عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید تلاش کنیم کشاورزی سودآور باشد/ تولید محصول مناسب زمینه تقویت بازرگانی را فراهم می آورد

استاندار گلستان در دیدار با هیات اجرایی و دبیران شهرستان های خانه کشاورز استان؛

باید تلاش کنیم کشاورزی سودآور باشد/ تولید محصول مناسب زمینه تقویت بازرگانی را فراهم می آورد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

استاندار گلستان با اشاره به حجم محصولات کشاورزی با کیفیتی که در گلستان تولید می شود، اظهار کرد: باید با ایجاد صنایع تبدیلی و مرتبط با محصولات کشاورزی و همچنین افزایش بهره وری در سطح زمین های زراعی تلاش کنیم تولید محصولات برای کشاورزان سودآور باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس عصر امروز یکشنبه 24 شهریور در دیدار با هیات اجرایی و دبیران شهرستان های خانه کشاورز استان ، تصریح کرد: کشورهای همسایه می توانند مشتری محصولات استان باشند به شرط آنکه تولیدات متناسب با تقاضا در استان صورت گیرد و فعالیت های بازرگانی نیز در استان تقویت شود.

وی افزود: گلستان به لحاظ امکانات و ظرفیت ها جزء 10 استان برتر کشور است که باید این قابلیت های بالقوه به فعلیت درآیند.

وی یادآور شد: درآمد زایی تنها از طریق کارخانه های فولاد و سیمان صورت نمی گیرد بلکه با توجه به اینکه گردشگری سومین صنعت درآمدزای دنیاست وگلستان نیز از قابلیت های بالای گردشگری برخوردار است، می توان از این ظرفیت در مسیر درآمزایی وتوسعه استان استفاده کرد.

استاندار گلستان با اشاره به ویژگی های استان، گفت: در بین 31 استان کشور تنها 4 استان از مزیت مرزهای دریایی ، هوایی و زمینی برخوردارند و گلستان یکی از این استان هاست که البته استفاده چندانی از این مزیت نبرده است.

دکتر حق شناس خاطر نشان کرد: تا کنون 40 هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شده و عملیات زهکشی 30 هزار هکتار دیگر نیز از دو ماه گذشته آغاز شده که تلاش داریم ظرف دو سال آینده از آن بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به نقش کاشت درختان در حفظ خاک و جلوگیری از سیلاب، گفت: باید تلاش کنیم در 110 هزار هکتار اراضی شیب دار استان درختان مثمر را بکاریم تا مانع افزایش خسارت ها در سیل های احتمالی آتی باشیم.

لازم به ذکر است در این دیدار اعضای خانه کشاورز استان دغدغه ها و نقطه نظرات خود را پیرامون پیشرفت و توسعه استان با استاندار گلستان در میان گذاشتند.

 

 

 

 

 

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .