عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تمام ظرفیت‌ گلستان با دستور ویژه استاندار برای مقابله با حریق به ‌کار گرفته شد

مديركل مديريت بحران استان گلستان:

تمام ظرفیت‌ گلستان با دستور ویژه استاندار برای مقابله با حریق به ‌کار گرفته شد

 
مديركل مديريت بحران استان گلستان گفت: با دستور ویژه استاندار گلستان مقرر شد تمام ظرفیت‌های استان برای مقابله با حریق به‌کارگیری شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ؛ صادقعلی مقدم امروز در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: از روز دوشنبه تا ظهر پنج‌شنبه دوم آذر ماه 1396، 22مورد آتش‌سوزی درعرصه‌های جنگلی شهرستان‌های کردکوی، گرگان، علی‌آبادکتول، رامیان، آزادشهر و مینودشت و گالیکش داشتیم که اکثر این آتش‌سوزی در ارتفاعات و مناطق صخره‌ای و صعب‌العبور به وقوع پیوست.
وی افزود: با دستور ویژه استاندار گلستان مقرر شد تمام ظرفیت‌های استان برای مقابله با حریق بکارگیری شود که در این راستا فرمانداران تمام امکانات شهرستان‌ها را بسیج کردند و با حضور بخشداران، دهیاران، نیروهای مردمی، منابع طبیعی، محیط‌زیست و آتش‌نشانی و شهرداری‌ها آتش‌سوزی‌ها مهار شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: روز چهارشنبه در آتش‌سوزی جنگل‌های روستای جعفرآباد گرگان به علت صعب‌العبور بودن منطقه، بالگرد هلال‌احمر طی عصر چهارشنبه دو مرحله نیروهای مردمی و منابع طبیعی را در محل آتش‌سوزی پیاده کردند و طی طول شب عزیزان موفق به اطفای حریق شدن در شهرستان گالیکش هم پنج مورد حریق را از روز چهارشنبه داشتیم.
مقدم گفت: شرایط به گونه‌ای شد که استاندار گلستان، معاون سیاسی، امنیتی استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی را به منطقه اعزام کردند و دستور استفاده از نیروی ارتش و سپاه صادر کردند که با هماهنگی انجام شده از صبح روز چهارشنبه این عزیزان به منطقه آتش‌سوزی اعزام شدند و با تلاش بی‌وقفه نیروهای اعزامی این عزیزان و سایر نیروهای مستقر در منطقه تا ظهر پنج‌شنبه حریق در این منطقه هم اطفا شد.
وی افزود: جمعا 180 هکتار از عرصه‌های دچار آسیب شدن که خوشبختانه بخش عمده از خسارت از نوع کف‌سوزی و برگ‌سوزی بوده در خصوص علت آتش‌سوزی در همه موراد عامل انسانی بوده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان از همه هم‌استانی‌های تقاضا داریم در صورت حضور در عرصه‌های جنگلی در زمان ترک محل خاموش شدن کامل آتش‌هایی که استفاده کردن اطمینان حاصل کنند، از همه عزیزان، معاونان استاندار، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، نیروهای مردمی عزیزان منابع طبیعی و محیط زیست، شهرداری‌ها، هلال احمر، نیروهای ارتش و سپاه که با تلاش شبانه‌روزی در این عملیات حضور داشتند تشکر و قدردانی می‌شود.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .