عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » از تبادل دانش فنی و ایجاد بازارچه مشترک محصولات کشاورزی استقبال می کنیم

استاندار گلستان در دیدار وزیر کشاورزی جمهوری تاتارستان؛

از تبادل دانش فنی و ایجاد بازارچه مشترک محصولات کشاورزی استقبال می کنیم

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.
از تبادل دانش فنی و ایجاد بازارچه مشترک محصولات کشاورزی استقبال می کنیم
 استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت های موجود در جمهوری تاتارستان و استان گلستان اظهار کرد: تبادل دانش فنی در حوزه کشاورزی و ایجاد بازارچه مشترک محصولات کشاورزی می تواند به تعمیق روابط دو جانبه کمک کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه سه شنبه ۱۴ تیر در دیدار با مراد زبارف وزیر کشاورزی جمهوری تاتارستان تصریح کرد: با توجه به نیاز گندم، خوراک دام و نهاده های کشاورزی در استان و کشور یکی از مسیرهای مقرون به صرفه انتقال اقلام کشاورزی از طریق ریل از تاتارستان به قزاقستان و سپس به ترکمنستان و نهایتاً به جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: مرز اینچه برون مسیر مناسب برای انتقال محصولات به داخل ایران است و از تبادلات ریلی در حوزه تجاری، کشاورزی و ... استقبال می کنیم.
استاندار گلستان گفت: آمادگی مبادلات حوزه دانشگاهی و دانش بنیان را در زمینه کشاورزی و دامپروری با جمهوری تاتارستان داریم.
دکتر زنگانه تاکید کرد: مبادلات سرمایه گذار در حوزه های مختلف از گلستان به تاتارستان و برعکس می تواند روابط فی مابین را گسترش دهد.
همچنین در این دیدار مراد زبارف خاطر نشان کرد: یکی از مزیت های جمهوری تاتارستان وجود بیش از ۳ میلیون هکتار زمین زراعی است و این جمهوری در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن غلات برداشت کرده است.
وزیر کشاورزی تاتارستان یادآور شد: این جمهوری مقام اول تولید شیر را در روسیه دارد و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۳ موفق به تولید بیش از ۲ میلیون تن شیر شود.
وی افزود: بیش از ۶۰۰ کمپانی در حوزه کشاورزی و دامپروری در تاتارستان مشغول به فعالیت هستند که زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ هزار نفر را فراهم آورده است.
مراد زبارف همچنین از تبادلات فنی کشاورزی و تجاری فی مابین استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد این تعاملات پایدار و گسترده باشد.
لازم به ذکر است استاندار گلستان در این سفر که به دعوت رستم مینیخانوف رییس جمهور تاتارستان صورت گرفته ضمن دیدار با ایشان تفاهم نامه ای را در راستای گسترش همکاری های دو جانبه امضا خواهد کرد.
همچنین افتتاح دفتر نمایندگی اتاق تعاون و افتتاح نمایشگاه اگرو ولگا با حضور شرکتهای تعاونی تولیدی در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در استان گلستان از دیگر برنامه های استاندار و دیگر مقامات استانی خواهد بود.
از تبادل دانش فنی و ایجاد بازارچه مشترک محصولات کشاورزی استقبال می کنیم

تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .