عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۵۹۷ پروژه دهه فجر در گلستان

استاندار در نشست خبری فجر گلستان ؛

افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۵۹۷ پروژه دهه فجر در گلستان

 افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۵۹۷ پروژه دهه فجر در گلستان

استاندار گلستان گفت: تعداد کل پروژه‌ها و‌طرح‌های قابل افتتاح و یا شروع عملیاتی در دهه فجر به تعداد ۶ هزار و ۵۹۷ پروژه و‌ طرح است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، دکتر علی‌محمد زنگانه صبح امروز سه شنبه ۱۱ بهمن در نشست خبری فجر گلستان با حضور حجت الاسلام احمدی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اصحاب رسانه ضمن تبریک سالروز چهل و چهارمین دهه مبارک فجر اظهار کرد: دولت هرچه به ما برای سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ قول داده بود ۱۳۰ درصد برای ۱۴۰۰ و تمام تعهدات سال ۱۴۰۱ را عملیاتی کرده است.
وی ادامه داد: در این راستا یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ و ۲ هزار و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ تخصیص داده شده است.
وی گفت: در هفته دولت سال ۱۴۰۱ شاهد حدود ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه با اولویت بهره‌برداری و تعداد کمی آغاز عملیات اجرایی بوده‌ایم که بالای ۹ هزار نفر اشتغال ایجاد شد.
استاندار گلستان تصریح کرد: تعداد کل پروژه‌ها و‌طرح‌های قابل افتتاح و یا شروع عملیاتی در دهه فجر به تعداد ۶ هزار و ۵۹۷ پروژه و‌طرح است.
دکتر زنگانه گفت: اعتبار این پروژه‌ها ۷ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان است که منجر به ۸ هزار و ۸۴۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد.
وی تاکید کرد: یک هزار و ۶۷۳ پروژه عمرانی و ۴ هزار و ۹۲۴ طرح اقتصادی است.
استاندار گلستان تصریح کرد: ۴ هزار و ۱۹۷ میلیارد تومان بودجه پروژه‌های عمرانی و ۳ هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان آن طرح‌های اقتصادی است.
دکتر زنگانه افزود: به ازای هر گلستانی ۳۸ میلیون تومان در دهه فجر بودجه پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.
وی متذکر شد: با در نظر گرفتن آمار اشتغال دهه فجر امسال بیش از ۳۱ هزار نفر شغل در استان ایجاد شده که استان گلستان در بین صحت سنجی آمار اشتغال استان‌ها، برتر است.
استاندار گلستان در پاسخ به آخرین وضعیت لایروبی خلیج گرگان و اقدامات صورت گرفته در مسیر علاج بخشی، گفت: در خصوص این پروژه یک برنامه مشارکتی در بدنه دولت ایجاد شده و تک تک برنامه‌ها پیگیری و مطالبه‌گری خواهد شد و تک تک سازمان‌های مسوول باید نشبت به برنامه پاسخگو باشند
دکتر زنگانه بیان کرد: امروز بیش از ۵۵ درصد کانال آشور لایروبی شده و پس از اتمان این کانال، لایروبی کانال چاپاقلی و خوزینی در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: اسکله بندرترکمن خلع ید شده و لایروبی آن در حال انجام است تا در آینده اسکله گردشگری ایجاد شود.
استاندار گلستان تاکید کرد: پروژه نجات بخشی خلیج به پروژه گردشگری آشوراده پیوند داده شده است.
دکتر زنگانه افزود: هدف ما این است تلاش کنیم در بهار سال ۱۴۰۲ از اسکله بندرترکمن بهره‌برداری کنیم.
وی ادامه داد: ما می‌خواهیم شرایط منطقه به صورتی پیش برود که شرایط عبور اتوبوس‌های دریای ایجاد شود و بتوانیم از این اسکله و ظرفیت دریا برای توسعه گردشگری به نحو احسن استفاده کنیم.
استاندار گلستان در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد خشکسالی در استان با اشاره به اینکه خشکسالی در استان گلستان ادامه خواهد داشت گفت: این خشکسالی و عدم بارش‌ها باعث شد سطح آب زیرزمینی در حال کاهش است و متاسفانه مدیریت‌های گذشته باعث شده اتکال تامین آب شرب استان بر آب‌های زیرمینی باشد تا استان را با چالش تامین آب شرب مواجه کند.
دکتر زنگانه بیان کرد: در انتهای سال مالی ۱۴۰۰ مبلغ یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبرسانی و رفع تنش آب شرب استان به شهرهای استان اختصاص داده شد.
وی با بیان اینکه دبی آب‌های زیرزمینی استان ۵۰ درصد کاهش یافته است، گفت: اگر در ۱۴ ماه گذشته به موضوع تامین آب شرب نمی‌پرداختیم در همین زمستان با بحران آب شرب مواجه می‌شدیم.
دکتر زنگانه بیان کرد: ما افتخار‌می‌کنیم که برای مردم با تمام توان تلاش کردیم تا بتوانیم خدمت صادقانه را برای مردم داشته باشیم.
وی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده شاهد صعود ۱۲ پله‌ای گلستان در اجرای نهضت ملی مسکن در سطح کشور هستیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر استان گلستان در جایگاه بیستم اجرای نهضت ملی مسکن در سطح استان‌های کشور قرار دارد.
استاندار گلستان افزود: متاسفانه در گذشته اراده‌ای برای تامین زمین برای مسکن ملی وجود نداشت و خوشبختانه در حال حاضر زمین مورد نیاز چهار سال مسکن روستایی نهضت ملی مسکن تامین شده و در این زمینه جزء استان‌های برتر کشور هستیم.
دکتر زنگانه افزود: در بخش تامین زمین شهری نهضت ملی مسکن نیز زمین مورد نیاز برای دو سال تامین شده و در تلاشیم بتوانیم این میزان را افزایش دهیم.
وی با اشاره به ضرورت بازنگری در شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: ما پیشنهاد دادیم با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه میزان بازپرداخت تسهیلات نهضت به صورت پلکانی شود تا استقبال مردم از بهره‌مندی از شرایط این طرح بیشتر شود.
استاندار گلستان اضافه کرد: بنا بر همین مسائل بخشی از متقاضیان به دلایل مختلف از جمله شرایط تسهیلات طرح با اشتیاق کمتری درخواست خود را پیگیری می‌کنند و حتی برخی در میانه راه انصراف می‌دهند.
دکتر زنگانه در بخش دیگری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره لزوم استفاده از اقتصاد دریا و ظرفیت‌های دریای موجود استان گلستان، تصریح کرد: در دهه فجر امسال ۲۷ پروژه شیلاتی به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی اضافه کرد: تولید میگو در استان گلستان افزایش دو برابری داشته و به بالای ۳ هزار تن رسیده که یک هزار و ۸۰۰ تن آن به ارزش ۹ میلیون دلار صادر شده و برنامه داریم تولید میگوی استان گلستان به ۲۰ هزار تن برسد.
استاندار گلستان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص وضعیت تخلفات آرد و نان در استان گلستان، تصریح کرد: یکی از چالش‌های بزرگ استان گلستان استفاده از حداقل ظرفیت کارخانه‌های تولید آرد استان بود که با اقدامات صورت گرفته و پیگیری‌های جدی که در سطح دولت و وزارتخانه مرتبط انجام دادیم در حال حاضر ظرفیت تولید کارخانه‌های استان از ۱۸ درصد به بالای ۳۲ درصد رسیده است.
دکتر زنگانه افزود: متاسفانه به دلیل پایین بودن نرخ نان، هدر رفت و دورریز نان در استان گلستان بسیار زیاد بود که با کنترل‌های انجام شده و نصب کارتخوان‌ها در نانوایی‌های استان این موضوع کمی مدیریت شد اما همچنان شاهد این معضل هستیم که باید با اصلاحات در مسیر این موضوع نیز حل شود.
وی با اشاره به اینکه 90 درصد نانوایی‌های استان به دستگاه کارتخوان مجهز شدند، اضافه کرد: به زودی استان گلستان دومین استان یکسان سازی قیمت انواع آرد در کشور خواهد بود و تمام آردها با یک قیمت عرضه می‌شود و تفاوت قیمت توسط دولت به نانوا پرداخت خواهد شد.
استاندار گلستان در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر کیفیت پایین نان در برخی از نانوایی‌های استان، خطاب به مدیرکل اقتصادی استانداری گلستان گفت: باید تا پایان سال کیفیت نان تمامی نانوایی‌ها به سطح استاندارد رسیده و کیفیت افزایش یابد.
دکتر زنگانه با تقدیر از خبرنگاران در خصوص مطالبه‌گری خواسته‌های مردمی و بیان چالش‌ها و مشکلات موجود در استان، تاکید کرد: دولت سیزدهم یکی از شجاع‌ترین دولت‌ها است که در سال نخست فعالیتش دست به جراحی اقتصادی زده و هیچ جراحی نیز بدون خونریزی امکان پذیر نیست.
وی افزود: اگر مردم همانند گذشته همراهی کنند و تا انتهای این جراحی اقتصادی همراهی را ادامه دهند قطعا شاهد درمان اقتصاد کشور خواهیم بود.
استاندار گلستان بیان کرد: متاسفانه در زمان‌های مختلف بی‌مهری‌های گوناگونی به دولت می‌شود در حالی که دولت سیزدهم از خودگذشتگی کرده و خود را وارد میدان مبارزه با سودجویان و سوداگران کرده است.
زنگانه بیان کرد: دولت نیازمند حمایت نخبگان در عرصه‌های مختلف است و ما معتقدیم در کنار بیان چالش‌ها و نقدها، نقاط مثبت دولت هم دیده و بیان شود و در کنار نقد راه حل و مسیر پیشنهادی گذر از مشکل هم توسط نخبگان به ویژه نخبگان رسانه‌ای عنوان شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۵۹۷ پروژه دهه فجر در گلستان

 

افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۵۹۷ پروژه دهه فجر در گلستان

 

افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۵۹۷ پروژه دهه فجر در گلستان

 

افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۵۹۷ پروژه دهه فجر در گلستان

 

افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۵۹۷ پروژه دهه فجر در گلستان

 

افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۵۹۷ پروژه دهه فجر در گلستان

 

افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۵۹۷ پروژه دهه فجر در گلستان

 

افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۵۹۷ پروژه دهه فجر در گلستان

 

افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۵۹۷ پروژه دهه فجر در گلستان

 




تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .