عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دستگاه سی تی اسکن و مخزن اکسیژن در بیمارستان پنج آذر گرگان افتتاح شد

با حضور دکتر حق شناس استاندار گلستان؛

دستگاه سی تی اسکن و مخزن اکسیژن در بیمارستان پنج آذر گرگان افتتاح شد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

دستگاه سی تی اسکن و مخزن اکسیژن در بیمارستان پنج آذر گرگان افتتاح شد

دستگاه سی تی اسکن با قابلیت روزانه ۱۵۰ سی تی و مخزن اکسیژن کرایوژانک با ظرفیت ۲۵ هزار کیلوگرم با حضور دکتر هادی حق شناس استاندار گلستان در مرکز آموزشی درمانی ۵ آذر گرگان، به بهره برداری رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان این  افتتاحات صبح امروز جمعه ۷ آذر در حوزه بهداشت و درمان و در محل بیمارستان ۵ آذر با حضور استاندار گلستان , رییس دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مقامات استانی برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص دستگاه سی تی اسکن گفت: سی تی اسکن ۱۶ اسلایس برند نیوسافت مدل اسنس قابلیت انجام روزانه ۱۵۰ سی تی با سرعت چرخش حداکثر ۶۰۰۰ دور دقیقه جهت اسکن سریعتر و تصویربرداری با جزییات بیشتر را دارد.
دکتر عبدالرضا فاضل افزود: به دلیل نبود دستگاه سی تی اسکن در اورژانس مرکز آموزشی درمانی 5 آذر به عنوان مرکز تروما و در صورت نیاز کرونا استان، بیماران مجبور به انتقال به سی تی بخش رادیو تراپی بیمارستان می شدند که علاوه بر جابجایی و طی مسافت باعث فشار مضاعف به دستگاه ویژه بیماران سرطانی میشد، که با راه اندازی این دستگاه این مشکلات برطرف و ایزولاسیون بهتری انجام خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین در خصوص افتتاح مخزن اکسیژن کرایوژانک یادآور شد: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و افزایش میزان مصرف بیماران از ۳ لیتر به ۱۵ لیتر در دقیقه در بیماران نیازمند اکسیژن نیاز به تامین اکسیژن در سطح دنیا و کشور به شدت افزایش پیدا کرد در همین راستا مخزن اکسیژن کرایوژانک با ظرفیت ۲۵ هزار کیلوگرم با درجه خلوص ۹۹/۹۶ درصد در مرکز آموزشی درمانی 5آذر گرگان توسط شرکت دانش بنیان ایرانی نصب و راه اندازی شد
دکتر عبدالرضا فاضل افزود:  این مخزن که با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان راه اندازی شد و توانایی معادل ۳۲۰۰ کپسول ۴۰ کیلویی که هر کیلو معادل ۴۸۰۰ لیتر را داراست.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶ عدد از این نمونه دستگاه در بیمارستان های استان فعال هستند و انشالله تا پایان سال ۴ عدد دستگاه دیگر به ظرفیت مراکز درمانی استان افزوه خواهد شد.
گفتنی است: نیاز بیماران کووید ۱۹ در هر شبانه روز به ۱۸ لیتر در کیلو اکسیژن مایع می باشد

دستگاه سی تی اسکن و مخزن اکسیژن در بیمارستان پنج آذر گرگان افتتاح شد

 

 

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .