبان شهرهایی که در آن انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می شود را اعلام خواهیم کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین در پاسخ به این سوال که آیا وزارت کشور برنامه ای برای تغییر فرمانداران دارد، گفت: این یک روال عادی است و بسیاری از فرمانداران همسو با دولت هستند.

مقیمی ادامه داد: اگر فرمانداری نتواند وظایف اجرایی خود را به خوبی انجام دهد تغییراتی خواهیم داشت اما در حال حاضر برنامه خاصی نداریم.

 

سپس دکتر ذوالفقاری معاون امنیتی – انتظامی وزارت کشور در این نشست، با اشاره به دستورالعمل اجرایی مصوبات قانونی در تأمین نظم و امنیت تجمعات و اجتماعات قانونی در کشور گفت: از این پس این دستورالعمل مبنای عمل سازمان ها، نهادها و شوراهای تأمین استان ها خواهد بود .

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به تخصیص 50 درصدی اعتبارات کنترل مرز گفت : این اعتبار به محض وصول واگذار خواهد شد و با توجه به شرایط پیرامون ضروری است ، ضریب امنیت مرزها را افزایش دهیم .

دکتر ذوالفقاری بر ضرورت تلاش مضاعف استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در کنترل دقیق مرزهای شرقی و جلوگیری از ورود غیر قانونی مهاجرین تأکید کرد و گفت :

سایر استان ها می بایست همه توان خود را برای جلوگیری از رسوب و حضور افراد غیر مجاز بکار گیرند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از استانداران و فرمانداران خواست تا در حل و فصل اختلافات مرتبط با آب به هیچ وجه نگاه محلی نداشته باشند و حتماً با نگاه فرا استانی و با رویکرد تعامل مسائل فی مابین را حل کنند .

دکتر ذوالفقاری درخصوص شورای های تأمین استان ها گفت: این شوراها می بایست با ارزیابی وضعیت نسبت به کنترل و کاهش جرائم خشن از جمله سرقت های مسلحانه، سرقت های به عنف، گروکشی و برخورد قاطعانه با اشرار و اوباش اهتمام ویژه نمایند و به وقایع خاص امنیتی توجه خاص داشته باشند .

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بر تشکیل و اقدام به موقع کمیته های امنیتی به منظور جلوگیری از هرگونه غفلت در هنگام بروز حوادث و اتفاقات طبیعی مانند سیل و زلزله و برقراری نظم و امنیت در حوزه های محلی تأکید کرد .

 

در ادامه، وزیر کشور طی سخنانی، درمورد نشست های استانداران به صورت ماهانه تا پایان سال جاری گفت: این نشست ها را به صورت مرتب و دوره ای برگزار می کنیم و در هر نشست برخی موضوعات به تقاضای وزرا و دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار می گیرد.

رحمانی فضلی افزود: در نشست امروز بحث اشتغال را به عنوان مساله مهم در دستور کار قرار داده ایم که وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنایع و معادن و کشاورزی از ماه ها قبل در این زمینه با وزارت کشور جلساتی داشتند تا بتوان در حوزه اشتغال کوچک و زود بازده در استان ها برنامه موثر و منسجمی را اجرا کنیم؛ لازم است این جلسات را برگزار کنیم تا استانداران توجیه شوند.

وی ادامه داد: مساله بعد وضعیت و فضای اجتماعی کشور به خصوص مباحثی همچون انتخابات است که باید در نشست استانداران مطرح شود تا ما بتوانیم در فضایی توام با آرامش، امنیت و رضایتمندی، مردم خود را برای برگزاری انتخابات آماده کنیم.

وزیر کشور همچنین گفت: در حال حاضر در مرحله آماده سازی مقدمات برای دستگاه های مرتبط با انتخابات به خصوص شورای نگهبان هستیم و مسیر به خوبی پیش می رود و مشکل خاصی وجود ندارد.

 

** شرایط استانداران در تصمیم گیری ما موثر است

رحمانی فضلی همچنین درمور علت تغییر استاندار کرمانشاه گفت: در مورد استانداران ما ارزیابی های مختلفی را انجام می دهیم و اگر به این نتیجه برسیم که جابجایی استانداران و فرمانداران می تواند موثر باشد این اقدام را انجام می دهیم؛ شرایط استانداران در تصمیم گیری ما موثر است.

وی ضمن تشکر از استاندار سابق کرمانشاه تصریح کرد: اسدالله رازانی استاندار جدید کرمانشاه فردی با تجربه و دارای برنامه برای استان کرمانشاه است که می تواند موثرتر عمل کند.

وزیر کشور افزود: هر زمان به این نتیجه برسیم که تغییر به نفع مردم و سیاست های دولت است آن را انجام می دهیم.

 

**کارشناسان وزارت کشور تعامل خوبی با کارشناسان شورای نگهبان دارند

رحمانی فضلی همچنین درمورد تعامل این وزارتخانه با شورای نگهبان در انتخابات آینده گفت: شخصا جلسات متعددی با آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان داشته ام.

وی یادآور شد: بیشتر ارتباط وزارت کشور با شورای نگهبان در سطح کارشناسان است که کارشناسان این وزارتخانه تعامل خوبی با کارشناسان شورای نگهبان دارند.

وزیر کشور ادامه داد: حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس رابط این وزارتخانه با شورای نگهبان است که این موضوع منجر شده که با کمترین اختلاف نظر موضوعات را پیش ببریم.

رحمانی فضلی همچنین در خصوص مصوبه دولت در تفویض 52 وظیفه وزارتخانه ها به استان ها اظهارداشت: کارگروهی در یکی از مناطق استان ها تشکیل و پس از آن مصوبه ها به دولت ارایه شد و پس از طی مسیر قانونی در دولت به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه مقرر شد برخی از اختیارات دستگاه های اجرایی به استان ها واگذار شود، افزود: استان ها با تفویض و واگذاری اختیارات دستگاه ها به آنها بهتر می توانند از ظرفیت خود استفاده کنند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: همچنین کارگروهی متشکل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت کشور و دستگاه های اجرایی مربوطه تشکیل شد تا دیگر وظایف دستگاه های اجرایی را بررسی کند. در نهایت این کارگروه به هر تصمیمی برسد، واگذاری اختیارات انجام می شود.

وزیر کشور اظهارامیدواری کرد: برخی از وظایفی که به حوزه های اجرایی بازمی گردد به استان ها واگذار می شود تا فرآیند تصمیم گیری و اجرا کوتاه شود.

بر اساس این گزارش، 52 وظیفه از اختیارات وزارتخانه های مختلف به پیشنهاد وزارت کشور و با تصویب هیات دولت به واحدهای استانی تفویض شد.

براساس این مصوبه، وزرا و روسای موسسات و مدیران عامل شرکت های دولتی موظف هستند با هماهنگی معاونت حقوقی رییس جمهوری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت کشور آن دسته از وظایف و اختیارات خود را که واگذاری آن ها منع قانونی ندارد و موجب نقض سیاست های کلان ستادی نمی شود را ظرف 6 ماه شناسایی کنند.

همچنین طبق این مصوبه وزارتخانه ها پس از شناسایی وظایف و اختیارات قابل واگذاری باید این وظایف را با برنامه ریزی لازم به واحدهای استانی متناظر خود تفویض و فهرست آن را به وزارت کشور و دفتر هیات دولت اعلام کنند.

 

نشست استاندار سراسر کشور، روز دوشنبه 30 شهریور در دو نوبت صبح و بعدازظهر در وزارت کشور برگزار شد.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1431
  • کد خبر : 12846