عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مسکن خانواده جان‎باختگان زمستان یورت معدن آزادشهر تامین می‌شود

استاندار گلستان در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن؛

مسکن خانواده جان‎باختگان زمستان یورت معدن آزادشهر تامین می‌شود

مسکن خانواده جان‎باختگان  زمستان یورت معدن آزادشهر تامین می‌شود

استاندار گلستان با اشاره به تاکید ویژه ریاست محترم جمهوری، اظهار کرد: مسکن خانواده جان‎باختگان  زمستان یورت معدن آزادشهر تامین می‌شود و پرداخت ۵۰ میلیون حق مسکن را به جان باختگان اجرایی خواهیم کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو شامگاه  سه شنبه 27 تیر 96 در آئین بزرگداشت روز صنعت و معدن با بیان اهمیت توجه به حادثه معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر، تصریح کرد:از نخستین دقایق این حادثه دغدغه مسئولان نظام مشهود بود و  مقام معظم رهبری با ارسال پیام و همچنین اعزام فرستاده ویژه به منطقه پیگیری لازم را صورت دادند.
وی با بیان اینکه وزرای مختلف و معاونین رئیس جمهور در حادثه معدن یورت آزادشهر ابراز همدردی و پیگیری ویژه‎ای داشتند، تصریح کرد: اگر چه این حادثه بسیار سخت بود و این حادثه مورد سوء استفاده‎ قرار گرفت.
استاندار گلستان اظهار کرد: برخی از این مسئله سوء استفاده کردند و آن همه مساعدت و کمک افراد را در این حادثه تلخ کردند.
دکتر صادقلو با بیان اینکه رسیدگی در این حادثه با تمام توان و مطلوب بوده است، افزود: خدمات و حمایت خوبی به خانواده‎های عزیزان جان‌باخته این حادثه انجام شد.
وی با بیان اینکه در این حادثه در عمق بیش از یک‌هزار متری بسیاری از عزیزان تلاش کردند، گفت: همه افرادی که معنوی و مادی در این حادثه کمک کردند، اجرشان را از خداوند خواهند گرفت.
دکتر صادقلو یادآور شد: در تامین اجتماعی دولت کمک ویژه‎ای کرده و شرکت معدن یورت و بسیاری افراد کمک‎های ویژه‎ای داشتند.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: به زودی با تاکید رئیس جمهور برای تامین مسکن خانواده جان‎باختگان به روشی اجرا خواهیم کرد و  در جلسه 50 میلیون پرداخت حق مسکن را به جان باختگان اجرایی خواهیم کرد.
وی با اشاره به حمایت های انجام شده در بخش صنعت افزود: همه بانک‎ها با همت، منصفانه و دلسوزانه نسبت به تسهیلات رونق تولید تلاش کردند.
استاندار گلستان تاکید کرد: در اقتصاد مقاومتی اگر استان گلستان رتبه هفتم را بدست آورد، در بسیاری از معیارها رتبه نخست و دوم را داشت و مهم‌ترین مسئله کاهش تولید هزینه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: دولت اولویت‎اصلی خود را موضوع اقتصاد در نظر گرفته و اقتصاد مقاومتی قطعا نخستین دستور کار دولت است.
استاندار گلستان با بیان اینکه ابر چالش این کشور بیکاری است، افزود: به بخش خصوصی باور داریم، بر روی موضوع صادرات باید کار شود و باید به برنامه ششم و قانون بودجه آن پرداخته شود.
دکتر صادقلو افزود: 656 واحد در استان گلستان با مبلغ 771 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردیم و بیش از 200 واحد صنعتی را مشکلشان را در حوزه گاز، بیمه و بانک‎ها حل کردیم.
وی گفت: دیدگاه ما این است که به اقتصاد در روستاها کم پرداخت شده و اعتقاد دارم در هر دهستانی یک شهرک صنعتی باید برقرار شود و از این موضوع زیان نخواهیم دید.
همچنین در این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: ایجاد 22 هزار و 600 شغل برنامه اقتصاد مقاومتی استان گلستان است که بار سنگین ایجاد اشتغال بر دوش صنعت و تولید استان است.
حسینقلی قوانلو تصریح کرد: معدن آزادشهر یک حادثه بزرگ بود و برای کنترل این حادثه خیلی‌ها زحمت کشیدند و تقدیر از چند نفر نمونه‌ای از زحمات و تلاشگران بودند.
وی ادامه داد: باید از همه رسانه‌هایی که در دو هفته بحران در پوشش خبری به مدیریت بحران کمک کردند تا این حادثه به یک بحران اجتماعی تبدیل نشود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تاکید کرد: هشت نفر از جانباختگان کسانی بودند که در محل حادثه نبوده و پس از وقوع حادثه وارد معدن شده و دچار گازگرفتگی شده و جان باختند.
قوانلو بیان کرد: در سال 1391 رتبه ارزش افزوده بخش صنعت در جایگاه 26 قرار داشت و در سال 1393 رتبه استان گلستان 22 بوده است و در سال 1394 با تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت رتبه ما 19 شده و در سال گذشته استان هجدهم بوده‌ایم.
وی اضافه کرد: هشت پله صعود کار بزرگی است و این اتفاق تنها با سعی و تلاش صنعتگران و تولیدکنندگان اتفاق می‌افتد و همه تولیدکنندگانی که سخت تولید را سرپا نگه داشته‌اند باید با جان و دل از آنها تقدیر کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: در سال 1392 حدود 300 واحد تعطیل وجود داشت و امروز از 33 درصد واحد تعطیل استان به 18 درصد واحد تعطیل رسیده‌ایم و در این چهار سال 200 پروانه صنعتی جدید صادر شده و 5 هزار شغل جدید با این واحدهای جدید ایجاد شده است
قوانلو گفت: سال گذشته سال بسیار خوبی در عرصه تولید و صنعت استان گلستان بوده است و تولید نئوپان استان هفت درصد و روکش نئوپان 550 درصد رشد کرد.
وی اضافه کرد: سیمان استان چهار درصد رشد داشت، فولاد هشت درصد رشد منفی داشت که دلیل آن رکود بازار مسکن بود و روغن تصفیه 9 درصد رشد تولید داشته است.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تاکید کرد: صادرات استان گلستان در این چهار سال از گمرکات 76 درصد رشد داشته است.
قوانلو گفت: 76 درصد مشکل واحدهای تولیدی نقدینگی است که 475 میلیارد تومان نقدینگی به صنعت استان تزریق شد و 404 واحد با مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تسهیلات گرفته‌اند.
وی تاکید کرد: 30 درصد تسهیلات به واحدهای صنعت توسط بانک ملی انجام شد و بانک کشاورزی، صادرات و سپه بسیار خوب به استان در زمینه تزریق نقدینگی کمک کردند.
قوانلو تاکید کرد: استاندار گلستان تدبیری بیاندیشند که بانک‌های خصوصی نیز وارد عرصه کمک به بخش صنعت شوند.
وی با اشاره به شعار سال، بیان کرد: شروع بسیاری از فعالیت‌های صنعتی در کشورهای دنیا یک روز است اما در کشور ما 90 روز طول می‌کشد تا این فعالیت آغاز شود.
قوانلو گفت: سه سال بحرانی در حوزه اشتغال را پیش رو داریم و باید هر کاری که می‌توانیم برای جلوگیری از بیکاری و تعطیلی کارخانه‌ها انجام دهیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: به هر میزانی که با کالای قاچاق مبارزه شود به همان میزان کالای ایرانی به فروش می‌رسد و باید همه ما برای ایجاد اشتغال و تولید کمک کنیم.
وی در پایان با اشاره به اینکه باید 90 طرح را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم، گفت: ایجاد 22 هزار و 600 شغل برنامه اقتصاد مقاومتی استان گلستان است که بار سنگین ایجاد اشتغال بر دوش صنعت و تولید استان است.
 لازم به ذکر است در این مراسم از کسانی که همکاری لازم را در امداد رسانی به حادثه معدن آزادشهر داشتند و همچنین تولیدکنندگان ، صنعت گران و عدنکاران برجسته استان با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت و استاندار گلستان تقدیر به عمل آمد. 

مسکن خانواده جان‎باختگان  زمستان یورت معدن آزادشهر تامین می‌شود

 

مسکن خانواده جان‎باختگان  زمستان یورت معدن آزادشهر تامین می‌شود

 

مسکن خانواده جان‎باختگان  زمستان یورت معدن آزادشهر تامین می‌شود

 

مسکن خانواده جان‎باختگان  زمستان یورت معدن آزادشهر تامین می‌شود

 

مسکن خانواده جان‎باختگان  زمستان یورت معدن آزادشهر تامین می‌شود

 

مسکن خانواده جان‎باختگان  زمستان یورت معدن آزادشهر تامین می‌شود

 

مسکن خانواده جان‎باختگان  زمستان یورت معدن آزادشهر تامین می‌شود

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .