عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » لایروبی رودخانه های استان یک ضرورت پیشگیرانه است

استاندار گلستان در دیدار با رییس جمعیت هلال احمر کشور؛

لایروبی رودخانه های استان یک ضرورت پیشگیرانه است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 

لایروبی رودخانه های استان یک ضرورت پیشگیرانه است

استاندار گلستان با اشاره به وضعیت رودخانه ها اظهار کرد: متاسفانه عدم لایروبی چند دهه گذشته رودخانه های استان موجب وضعیت نامطلوبی شده و لایروبی رودخانه های استان یک ضرورت پیشگیرانه است که مانع از بروز سیلاب های مخرب همچون سال 1398 خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه امروز چهارشنبه 2 آذر در دیدار با دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ضمن خوشآمد گویی و تبریک هفته بسیج تصریح کرد: تلاش ما لایروبی رودخانه ها با استفاده از ظرفیت قرارگاه شیهد لولایی و بهره مندی از امکانات سایر استان هاست اما یقیناً همراهی مجموعه هلال احمر می تواند روند این اقدام پیشگیرانه را تسریع نماید.

وی افزود: با اعتبار 25 میلیارد تومانی شکستگی جداره رودخانه اترک را به دلیل موضوعات مرزی ترمیم کردیم اما رودخانه ای همچون گرگانرود که از داخل تعدادی از شهرهای استان می گذرد نیازمند لایروبی جهت پیشگیری از حوادث احتمالی در زمان سیلاب هاست.

استاندار گلستان یادآور شد: یکی از مهمترین مسائل استان علاج بخشی خلیج گرگان است که خشک شدن آن مخاطره ی جدی برای حیات مردم، کشاورزی، جنگل های هیرکانی و محیط زیست را موجب می شود.

دکتر زنگانه تاکید کرد: در حالیکه خلیج گرگان روزگاری پذیرای 2 بندر بوده است به دلیل عدم لایروبی کانال های منتهی به خلیج در چند دهه اخیر امروز حیات خلیج به خطر افتاده است و در صورت عدم توجه آینده ای همچون دریاچه ی ارومیه ،برای آن دور از ذهن نیست.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه ویژه و بازدید رئیس جمهور محترم از خلیج گرگان و جزیره آشوراده دستور فوری برای علاج بخشی و لابروبی صادر شد و امروز قرارگاه خاتم الانبیا با قراردادی مشغول فعالیت است که باید تلاش کنیم مطالبات آنها را در موعد مقرر پرداخت نماییم.

استاندار گلستان یادآور شد: ما نسبت به آینده امیدواریم و علی رغم اینکه در حال حاضر درآمد سرانه مردم استان نصف میانگین درآمد سرانه ملی است برنامه ریزی لازم جهت رساندن درآمد سرانه مردم استان به میانگین درآمد سرانه ملی در افق 1404 صورت گرفته و تلاش داریم با تدوین 31 برنامه بخشی توسعه زمینه رشد و ارتقا استان را فراهم آوریم.

دکتر زنگانه با اشاره به اقدامات صورت گرفته گفت: طی یک سال گذشته توانسته این تعداد آتش سوزی های استان را تا 30 درصد و حجم آتش سوزی ها را تا 80 درصد کاهش دهیم اما به دلیل اجرای اقدامات فوری و اورژانسی در شرق استان نیازمند بالگرد هستیم.

همچنین در این دیدار رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در استان تصریح کرد: تغییرات اقلیمی مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده و خساراتی را به همراه داشته است.

دکتر پیرحسین کولیوند یادآور شد: نگاه ما به پیشگیری نگاه هزینه ای نیست بلکه ما پیشگیری را نوعی سرمایه گذاری می بینیم و در این مسیر با استان گلستان در زمینه اقدامات پیشگیرانه همکاری کامل را خواهیم داشت.

وی افزود: تلاش ما کاهش آثار مخرب حوادث است و در این راستا آموزش های لازم را به داوطلبان می دهیم که آموزش داوطلبان شرایط سخت و بحرانی و سفیران حمایت روحی و روانی (طرح سحر) توانسته است نقش موثری در حمایت از آسیب دیدگان داشته باشد.


 

لایروبی رودخانه های استان یک ضرورت پیشگیرانه است

 

لایروبی رودخانه های استان یک ضرورت پیشگیرانه است

 

لایروبی رودخانه های استان یک ضرورت پیشگیرانه است

 

لایروبی رودخانه های استان یک ضرورت پیشگیرانه است

 

لایروبی رودخانه های استان یک ضرورت پیشگیرانه است

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .