عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بن بست شکنی های دولت مردمی و جهادی موجب توسعه گلستان می شود

استاندار گلستان در آیین افتتاح پروژه های هفته دولت شهرستان کلاله ؛

بن بست شکنی های دولت مردمی و جهادی موجب توسعه گلستان می شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

بن بست شکنی های دولت مردمی و جهادی موجب توسعه گلستان می شود

استاندار گلستان با اشاره به پروژه های کلان و اساسی استان اظهار کرد: بن بست شکنی های دولت انقلابی، جهادی و مردمی در پروژه های نظیر خلیج گرگان و پتروشیمی گلستان موجب توسعه و پیشرفت استان خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه امروز یکشنبه ۶ شهریور در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه ها و طرح های شهرستان کلاله در هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: باتوجه به اینکه درآمد سرانه مردم استان نصف میانگین کشوری است و گلستان در سرانه تولید جزو ۴ استان آخر کشور است چشم انداز استان را رسیدن به میانگین درآمد سرانه ملی در افق ۱۴۰۴ ترسیم کردیم و باید تمام دلسوزان استان برای تحقق آن اقدام جهادی داشته باشند.
وی افزود: مصوبات سفر رئیس جمهور در گلستان بر اساس نظام طراحی نظام مسائل استان شکل گرفت و خوشبختانه گلستان جزو معدود استان های برنامه مدار کشور است.

استاندار گلستان با اشاره به افتتاح پروژه های  هفته دولت سال جاری یادآور شد: ۳۲۱۵ پروژه قابل با اعتبار ۹۹۲۶ میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود و البته بیش از ۹۰ درصد این پروژه ها ، افتتاحی هستند.

دکتر زنگانه یادآور شد : بیش از ۱۲۰۰ پروژه نیمه تمام در گلستان وجود دارد و بنای دولت سیزدهم در راستای خدمت به مردم تکمیل پروژه های نیمه تمام است. 
وی خاطر نشان کرد : مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان قابل توجه بوده است و خوشبختانه از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی ، ۱۲۲۰ میلیارد تومان در واپسین روزهای سال ۱۴۰۰ به پروژه ها تخصیص یافت و تا انتهای ماه جاری نیز ۹۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز تخصیص می‌یابد.

استاندار گلستان با اشاره به قطعی های طولانی مدت آب در سال گذشته یادآور شد: تنش آبی در شهرهای گرگان، آزاد شهر، گنبد کاووس و نوار مرزی رفع شده و اعتبارات دستگاه های حوزه آب بیش از ۵ تا ۱۰ برابر افزایش یافته است اما باید توجه داشت که تنها استفاده از آبهای زیرزمینی راه حل معضل آب استان نیست.

دکتر زنگانه ادامه داد:  زیرساخت های آبی باید در گذشته ایجاد می شد تا علاوه بر آب های زیرزمینی بتوانیم از آب سد ها نیز برای تامین آب شرب استفاده کنیم.

وی گفت: خوشبختانه مصوبه شیرین سازی آب دریا به میزان ۷۲ میلیون متر مکعب اخذ شده که می تواند در آینده بخش قابل توجهی از نیاز استان را مرتفع سازد.
استاندار گلستان گفت: ۲۹۵ میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه عمرانی و همچنین بیش از ۷۷۴ میلیارد تومان نیز در حوزه اقتصادی و تسهیلاتی به این شهرستان اختصاص یافته است.

دکتر زنگانه یادآور شد: پیشرفت روستا محور یکی از اولویت‌های اساسی ماست و با توجه به میزان جمعیت روستایی شهرستان کلاله تلاش داریم پروژه‌های موفقی همچون وامنان آزادشهر، عطاآباد آق قلا ، پنج پیکر بندر ترکمن و محمدآباد گرگان را در این شهرستان نیز ایجاد و توسعه بخشیم.
 وی با اشاره به نیازهای برقی استان یادآور شد: خوشبختانه امسال برخلاف سال گذشته خاموشی‌های برنامه ریزی شده برق در استان نداشتیم و بر اساس مصوبات سفر تلاش داریم  از طریق نیروگاه برق علی آباد و ایجاد سیکل ترکیبی در آن ۵۰۰ مگاوات با اعتبار ۴۳۰ میلیون یورو به ظرفیت های برق استان اضافه کنیم و از طریق آن پروژه های عظیمی همچون منطقه آزاد اینچه برون شهرک ۱۴۰۰ اترک مجتمع پرورش میگو گمیشان را توسعه بخشیم.

وی گفت : یکی دیگر از ظرفیت های تولید برق توسعه نیروگاه های کوچک مقیاس به میزان بیش از ۲۰۰ مگاوات است که می تواند نقش قابل توجهی در رشد استان داشته باشد. استاندار گلستان با اشاره به دیگر خدمات دولت سیزدهم یادآور شد : در حال حاضر ۱۰۰ درصد شهرهای استان گازرسانی شده و تلاش داریم تا دهه فجر سال آینده تمام روستاهای استان را نیز از نعمت گاز برخوردار کنیم.

دکتر زنگانه اجرای کامل واکسیناسیون کرونا در کشور را از دیگر خدمات دولت دانست و گفت از همه شهروندان انتظار داریم نسبت به تزریق واکسن و تزریق دوز یادآور اقدام کنند تا سطح ایمنی جامعه افزایش یابد.
وی همچنین با اشاره به مراودات بین المللی دولت سیزدهم یادآور شد : تلاش کردیم ارتباطات تجاری مناسبی را با جمهوری های قزاقستان ، تاتارستان، ترکمنستان و عراق برقرار کنیم و ظرفیت ریلی اینچه برون به عنوان کریدور در شرق دریای خزر می تواند موجب بهبود این روابط شود.
دکتر زنگانه نجات خلیج گرگان را یکی از موضوعات اولویت دار در دولت دانست و یادآور شد: لایروبی کانال های منتهی به خلیج گرگان اقدامی است که باید طی سه دهه گذشته صورت می گرفت تا این مسئله

امروز با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان رقم نخورد اما خوشبختانه با دستور ویژه رئیس جمهور لایروبی با کارفرمایی سازمان بنادر و با تخصیص اولیه ۱۰۰ میلیارد تومان و پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شده اما در ادامه مسیر باید پمپاژ آب به خلیج صورت گیرد و همچنین حقابه خلیج از مسیر های قره سو و نکارود تامین شود.

گفتنی است در این مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۹۰ پروژه شهرستان کلاله با اعتبار ۱۶۸ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۴۲۸ نفر با حضور دکتر زنگانه برگزار شد.
لازم به ذکر است پس از آیین متمرکز افتتاح پروژه های شهرستان کلاله در هفته دولت ایستگاه tbs شماره دو شهر کلاله افتتاح و به بهره برداری رسید.این پروژه بطول ۳ کیلومتر خط تغذیه گاز و ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب و اعتباری بالغ بر ۷.۵ میلیارد تومان از محل منابع ملی عملیاتی و به بهره برداری رسید. همچنین آزمایشگاه مرکزی شهرستان کلاله به بهره برداری رسید.عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۶ و اعتباری بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان آغاز شد و در هفته دولت ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید.

بن بست شکنی های دولت مردمی و جهادی موجب توسعه گلستان می شود

 

بن بست شکنی های دولت مردمی و جهادی موجب توسعه گلستان می شود

 

بن بست شکنی های دولت مردمی و جهادی موجب توسعه گلستان می شود

 

بن بست شکنی های دولت مردمی و جهادی موجب توسعه گلستان می شود

 

بن بست شکنی های دولت مردمی و جهادی موجب توسعه گلستان می شود

 

بن بست شکنی های دولت مردمی و جهادی موجب توسعه گلستان می شود

 

بن بست شکنی های دولت مردمی و جهادی موجب توسعه گلستان می شود

 

بن بست شکنی های دولت مردمی و جهادی موجب توسعه گلستان می شود

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .