عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حق شناس: روند ابتلا به کرونا صعودی باشد محدودیت ها تشدید می شود/ احداث اولین هتل 5 ستاره در استان/پرداخت 900 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های اقتصادی

گفتگوی استاندار گلستان با مردم استان در گفتگوی ویژه خبری؛

حق شناس: روند ابتلا به کرونا صعودی باشد محدودیت ها تشدید می شود/ احداث اولین هتل 5 ستاره در استان/پرداخت 900 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های اقتصادی

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

حق شناس: روند ابتلا به کرونا صعودی باشد محدودیت ها تشدید می شود/ احداث اولین هتل 5 ستاره در استان/پرداخت 900 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های اقتصادی

 استاندار گلستان در سیزدهمین ماه از حضور در استان به عنوان استاندار، با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز استان، با هم استانی های عزیز سخن گفت و گزارشی از اقدامات صورت گرفته طی این مدت ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس شامگاه چهارشنبه 11 تیر در این برنامه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با ویروس منحوس و عالمگیر کرونا، اظهار کرد: مردم استان در اسفند و فروردین همکاری خوبی داشتند و ما توانستیم از پیک اول با کمترین تعداد جان باخته عبور کنیم اما متآسفانه به دلیل عدم رعایت الزامات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، مجددا در وضعیت هشدار و خطرناک ابتلا قرار گرفتیم
وی با تقدیر از صدا و سیمای مرکز گلستان در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی اخبار بیماری کرونا به مردم و همچنین زحمات و فداکاری‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمانی، پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌های استان ، برگزاری مراسمات عروسی و عزاداری را از مهمترین عوامل شیوع پیک دوم کرونا و وضعیت قرمز در گلستان بویژه شرق استان، دانست.
دکتر حق شناس خاطرنشان کرد: رعایت این ۳ مورد ضروری استفاده از ماسک، شستن مداوم دست ها و پرهیز از حضور در تجمعات و مراسمات باعث می‌شود تا استان از وضعیت قرمز خارج شود.
استاندار گلستان تصریح کرد: در صورتی که طی چند روز آینده تعداد ابتلا و بستری روند صعودی داشته باشد، هفته آینده تصمیم جدی تری اتخاذ کرده و محدودیت های بیشتری در کل استان اعمال خواهد شد
دکتر حق شناس با اشاره به ظرفیت های استان گفتک: در حال حاضر روزانه ۳۰۰ هزار ماسک در گلستان تولید و عرضه می‌شود که این میزان در مقایسه با اسفند ماه بسیار افزایش داشته و کمبودی در این زمینه و همچنین مواد ضد عفونی کننده نداریم.
وی افزود: تا به امروز ۵۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گلستان بستری هستند، ولی مردم نگران کمبود امکانات بیمارستانی در سطح استان نباشند زیرا از ۳ هزار تخت موجود در بیمارستان‌ها، تنها ۲۰ درصد از آنها اشغال است و 2/5 برابر تخت‌های اشغال شده در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها نیز خالی و آماده پذیرش است.
استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیل ویرانگر ابتدای سال گذشته، گفت: در زمینه بازسازی و نوسازی سیل سال گذشته، تعداد ۱۴ هزار واحد مسکونی نیاز به بازسازی و ۷ هزار واحد احداثی داشتیم که تا پایان تیرماه، اتمام بازسازی واحدهای مسکونی اعلام می‌شود و تعداد کمی از واحدها که به دلایل مختلف با تأخیر آغاز شدند، تا پایان شهریور ماه به اتمام می‌رسد.
وی افزود: 1۰۲۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان نیاز به لایروبی داشت که از سال گذشته تاکنون حدود ۳۳۰ کیلومتر لایروبی انجام شد و این عدد تا پایان سال به ۴۰۰ کیلومتر خواهد رسید و اینها رودخانه هایی هستند که در وقوع سیل در استان تاثیرگذار بوده‌اند.
به گفته دکتر حق شناس، در زمینه پرداخت خسارات حوزه کشاورزی نیز ۷۰ درصد خسارت کشاورزان پرداخت شده و برای ۳۰ درصد باقی مانده منتظر ابلاغ اعتبار از سوی وزارت کشور هستیم
وی با بیان اینکه خوشبختانه دریچه های سد وشمگیر پس از بیش از ۲۰ سال اصلاح شد و آبگیری آن انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: سد نرماب یکی از پروژه‌های بزرگ و تاثیرگذار در پیشگیری از وقوع سیل است که بهره برداری از آن، علاوه بر پیشگیری از وقوع سیلاب، تامین آب کشاورزی و آب شرب ۱۷۰ روستای پایین دست این سد را انجام خواهد داد.
وی گفت: تولید محصولات کشاورزی استان از ۳ میلیون تن در سال ۹۲ به بیش از ۵ میلیون تن در سال جاری رسیده است که حدود ۴۰ درصد افزایش تولید داشته ایم؛ همچنین زهکشی اراضی استان از ۳ هزار هکتار در سال ۹۲ به بیش از ۷۰ هزار هکتار رسیده است که با احتساب ۵۰ هزار هکتاری که در دست اقدام می باشد ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شده‌اند که باعث افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی خواهند شد.
استاندار گلستان اظهار کرد: حدود ۷۶۰ هزار تن خرید تضمینی گندم در سال جاری انجام و ۱۶۰۰ میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت شده که ۸۰ درصد کشاورزان پول خود را دریافت کرده‌اند؛ ۹۰ درصد کلزاکاران استان نیز هزینه خود را دریافت کرده اند و مابقی نیز ظرف چند روز آینده پرداخت خواهد شد.
دکتر حق شناس یادآور شد: بذر اصلاح شده جدیدی که مرکز تحقیقات کشاورزی استان آن را ارائه کرده و ظرف سه سال آینده همه زمین های کشاورزی استان زیر کشت آن خواهند رفت به ازای هر هکتار ۶۰۰ تا ۹۰۰ کیلوگرم افزایش تولید خواهد داشت؛ همچنین با توجه به افزایش تولید در سیب زمینی و گوجه فرنگی و همچنین بازگشایی مرزها، در حال برنامه ریزی برای صادرات بخشی از این محصولات هستیم.
استاندار گلستان با بیان اینکه متأسفانه امکانات زیرساختی مناسبی برای اقامت گردشگران نداریم و آنها بیشتر از استان عبور می کنند و با توجه به شرایط اقلیمی منحصر به فرد استان باید این زیرساختها را فراهم کنیم تا ماندگاری مسافر در زیاد شود، از احداث اولین هتل ۵ ستاره استان در آینده ای نزدیک خبر داد.
دکتر حق شناس تأکید کرد: از حضور سرمایه گذاران در استان استقبال می کنیم و همه مدیران مکلفند تسهیل کننده فعالیت سرمایه گذاران باشند.
وی با تأکید بر استقرار صنایع تبدیلی و با اشاره به مزایای آن، خاطرنشان کرد: بزرگترین مزیت استان کشاورزی است و باید از این نقطه قوت به خوبی استفاده شود بر همین اساس استقرار صنایع تبدیلی برای استان یک نیاز ضروری است تا بتوانیم کالاهایی که برند این استان هستند و ما در کشور رتبه های اول تا پنجم را در تولید آنها داریم پس از فرآوری از استان خارج کنیم
استاندار گلستان با اشاره به اقدامات انجام شده برای فعال سازی وادهای تولیدی استان نیز گفت: طی سال‌های ۹۸ تا کنون در قالب تسهیلات تبصره ۱۸، رونق تولید و نوسازی واحدهای تولیدی، مبلغ ۴۴۳۲ میلیارد تومان طرح، مصوب و برای پرداخت به بانک ها ارجاع شده اند؛ این مبلغ برای ۶۶۹ بنگاه اقتصادی است که تاکنون ۱۹۰ بنگاه در مجموع مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را دریافت کرده و فعال شده اند. اگر همین تعداد طرح که مصوب شده به بهره‌برداری برسند حدود ۴۰۰ بنگاه جدید وارد عرصه تولید می‌شوند و می‌توانند نرخ بیکاری را کاهش دهند.
وی افزود: در سال گذشته تعهد ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی را داشتیم که ۲۷ هزار شغل ایجاد شد در سال جاری نیز در حادثه ۳۳ هزار شغل را نمودیم که امیدواریم با همراهی همه دستگاه‌ها بتوانیم این عدد را محقق نموده و مشکلات مردم را کاهش دهیم.
استاندار گلستان در پایان اعلام کرد: منطقه آزاد اینچه برون، اجرای طرح گردشگری آشوراده با رعایت همه الزامات محیط زیستی و همچنین بهره برداری از سد نرماب سه پروژه مهم و تاثیرگذار استان است که همه تلاش خود را برای اتمام آن به کار بسته ایم.
وی گفت: ایجاد بندر اختصاصی، استقرار صنایع تبدیلی، تقویت گردشگری، اتصال خط ریلی اینچه برون به شاهرود نیز از دیگر اولویت‌های ماست که در راستای تحقق آنها تلاش خواهیم کرد.

حق شناس: روند ابتلا به کرونا صعودی باشد محدودیت ها تشدید می شود/ احداث اولین هتل 5 ستاره در استان/پرداخت 900 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های اقتصادی

 

حق شناس: روند ابتلا به کرونا صعودی باشد محدودیت ها تشدید می شود/ احداث اولین هتل 5 ستاره در استان/پرداخت 900 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های اقتصادی


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 708
  • کد خبر : 74156