عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مردم از برگزاری دورهمی های شب یلدا پرهیز کنند

استاندار گلستان در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ؛

مردم از برگزاری دورهمی های شب یلدا پرهیز کنند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

مردم از برگزاری دورهمی های شب یلدا پرهیز کنند

استاندار گلستان اظهار کرد:با توجه به احتمال شیوع سویه‌ جدید اُمیکرون از عموم مردم می‌خواهیم مراسم  شب یلدا را با استفاده از شبکه های اجتماعی برگزار کنند و از برگزاری مراسمات دورهمی پرهیز نمایند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگنه امروز یکشنبه ۲۸ آذر در هشتاد و دومین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س) تصریح کرد:تکمیل واکسیناسیون اتباع امور خارجه و عشایر باید در دستور کار قرار گیرد و گزارش آن به صورت هفتگی ارائه شود.
وی افزود: ارتقا نظارت بر دفاتر پیشخوان، پایانه های برون شهری، تالارهای پذیرایی،  سوپرمارکت ها، نانوایی‌ها، مهدهای کودک، مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند ایمنی جامعه را به همراه داشته باشد.
استاندار گلستان یادآور شد: رعایت پروتکل های بهداشتی همراه با تشدید نظارت ها روند بهبود سلامت جامعه را افزایش می دهد.
دکتر زنگانه خاطر نشان کرد : تقویت طرح شهید سلیمانی در قالب افزایش واکسیناسیون ، ارتقا پروتکل‌ها و اطلاع رسانی مناسب برای افزایش مصونیت جامعه لازم است.
وی ادامه داد: حال حاضر ۱۸۰ هزار نفر از کسانی که دز اول واکسن را دریافت کرده اند برای دریافت دز دوم مراجعه نکرده‌اند و با توجه به وجود بانک اطلاعاتی آنان نیاز است آمار به تفکیک شهرستانها احصا شود و فرمانداران و مدیران شبکه بهداشت در هر شهرستان پیگیری لازم را انجام دهند.
استاندار گفت: شاخص واکسیناسیون کل استان در حال حاضر ۶۹.۶ درصد است که باید به بیش از ۸۰ درصد واجدین شرایط برسد.
دکتر زنگانه اظهار کرد: خوشبختانه تمام شهرستان های استان در وضعیت آبی قرار دارند اما با توجه به تایید ورود سویه اُمیکرون رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است.
وی افزود: تعداد ۲۰۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۵ بیمار در icu بستری و ۱۸ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل اند و در ۲۴ ساعت گذشته تنها یک فوتی در استان داشتیم.
استاندار گلستان گفت: تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۴۱۷ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دُز اول را دریافت کرده اند و بیش از یک میلیون و ۷۸ هزار شهروند هر دو دُز را تزریق کردند یعنی ۹۰ درصد دز اول و ۷۳ درصد دو دز را دریافت کرده اند و البته بیش از ۳۹ هزار نفر نیز دُز سوم واکسن را زده اند.
لازم به ذکر است در این جلسه دکتر فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی و همچنین فرمانداران شهرستان‌های مراوه‌تپه ،گمیشان، ترکمن و آق قلا و تعدادی از مدیران بهتر ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود پیرامون ستاد کرونا پرداختند و در خصوص آن تبادل نظر و تصمیم گیری صورت گرفت.

مردم از برگزاری دورهمی های شب یلدا پرهیز کنند

 

مردم از برگزاری دورهمی های شب یلدا پرهیز کنند

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .