عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام وزیر کشور به مناسبت سالروز بزرگداشت پدافند غیر عامل


پیام وزیر کشور به مناسبت سالروز بزرگداشت پدافند غیر عامل

پیام وزیر کشور به مناسبت سالروز بزرگداشت پدافند غیر عامل

 دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی به مناسبت فراررسیدن سالروز بزرگداشت پدافند غیر عامل پیامی را خطاب به ملت شریف ایران اسلامی صادر نمود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ متن کامل پیام رحمانی فضلی به مناسبت فرار رسیدن سالروز بزرگداشت پدافند غیر عامل خطاب به ملت شریف ایران اسلامی به شرح ذیل می باشد ؛

                                                            بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع دفاع در برابر تهدیدات و خطرها ،عمری به بلندای زندگی انسان دارد . انسان برای بقاء و تحقق آرمانهایش همواره در تلاش وتکاپو بوده است تا هم مسیرزندگی سالم و رشد و تعالی خود را فراهم آورد و هم زندگی خود را از مخاطرات ایمن سازد .

امروزه پدافند غیر عامل به عنوان یکی از مؤثرترین ،پایدارترین و کم هزینه ترین روش های دفاع در مقابل تهدیدات و اقدامات دشمن شناخته شده ، و مد نظر و عمل بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشور ما قرار دارد .

پدافند غیر عامل در حقیقت مجموعه اقداماتی است که موجب افزایش بازدارندگی ، کاهش آسیب پذیری ، تداوم فعالیت های ضروری ، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابله با تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می گردد ، بنابراین پیوند مستحکمی بین ملاحظات و الزامات پدافند غیر عامل و تأمین امنیت برقرار است ، بنحوی که جاری ساختن الزامات این مقوله در ابعاد مختلف آن را می توان در راستای تأمین امنیت ملی دانست .

ایران اسلامی به عنوان کشوری مهم و اثرگذار در عرصه بین الملل و قرار گرفتن در جغرافیای طبیعی و سیاسی خاص و به دلیل آرمانگرایی ،‌نیازمند برنامه ریزی منسجم ، گسترده و مطلوب در این حوزه می باشد .

نگاه بلند و عمیق رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و فرمایشات معظم له مبنی بر اینکه " پدافند غیر عامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است، از درون ما را مصون می کند ... پدافند غیر عامل یک اصل خواهد بود ، برای همیشه نه برای یک مقطع خاص "؛ حاکی از نقش، اهمیت و جایگاه این مقوله در مصون سازی و فراهم نمودن بسترهای امن توسعه پایدار است .

روز پدافند غیر عامل که در آستانه بزرگداشت آن هستیم فرصت مغتنمی است تا با تبیین ابعاد مختلف این راهبرد اساسی ، بر اهمیت فرهنگ سازی ونهادینه شدن آن در جامعه تأکید شود و متناسب با آن سیاست گذاری ها و برنامه ریزی منسجم در این حوزه طراحی و به اجرا در آید .
در پایان شایسته می دانم ضمن تکریم و ارج نهادن به همه تلاش ها و اقدامات صورت گرفته ، از تلاشگران این عرصه مخصوصاً همکارانم در مجموعه ستاد وزارت کشور و استانداری های سراسر کشور و همچنین سازمان پدافند غیرعامل کشورتشکر و قدردانی نمایم .

توفیق همگان را در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) از خداوند متعال مسئلت دارم .

                                    عبدالرضا رحمانی فضلی


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .