عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حق شناس: دفاع از عزت و کرامت مردم باید در آرمان دانشجو باشد

پیام استاندار گلستان به مناسبت روز دانشجو؛

حق شناس: دفاع از عزت و کرامت مردم باید در آرمان دانشجو باشد

حق شناس: دفاع از عزت و کرامت مردم باید در آرمان دانشجو باشد

 استاندار گلستان در پیامی به مناسبت روز دانشجو، ضمن تبریک این روز به دانشجویان و دانشگاهیان اظهار کرد: رسالت دانشجو صرفاً یاد گرفتن دانش نیست بلکه دفاع از عزت و کرامت مردم باید در آرمان او باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان؛ متن کامل پیام دکتر هادی حق شناس به شرح زیر است:

بسمه تعالی
 
۱۶ آذر ۱۳۳۲ یعنی کمتر از چهار ماه پس از کودتای آمریکا بر علیه دولت ملی مصدق، نیکسون، معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران می‌آید و شاه به پاس تقدیر از متولیان کودتا، سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران را به رگبار مسلسل می‌بندد. امروز ۶۷ سال از آن تاریخ می‌گذرد؛ نه آمریکا دست از ماهیت استکباری خود کشیده و نه مردم ایران، علی‌رغم فشار حداکثری، دست از آرمان خود یعنی پیشرفت و عدالت برداشتند.
 دانشگاه طی ۶۷ سال گذشته، مهمترین نیازهای کشور را تامین کرده است؛ تحریم‌های سنوات گذشته، منجر به خوداتکایی مردم و دانشگاه شده است. امروز به خاطر خدمات دانشگاه و از جان گذشتگی دانشمندان سرافرازی چون شهیدان فخری زاده، احمدی روشن و ... که در همین دانشگاه ها برای سربلندی ایران عزیز تلاش کرده اند، وابستگی مردم عزیز ایران به حداقل رسیده است.
 اما می‌دانیم که نباید جوهر اصلی دانشگاه یعنی دانشجو را فراموش کرد. ارکان دانشگاه، بدون دانشجو معنی ندارد؛ از طرف دیگر رسالت دانشجو صرفاً یاد گرفتن دانش نیست بلکه دفاع از عزت و کرامت مردم باید در آرمان او باشد. دانشجو امروز خسته از موانع پیشرفت در گذشته نیست و امیدوار به چشم انداز آینده، همچنان به سمت قله پیشرفت حرکت می کند. آرمانخواهی، عدالتخواهی، آزادگی و ایستادگی برخی از ویژگی‌های ممتاز اوست.
اینجانب، روز دانشجو را به همه دانشجویان گلستان تبریک می گویم؛ آرزو دارم در این عصر ناجوانمردانه تحریم و کرونا، دانشجویان عزیز در کنار مردم ایران، گام بلندی به سوی قله پیشرفت و عزت ایران عزیز بردارند.
هادی حق شناس
استاندار گلستان
16 /9 /99

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 360
  • کد خبر : 78927