عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسات شورای‎گفت‎گوی دولت و بخش خصوصی باید ‎تخصصی‎تر شود

استاندار گلستان:

جلسات شورای‎گفت‎گوی دولت و بخش خصوصی باید ‎تخصصی‎تر شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

جلسات شورای‎گفت‎گوی دولت و بخش خصوصی باید ‎تخصصی‎تر شود

 استاندار گلستان با اشاره به اهمیت موضوعات مربوط به کشاورزی گفت: نیاز است جلسات شورای‎گفت‎گو میان دولت و بخش خصوصی‎تخصصی‎تر شود و با توجه به اینکه امروز موضوعات زیادی در بخش کشاورزی مطرح شد برای مباحث باقی‎ مانده در بخش کشاورزی نیاز است جلسات بیشتری در این رابطه داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، حسن صادقلو در نهمین جلسه شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع فعالان بخش خصوصی اظهار کرد: : باید به شورای گفت‎گو عقیده پیدا کرده و با حساسیت نسبت به مطالبات و موضوعات مطرح شده بخش خصوصی اقدام کنیم.

صادقلو به خرید تضمینی گندم در استان اشاره کرد و گفت: در سال 1392 تنها 650 هزار تن گندم در استان به صورت تضمینی خریداری شد و این در حالی است که در سال جاری میزان خرید تضمینی به یک میلیون و 380 هزار تن رسید و 82 درصد بهاء خرید گندم نیز به کشاورزان پرداخت شده است که باید به این مهم توجه داشت.

وی عنوان کرد: از سویی قیمت گندم در سال گذشته یک هزار و 50 تومان بوده و امسال به یک هزار و 270 تومان رسیده است و این یک همت و کار جهادی بیشتری نیاز داشت تا بتوان محصولات کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه آماده دفاع از عملکرد خود و دولت هستم، ابراز داشت: میزان خرید گندم به صورت تضمینی در طی دو سال گذشته نزدیک دو برابر شده است و سعی کردیم که مطالبات کشاورزان نیز در سریع‌ترین زمان پرداخت شود و با پذیرش انتقادها و مسائل این آمادگی را دارم که از دولت با قدرت دفاع کنم.

صادقلو با بیان اینکه کارت اعتباری برای پرداخت تسهیلات خرید سم، کود و بذر در استان‎های دیگر به صورت پایلوت در حال اجرا است، گفت: قطعا این موضوع را پیگیری خواهیم کرد که در صورت بررسی اجرای این طرح در استان‎های پایلوت، استان ما نیز بتواند از مزیت چنین کارت اعتباری برخوردار باشد.

وی افزود: نیاز است بخش مرتبت با کشاورزی و بخش خصوصی در راستای پاسخگویی به مطالبات در جلسات شورای گفت‎گو دولت و بخش خصوصی دعوت شوند.

استاندار گلستان با بیان اینکه پساتولید یکی از دل‎نگرانی مهم بخش خصوصی به شمار می‎رود، تبیین کرد: بخش خصوصی معتقد است که دولت بیشتر به موضوعات تولید توجه دارد و به مسائل پساتولید کمتر توجه کرده است و باید ما در جلسات شورای‎ گفت‎گو از صفر تا 100 تولید را در استان در نظر بگیریم.

صادقلو با ارائه راهکار مناسب برای الگوی کشت،کم انگیزگی کشاورزان، ورشکست‎ها و رکودها که در پساتولید بخش خصوصی با آن رو به رو هستند در جلسه شورای گفت‎گو حاضر شویم، یادآور شد: استان گلستان نیازمند به یک مرکز قدرتمند برای صادرات است و باید کاری کنیم که بتوانیم آن را به سمت اجرایی شدن سوق دهیم.

وی تبیین کرد: اگر یک مرکز در حوزه صادرات ایجاد کنیم تولید کننده نیز اطمینان خاطر بیشتری به دست می‎آورد و از این نظر یکی از مسؤولیت‎های بخش خصوصی تحقق اقتصاد مقاومتی در برش استانی است چرا که اقتصاد مقاومتی به نفع بخش خصوصی است.

وی در خصوص تقاضای بخش خصوصی برای منع خرید محصولات دیگر استان‎ها توسط دستگاه اجرایی استان گلستان، تصریح کرد: اگر بخش خصوصی دو شرط استاندارد بودن و قیمت مناسب محصولات خود را تضمین کند می‎توان از جایگاه استانداری دستگاه‎های اجرایی را به خرید محصولات استانی تشویق کرد.

استاندار گلستان ادامه داد: ملزم کردن دستگاه‎های اجرایی برای اینکه تنها محصولات استان را خریداری کنند از نظر قانونی مشکلاتی دارد و استانداری نمی‎تواند چنین تکلیفی کند.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 787
  • کد خبر : 23465