عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » منطقه آزاد اینچه برون فرصتی بی نظیر در راستای توسعه و اشتغال استان است

استاندار گلستان در گفتگو با برنامه رادیویی مردم و مسئولین؛

منطقه آزاد اینچه برون فرصتی بی نظیر در راستای توسعه و اشتغال استان است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

منطقه آزاد اینچه برون فرصتی بی نظیر در راستای توسعه و اشتغال استان است

استاندار گلستان با اشاره به تصویب لایحه منطقه آزاد اینچه برون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه برون با پیگیری های صورت گرفته در وسعت 12 هزار و 500 هکتار همراه با 7 منطقه آزاد دیگر پس از رفع ایرادات شورای نگهبان به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید که فرصتی بی نظیر در راستای توسعه و اشتغال استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس ظهر امروز چهارشنبه 29 آبان با حضور در استودیو برنامه رادیویی مردم و مسئولین ضمن تقدیر از حضور مردم استان در حمایت از سیاست های کلی نظام تصریح کرد: طبیعتاً گرانی، تورم و بیکاری در تمامی استان ها وجود دارد اما باید توجه داشت برخی تصمیمات اجتناب ناپذیر است و دولت تلاش دارد با حداقل عوارض آنها را اجرایی کند .
وی افزود: اعتراض، حق مردم است اما باید در مدار منطقی خود صورت گیرد و خوشبختانه آرامش موجود در استان مسئولیت مدیران را در مسیر خدمت رسانی سنگین تر می کند.
استاندار گلستان یادآور شد: تیم هایی در سطح استان نظارت جهت جلوگیری از افزایش قیمت دیگر کالاها را بر عهده دارند.
دکتر حق شناس با اشاره به لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون خاطر نشان کرد: لایحه منطقه آزاد اینچه برون از شهریور سال گذشته در دستور کار مجلس قرار گرفت اما به دلیل افزایش تعداد مناطق آزاد توسط نمایندگان بر اساس اصل 87 قانون اساسی مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت که در نهایت با مذاکرات صورت گرفته با ریاست مجلس و اعضای شورای نگهبان و با همکاری نمایندگان استان، منطقه آزاد اینچه برون در کنار 7 منطقه آزاد دیگر به تصویب مجلس رسیدند تا تعداد مناطق آزاد در کشور به 16 منطقه برسد.
وی ادامه داد: از تمایزات ویژه منطقه آزاد اینچه برون، وسعت بالای آن است و اینکه هیچ مانعی برای ایجاد هیچ بنگاه اقتصادی وجود ندارد و در عین حال وجود 92 محصول زراعی و باغی در گلستان و اینکه گلستان در تولید بسیاری از محصولات دارای رتبه های نخست است، از مزیت های این منطقه محسوب می شود.
استاندار گلستان گفت: زیرساخت هایی نظیر شبکه راه، ریل، برق و آب در منطقه آزاد اینچه برون وجود دارد اما باید تقویت شود.
دکتر حق شناس با اشاره به ظرفیت های تمامی مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد به مدت 20 سال از پرداخت مالیات معاف هستند، امکان ایجاد بازارچه های مرزی در آن وجود دارد و برای احداث خط تولید، هزینه ای پرداخت نمی شود و مسئولیت فعالیت ها به عهده مدیر منطقه است.
وی اظهار کرد: یقیناً ایجاد منطقه آزاد تاثیر بسزایی در اشتغال استان دارد و موجب می شود محصولات استان بصورت فرآورده و به دور از خام فروشی به استان های دیگر و خارج از کشور صادر شوند. 
استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد در حوزه گردشگری استان اظهار کرد: هتل های سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره ای که در استان در حال احداث هستند حتما به رونق گردشگری کمک خواهد کرد.
دکتر حق شناس با اشاره به ساخت تله کابین در استان نیز، خاطرنشان کرد: ساخت تله کابین در یکی از شهرهای استان را با رعایت همه الزامات و اصول محیط زیستی پیگیری خواهیم کرد.
استاندار گلستان، جزیره آشوراده را نگین استان گلستان دانست و گفت: این جزیره یک نعمت خدادادی است که باید با فراهم کردن امکان تردد و عبور و مرور به آن، امکان استفاده همه مردم استان از آن فراهم شود. 
وی با بیان اینکه کشور ما یک کشور دریایی است اما دریا در زندگی مردم نقشی ایفا نمی کند، تصریح کرد: فرهنگ دریا و دریا شناسی باید وارد زندگی مردم شود.
استاندار گلستان با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام در استان و دیدار با سفرای کشورهای ترکمنستان، چین و قزاقستان در حاشیه این جشنواره، خاطر نشان کرد: در دیدار با سفیر ترکمنستان، رفع مشکل مرزی با استان همجوار، بالکان، رونق مراودات در حوزه اینچه برون و افزایش تردد مسافران ترکمنستان به استان مطرح شد.
دکتر حق شناس افزود: سرمایه گذاری در حوزه سازه های دریایی، بندر و همچنین تولید ابریشم را در دیدار با سفیر چین خواستار شدیم.
وی ادامه داد: با توجه اقامت تعداد زیادی از قزاق ها در استان، راه اندازی خط پروازی گرگان _ آکتائو نیز از طریق سفیر قزاقستان مورد پیگیری و تاکید قرار گرفت.
استاندار گلستان در پایان اظهار کرد: از همه گلستانی های مقیم ایران و خارج از کشور می خواهیم برای سرمایه گذاری در استان اقدام نمایند تا شاهد رشد و توسعه این استان با ظرفیت ها و مزیت های فراوان باشیم.

منطقه آزاد اینچه برون فرصتی بی نظیر در راستای توسعه و اشتغال استان است

 

منطقه آزاد اینچه برون فرصتی بی نظیر در راستای توسعه و اشتغال استان است

 

منطقه آزاد اینچه برون فرصتی بی نظیر در راستای توسعه و اشتغال استان است


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 563
  • کد خبر : 67768