عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام استاندار گلستان به مناسبت روز پژوهش


پیام استاندار گلستان به مناسبت روز پژوهش

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

پیام استاندار گلستان به مناسبت روز پژوهش

استاندار گلستان در پیامی روز پژوهش را به تمامی فعالان این عرصه تبریک گفت و اظهار کرد: گلستان از دیرباز به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و علمی بشمار می آمده و امروز نیز بسیاری از فرزندان این خطه در عرصه های مختلف خصوصا عرصه پژوهشی و علمی جایگاه های رفیعی دارند که موجب ارتقا نام نگارستان ایران در سطح ملی و بین المللی شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، متن کامل پیام دکتر علی محمد زنگانه به شرح زیر است؛

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

عرصه علم و پژوهش همواره در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مورد توجه بوده است و بی تردید بدون پژوهش نمی‌توان به قله های موفقیت دست یافت.

 

نامگذاری ۲۵ آذر ماه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نشان از اهمیت این روز در عرصه ملی دارد و خوشبختانه این نگاه ارزشمند در بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی به چشم می خورد و می فرماید: "پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد" و تلاش عالمانه فرزندان استان می تواند گلستان را به نقطه ی منحصر به فرد علمی و پژوهشی برساند.

 

در واقع پژوهش يكي از مهمترین نيازها براي دستیابی به رشد و پيشرفت همه جانبه است. بنابراين نوع و سطح فعاليت‌هاي پژوهشي يكي از شاخص‌هاي اصلي توسعه و پيشرفت محسوب مي‌شود.

 

بر اساس اسناد بالادستی باید ۳.۵ درصد رشد استان از محل بهره وری در تمامی زمینه ها صورت گیرد و یقیناً پژوهش، مراکز پژوهشی و علمی نقش تاثیرگذار و غیر قابل کتمانی در تحقق آن دارند.

 

گلستان از دیرباز به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و علمی بشمار می آمده و امروز نیز بسیاری از فرزندان این خطه در عرصه های مختلف خصوصا عرصه پژوهشی و علمی جایگاه های رفیعی دارند که موجب ارتقا نام نگارستان ایران در سطح ملی و بین المللی شده است.

 

اینجانب فرارسیدن روز و هفته پژوهش را به تمامی مردم استان بویژه پژوهشگران ، عالمان ، دانشمندان و فعالان عرصه پژوهش تبریک عرض می نمایم و امیدوارم در سایه تلاش های خالصانه این عزیزان شاهد بهبود جایگاه استان در سطح کشور باشیم و همچنین با ارتقاء بهره وری بتوانیم گلستان را در عرصه های مختلف توسعه بخشیم.


 

علی محمد زنگانه

استاندار گلستان



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .