عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 23 جوان در کربلا با رسالت فرهنگی شهید شدند

استاندار گلستان در جمع عزاداران شهرستان علی آباد:

23 جوان در کربلا با رسالت فرهنگی شهید شدند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

23 جوان در کربلا با رسالت فرهنگی شهید شدند

 استاندار گلستان در شب شام غریبان و در شهرستان علی آباد کتول اظهارکرد: 23 جوان و نوجوان در کربلا با رجزهایی که بار فرهنگی آن بیش از نظامی بود و با رسالتی فرهنگی به شهادت رسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر حسن صادقلو که در خصوص فلسفه عزاداری با عزاداران این شهرستان سخن می گفت، تصریح کرد: اگر در عزاداری ها معارف اصیل کربلا منتقل شود و خوب فهمی نسبت به واقعه کربلا صورت گیرد، یقینا اتصال به امام حسین(ع) و یارانش صورت می پذیرد.

وی افزود : امام حسین (ع) در روز عاشورا از جان و مال و طفل و جوان و مسکن و اصحاب و در مجموع همه چیزش گذشت اما از دینش نگذشت و نماز را به قیمت هر کلمه یک تیر برگزار کرد و هرگز دینش را به هیچ یک از این موارد نفروخت.

وی در مسجد امیرالمومنین شهرستان علی آباد کتول و با تاکید بر فهم عزاداری ، بیان کرد: فهم عزاداری سبب فرجام نیک برای متقیان، تضعیف نقشه های شیطان، کوبیده شدن حق بر سر باطل، زنده نگه داشتن خاطرات فداکارانه، مخالفت با حذف تمام سیاست های انحرافی، ایجاد تعهد و غیرت و وحدت بین المللی، ارعاب ستمگران، حمایت از مظلومان، ارائه الگو به تمامی اقشارجامعه و برافروخته نگه داشتن نور خدا می شود.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه کربلا جریان سازی از جرقه ها بود، گفت: کربلا به ما می آموزد که باید آثار و یادگاران شهدا را حفظ کنیم چنانچه امام صادق (ع) پیراهن امام (ع) را حفظ کرده بود و هر میهمانی که به خانه اش می آمد آن پیراهن را نشان می داد، چراکه علی(ع) نماد و جلوه عدالت بود و او با این کار و صحبت در مورد ایشان برای مردم روشنگری می کردند.

وی افزود امام سجاد (ع) نیز یکی از درخواست هایش برگردانده شدن پیراهن پدرش به او بود و این نشان می دهد که زنده نگه داشتن یاد شهید و امام حسین(ع) تا چه اندازه در معرفت شناسی از کربلا اهمیت دارد.

دکتر صادقلو با تشریح دو بال سرخ و سبز شیعه در حال حاضر، تصریح کرد: در بال سرخ که همان کربلاست شیعه نشان داد که از محاصره نظامی، محاصره اقتصادی، تبلیغات سوء و از اسارت نمی هراسد و در بال سبز نیز که همان انتظار فرج است عقیده دارد که برای راهبری و مدیریت آینده جهان جز به امام معصوم نمی توان اکتفا کرد و در پرتو این معصومیت عدالت اجتماعی شکل می گیرد.

لازم به ذکر است در این مراسم آیت ا... حسینی شاهرودی نماینده مجلس خبرگان، نوروزی نماینده مردم علی آباد در مجلس، فرماندار این شهرستان، مدیر کل جهاد کشاورزی استان، مدیر کل آموزش و پرورش استان و جمع کثیری از مردم عزادار حضور داشتند.

 23 جوان در کربلا با رسالت فرهنگی شهید شدند

 

23 جوان در کربلا با رسالت فرهنگی شهید شدند

 

23 جوان در کربلا با رسالت فرهنگی شهید شدند

 

23 جوان در کربلا با رسالت فرهنگی شهید شدند


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1368
  • کد خبر : 3198