عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اخذ مجوز طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده در شورای عالی معماری و شهرسازی

استاندار گلستان خبر داد:

اخذ مجوز طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده در شورای عالی معماری و شهرسازی

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

اخذ مجوز طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده در شورای عالی معماری و شهرسازی

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های استان گلستان در حوزه گردشگری از اخذ مجوز طبیعت گردی و گردشگری در جزیره آشوراده با رعایت تمام ضوابط محیط زیستی در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور خبرداد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس امروز دوشنبه ۲۵ اسفند در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور که به صورت ویدئو کنفرانس به ریاست مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی و با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد, اظهار کرد: کمیته ملی طبیعت گردی در ششم خرداد ۹۷ طرح ۲۲ هکتاری طبیعت گردی در جزیره آشوراده را مصوب و ابلاغ کرده است اما از آن تاریخ تا کنون به دلایل مختلف اجرای این طرح به تعویق افتاده است.
وی افزود : جزیره آشوراده به عنوان سکونتگاه بخشی از مردم استان گلستان محسوب می شد که به دلیل بالا آمدن آب دریای خزر مجبور به تخلیه شدند و در حال حاضر نیز به دنبال آن هستیم که با رعایت تمام مصوبات و ضوابط محیط زیست نسبت به اجرای طرح طبیعت گردی اقدام نماییم.
دکتر حق شناس یادآور شد: طرح طبیعت گردی در آشوراده با سازه های سبک و رفت و آمد محدود گردشگران و امکان اسکان تعداد محدودی از طبیعت‌گردان انجام می‌شود و نیاز به مساعدت و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی دارد.
وی ادامه داد: گلستان حدود ۱۰۰ کیلومتر مرز ساحلی دارد اما هیچ تفرجگاهی در سواحل این استان وجود ندارد و برای تقویت گردشگری در نگارستان ایران نیازمند اجرای طرح طبیعت گردی در آشوراده هستیم.
استاندار گلستان همچنین از صدور مجوز سازمان حفاظت محیط زیست جهت ایجاد اسکله در ساحل بندر ترکمن و همراهی دکتر کلانتری تقدیر کرد و گفت:  ساحل بندر ترکمن به عنوان  پشتیبان طرح طبیعت گردی آشوراده مورد توجه است و امیدواریم این طرح زمینه رونق شهرستان بندرترکمن و استان گلستان را به همراه داشته باشد.
همچنین در این جلسه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان اظهار کرد: امیدواریم این جلسه پس از فراز و نشیب ۲۰ ساله طرح گردشگری آشوراده جلسه نهایی برای آغاز این طرح باشد.
آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به حضور در ایام اعیاد شعبانیه و نوروز باستانی تسریع در اجرای این پروژه عیدی مردم گلستان در آغاز سال ۱۴۰۰ باشد.
لازم به ذکر است طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده در سال ۱۳۹۳ به مصوبه در هیات دولت مصوب شد و در سال ۹۷ نیز به تصویب کمیته ملی طبیعت گردی رسید.

اخذ مجوز طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده در شورای عالی معماری و شهرسازی

 

اخذ مجوز طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده در شورای عالی معماری و شهرسازی

 

اخذ مجوز طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده در شورای عالی معماری و شهرسازی


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .