عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید معاون علمی و فنآوری رییس جمهور از شرکت دانش بنیان آریا تیناژن


بازدید معاون علمی و فنآوری رییس جمهور از شرکت دانش بنیان آریا تیناژن

بازدید معاون علمی و فنآوری رییس جمهور از شرکت دانش بنیان آریا تیناژن

 معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سفر یک روزه با همراهی استاندار گلستان از شرکت تحقیقاتی، تولیدی آریا تینا‎ ژن شهرک صنعتی شهرستان آق قلا بازدید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان،این شرکت ۴۲ میلیون یور در واردات فرآورده‌های دارویی صرفه‎جویی داشته و از ۵۰۰ هزار دلار یارانه ارزی استفاده کرده و محصولات آن از پنج سال قبل وارد بازار شده است.
لازم به ذکر است ،شرکت آریا تینا ژن که تولید داروهای نوترکیب برای بیماران سرطانی است ، گلستان را به قطب فناوری تبدیل کرده و ارزش افزوده استان را افزایش خواهد داد.
هم چنین در این بازدید مدیر عامل شرکت تحقیقاتی، تولیدی آریا تینا‎ژن اظهار کرد: تا زمانی که شتاب‌دهنده بسازیم از ظرفیت شتاب‌دهنده‌هایی که در استان وجود دارد، استفاده کنیم.
شهبازی افزود: در حال حاضر  بازار منطفه آفریقای‌جنوبی در حال فعالیت هستیم و ۸۴ پرسنل در این شرکت داریم که میانگین تحصیلات شرکت فوق‌لیسانس است و ۱۵ دکترا نیز با ما همکاری می‌کنند.
مدیرعامل شرکت آریا تینا ژن گفت:  فعالیت شرکت را با تولید داورهای باکتریال شروع کردیم و با تسهیلات از صندوق شکوفایی محصولات دیگر را نیز در دستور کار قرار دادیم.
شهبازی  گفت: شرکت به لحاظ کلینیکی دارای ۷۸۰ متر مربع فضا است و بازیگر اصلی داروهای نوترکیبی تولید محصولات شرکت در کشور هستیم.
وی افزود: این شرکت ۴۲ میلیون یورو در واردات فرآورده‌های دارویی صرفه‎جویی داشته و از ۵۰۰ هزار دلار یارانه ارزی استفاده کرده است.
مدیرعامل شرکت تحقیقاتی، تولیدی آریا تینا‎ ژن گفت: دومین شرکتی هستیم که در دنیا به دانش تولید انسولین مدرن دست پیدا کردیم و نخستین داروی تولید شده این شرکت  کناگراس بود.
وی افزود: ۴۲ میلیارد دلار واردات انسولین در داخل کشور است که با تولید آن می‌توانیم صرفه‌جویی ارزی زیادی در کشور داشته باشیم.
                                                        

بازدید معاون علمی و فنآوری رییس جمهور از شرکت دانش بنیان آریا تیناژن

                                                       

بازدید معاون علمی و فنآوری رییس جمهور از شرکت دانش بنیان آریا تیناژن

                                                       
                                                       

تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .