عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رونق مساجد موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می شود

استاندار گلستان در دیدار با مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

رونق مساجد موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 

ستاندارگلستان با بیان اینکه رونق مساجد موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود، اظهار کرد: در مدت دو ماه گذشته در تعدادی از مساجد استان حضور یافتم و بطور قطع حضور متولیان و مسئولین در مساجد اثر بخش خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق‎شناس پیش از ظهر امروز دوشنبه ۲۸ مرداد در دیدار با مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: بخش زیادی از تربیت ما در جامعه از مسجد شکل می‎گیرد و محله محوری در شهرهای جدید کمرنگ شده و ساخت و سازهای بی‎رویه هویت را از ما گرفته است.

وی ادامه داد: مسجد یکی از عناصر هویتی کشور بشمار می‌رود و باید تلاش کنیم که هویت‎ها را حفظ کنیم و حضور جوانان و نوجوانان در سطح مسجد پر رونق‎تر باشد و قطعا این موضوع منجر به آن می‌شود که کار نیروی انتظامی از سرقت تا آسیب‎های اجتماعی کمتر شود.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: هنر، فیلم ، تئاتر و صدا و سیما جوهره جمهوری اسلامی ایران است و همه برای هنرمندان احترام خاصی قائل هستیم.

همچنین در این دیدار حجت‎الاسلام حبیب‎رضا ارزانی اظهار کرد: برای اینکه استان‎ها به شکل خاص دیده شوند یک برنامه‎ خاص برای هر استان در نظر گرفته شده است.

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‎های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: شورای هماهنگی نیز در هر استان‎ نیز در نظر گرفته شده و به زودی در استان گلستان نیز تشکیل خواهد شد و در قالب این شورای هماهنگی تلاش می شود.

وی گفت: تلاش خواهیم کرد در این شورای هماهنگی فعالیت‎ها در استان همگرا‎تر شود و بنا است در شورا مصوب شود که برنامه رویداد فرهنگی را به عنوان جشنواره طنین مسجد در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: امیدواریم مسئولان استانی از این جشنواره فیلم کوتاه طنین حمایت کنند و امسال از داوران برجسته کشوری انتخاب کردیم و انتظار داریم که استان از این موضوع حمایت کند تا بتوانیم جشنواره طنین مسجد را به شکل بین‎المللی برگزار کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‎های فرهنگی هنری مساجد یادآور شد: کانون‎های مساجد بدون ادعا در سطح کشور فعالیت می‎کنند و انتظار داریم که مسئولان از این جشنواره حمایت بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: 27 سال پیش کانون‎های مساجد با رویکرد کارهای فرهنگی و هنری در سطح مساجد و مقابله با هجمه‌های دشمنان تشکیل شده است.

حجت‎الاسلام ارزانی گفت: جشنواره طنین یک جشنواره ملی است و 520 اثر نیز به این جشنواره ارسال شده است و اگر بخواهیم کار را قوی‎تر در کشور داشته باشیم نیاز است که مسئولان استانی حمایت بیشتری از این جشنواره داشته باشند.

وی یادآور شد: بحث داوری در سومین دوره جشنواره طنین مسجد نسبت به سال‎های گذشته بسیار قوی‎تر است، قومیت و مذاهب مختلفی در استان وجود دارد و می‎توانیم بحث بین‎المللی شدن جشنواره طنین مسجد را نیز را از گلستان آغاز کنیم.

 

 

 

 


 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .