عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » خراسان رضوی به عنوان استان معین گلستان برای کمک به حل مشکل سیل تعیین شد

سرپرست استانداری گلستان خبر داد:

خراسان رضوی به عنوان استان معین گلستان برای کمک به حل مشکل سیل تعیین شد

خراسان رضوی به عنوان استان معین گلستان برای کمک به حل مشکل سیل تعیین شد

سرپرست استانداری گلستان گفت: وزیر کشور، در حکمی به استاندار خراسان رضوی، این استان را به عنوان استان معین برای کمک به حل مشکلات سیل در گلستان تعیین کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، میرمحمد غراوی امروز شنبه 17 فروردین در گفتگوی با سیمای مرکز استان اظهار کرد: تا دو روز آینده امکانات لجستیکی از خراسان رضوی به گلستان می آید و استاندار این استان نیز همراه با هیاتی برای ارتباط و هماهنگی بیشتر به گلستان سفر می کند.
وی همچنین از تعیین وزارت راه و شهر سازی از سوی دولت به عنوان وزارتخانه معین برای گلستان خبر داد و تصریح کرد: 92 کیلومتر نوار ساحلی و مصب تمام رودخانه های منتهی به دریا در گلستان به سبب لایروبی نشدن امکان خروج سریع آب ندارد و این وزارتخانه نقشی کاربردی در حل مشکل استان خواهد داشت. 
 غراوی افزود: امروز رییس سازمان بنادر و دریانوردی نیز در استان مستقر می شود و حضور دو معاون این وزاتخانه برای استان نقش بسیار مهمی دارد.
سرپرست استانداری گلستان با اشاره به تشکیل کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان ویژه مناطق سیل زده، خاطرنشان کرد: بهداشت و سلامت غذایی این مناطق برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 
غراوی گفت: بیشترین نگرانی ما اکنون مربوط به محور رودخانه قره سو حد فاصل  شهرستان های ترکمن و کردکوی است زیرا به دلیل عدم لایروبی و گاهی رویش گیاهان در برخی مسیرها، ظرفیت خروج آب از این رودخانه بسیار پایین و به حدود 30 مترمکعب در ثانیه رسیده که کارهای مهندسی جدیدی برای افزایش خروج آب از این رودخانه تعریف شده است.
وی همچنین با اشاره به سامانه بارشی که وارد استان شده، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که حدود 35 تا 40 میلیمتر بارندگی داشته باشیم و روان ابهای حاصل از ذوب برف از ارتفاعات ضلع جنوبی استان به حجم اب رودها می افزاید که احتمال آبگرفگی معابر را افزایش می دهد. 
به گفته غراوی، همه سعی و تلاش دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح بر این است که بتوانیم جلوی آبگرفتگی مجدد شهرها را بگیریم. 
سرپرست استانداری گلستان گفت: با توجه به بهبود وضعیت در شهر آق قلا و همچنین بازگشت عده ای زیاد از مردم که در گرگان اسکان داده شده بودند، مکان هایی برای اسکان اضطراری در داخل شهر آق قلا تعیین شده تا مردم در داخل همان شهر سکونت داده شوند. 
غراوی در پایان با اظهار تأسف از وقوع سیل در سایر استانها و ایجاد مشکل برای مردم، تأکید کرد: همه امکانات لجستیکی که در اختیار استان قرار داشت همچنان در استان مستقر و مشغول فعالیت هستند و بیان این مطلب که ممکن است این امکانات به سایر استانها منتقل شود، صحیح نیست. 

تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 589
  • کد خبر : 59639