عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیش از 7000 شغل تا به امروز در سامانه اشتغال ثبت شده است

استاندار گلستان در جمع اصحاب رسانه استان؛

بیش از 7000 شغل تا به امروز در سامانه اشتغال ثبت شده است

بیش از 7000 شغل تا به امروز در سامانه اشتغال ثبت شده است

 استاندار گلستان با تاکید اینکه خبرنگاران حلقه اتصال مردم با مسئولین هستند اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا امروز 7 هزار و 331 شغل در سامانه اشتغال ثبت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،دکتر سیدمناف هاشمی پیش ازظهر امروز دوشنبه 5 شهریور در نشست با اصحاب رسانه استان ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی وباهنر تصریح کرد: در حوزه رفع موانع تولید و پرداخت تسهیلات در این بخش اتفاقات خوبی در استان رخ داده که یک هزار و 50 میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 728 پروژه با اعتبار بیش از 940 میلیارد تومان و با اشتغال 3 هزار و 770 نفر در هفته دولت امسال کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: 463 میلیارد تومان این پروژه ها عمرانی و 476 میلیارد تومان آن اقتصادی است.
استاندار گلستان افزود:بیشترین پروژه‌های هفته دولت با 519 پروژه در گنبدکاووس انجام می شود و در عین حال به تناسب در تمام 14 شهرستان استان نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه سهیمه اشتغال سالانه در استان 20 هزار شغل است که به دنبال این هستیم که به 30 هزار شغل برسیم، یاد آورشد: با ایجاد 7 هزار و 331 شغل از ابتدای سال جاری تا امروز در استان، تقریبا بیش از 30درصد ابلاغی اشتغال کشور انجام شده است.
استاندار گلستان اظهار کرد:این استان با پرداخت 1050 میلیارد تومان در حوزه رفع موانع تولید در رتبه چهارم کشور است که باید تلاش بیشتری شود تا در جایگاه بالاتری قرار گیریم.
وی با بیان اینکه گلستان در حوزه گردشگری در رتبه دوم یا سوم کشور قرار دارد،گفت:35 پروژه بوم گردی در حال بهره برداری است که این تعداد تاپایان سال به 100 پروژه خواهد رسید.
استاندار گلستان در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان گلستان گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده 100 درصد مطالبات کشاورزان در حوزه خرید تضمینی کلزا،جو و سیب زمینی پرداخت شده و تاکنون 75 درصد مطالبات کشاورزان در حوزه خرید تضمینی گندم نیز پرداخت شده است.
دکتر هاشمی با بیان اینکه احزاب و گروه‌ها و جناح های سیاسی ظرفیت‌هایی برابری در حاکمیت هستند که می‌توانند موثر باشند، یاد آور شد: اگر دموکراسی و آزادی را قبول داریم همه گروه‌ها بر اساس منطق باید حرف بزنند و همه ی گروه‌های سیاسی باید دیده شوند و دیدگاه‌های خود را اعلام کنند.
وی شایستگی و توانمندی را مهمترین مولفه برشمرد و گفت: نباید گمان کنیم که گروه‌ و حزب ما نسبت به بقیه ارجحیت دارد بلکه باید شایستگی و توانمندی و ویژگی‌های دیگران را مدنظر قرار دهیم.
دکتر هاشمی در ادامه به موضوع خلیج گرگان اشاره کرد و یاد آور شد:لایروبی این خلیج در دستور کار دولت قرار گرفته که در صورت تصویب بودجه پیش بینی شده آن ، لایروبی کانال با همکاری وزارت و شهر سازی اقدام خواهد شد.
وی درباره پروژه پسماند که برای ایجاد فضای سبز آماده و در حال تصویب است ، یادآورشد: زمین از منابع طبیعی به سازمان پسماند واگذار و برای این پروژه پنج میلیارد تومان اعتبار در نظرگرفته شده است.
استاندار گلستان در خصوص حل مشکل زباله در استان گلستان، خاطرنشان کرد: در بودجه سال 1397 در حوزه زباله، امکانات و ماشین‌آلات برنامه ریزی های خوبی انجام پذیرفته  و تلاش داریم بحران زباله را در استان گلستان کنترل کنیم.
دکتر هاشمی با اشاره به اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا را در شهرها و روستاهای استان  بزودی اجرا می شود،افزود: 70 روستا در قالب طرح روستای بدون زباله شناسایی شده و قرار است طرح در آن روستاها ایجاد شود.
وی خاطر نشان کرد: گلستان در بخش پاسخگویی به مردم در حوزه‌های استانی به خوبی عمل کرده است و تا آنجایی پیش رفته‌ایم که استان در این حوزه استان پنجم کشوراست .
استاندار گلستان با اشاره به اینکه کشاورزان ما باید تولید محصولات را از روش سنتی به مکانیزه با استفاده از نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی پیش ببرند، گفت: الگوی کشت ما باید در استان اصلاح شود و جهاد کشاورزی باید در این راستا گام‌های موثری بردارد.
دکتر هاشمی در بخش دیگری در خصوص گرانی‌های حاکم بر بازارهای استان تصریح کرد: فضای گرانی متاثر از فضای روانی داخل و خارج از کشور است و بسیاری از مسائلی که در استان وجود دارد را نمی‌توان در سطح استانی برطرف کرد زیرا ناشی از اتفاقات کل کشور است.
وی در زمینه اشتغال قهرمانان آسیایی و جهانی استان تصریح کرد:تیم سه نفره جهت اشتغال این ورزشکاران در استان برگزار خواهد شد تا به شرایط و وضعیت این قهرمانان طبق آیین نامه رسیدگی کنند.
دکتر هاشمی با بیان اینکه گلستان کاندیدای صنایع دستی در جهان است،افزود:سه بازارچه صنایع دستی در گلستان استارت خورده که در آق قلا این پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان شروع به کار کرده است.
استاندار گلستان  با تاکید بر اینکه  ما برای حق طلبی انقلاب کردیم تا حقوق و مساواتی که در دین ما است را پیاده کنیم اظهار کرد:ما باید در کارهای خودمان حقوق شهروندی را در دستور کار قرار دهیم و از آن به عنوان یک اولویت یاد کنیم.
دکتر هاشمی با اشاره به این که تاکنون ۱۰۰ پروژه استانی را بررسی و اطلاعات آن تکمیل شده است، یادآور شد: 20 پروژه مهم محوری که اشتغالزایی زیادی را بهمراه دارد بصورت جدی پیگیری می کنیم.
وی با بیان اینکه که گلستان یکی از قطب های فناوری کشور است،افزود:در سه نقطه استان 60 هکتار جهت ایجاد پارک فناوری هدف گذاری شده است.
 لازم به ذکر است که در این جلسه استاندار گلستان به سوالات هر کدام از خبرنگاران بطور جداگانه پاسخ داد.

بیش از 7000 شغل تا به امروز در سامانه اشتغال ثبت شده است

 

بیش از 7000 شغل تا به امروز در سامانه اشتغال ثبت شده است

 

بیش از 7000 شغل تا به امروز در سامانه اشتغال ثبت شده است

 



تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .