عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توجه به رفع مشکلات آبی گلستان ضروری است

در جلسه استاندار گلستان با معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید شد؛

توجه به رفع مشکلات آبی گلستان ضروری است

 توجه به رفع مشکلات آبی گلستان ضروری است

جلسه دکتر زنگانه استاندار گلستان با دکتر منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و ضمن بررسی روند اجرایی مصوبات سفر رییس جمهور به استان بر ضرورت رفع مشکلات آبی گلستان تاکید شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، دکتر زنگانه در این جلسه که امروز دوشنبه ۲۴ بهمن برگزار شد، ضمن تقدیر از حمایت های دکتر منصوری در اجرای مصوبات سفر رییس جمهور ، اظهار کرد: تکمیل سد نرماب و اجرای پروژه آب شیرین کن می تواند مشکلات منابع آبی استان را مرتفع سازد.
وی افزود: با توجه به اینکه۹۵ درصد آب آشامیدنی مردم استان از منابع زیرزمینی تامین می شود و در عین حال شاهد کاهش بارش ها در پاییز و زمستان جاری در استان  بودیم ، باید اهتمام لازم را جهت اقدامات پیشگیرانه برای سال بعد را داشته باشیم.
دکتر زنگانه گفت: اساس نامه منطقه آزاد اینچه برون گلستان ابلاغ شد و طرح جامع نیز در حال تکمیل است و امیدواریم منابع لازم جهت تکمیل زیرساخت ها نیز فراهم شود.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با حمایت های صورت گرفته روند لایروبی کانال آشور در مسیر علاج بخشی خلیج گرگان با سرعتی مناسب در حال انجام است و امیدواریم با تزریق ۱۰۰ میلیارد تومان دوم به قرارگاه خاتم الانبیا اجرای این اقدام ارزشمند تسریع شود و در مرحله بعد شاهد پمپاژ آب از دریا به خلیج باشیم.
استاندار گلستان یادآور شد : ایجاد ردیف بودجه ثابت برای خلیج گرگان روند لایروبی و نگهداری دائمی از آن را فراهم می کند.
دکتر زنگانه گفت: اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی آباد کتول ، ۵۰۰ مگاوات به حجم برق تولیدی کشور اضافه می کند و مورد انتفاع استان گلستان و ۸ استان دیگر واقع می گردد.
همچنین در این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: تلاش لازم را در جهت رفع مشکلات آبی استان خواهیم داشت.
دکتر محسن منصوری یادآور شد : در برخی پروژه ها استفاده از ظرفیت فروش اوراق می تواند گره گشا باشد و در این مسیر با همکاری سازمان برنامه و بودجه اقدام خواهد شد.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: جلسه ای با مدیران ذیربط جهت رفع مشکلات نیروگاه برق علی آباد کتول برگزار خواهیم کرد تا رفع  مشکلات آن تسریع شود.
وی ادامه داد : اقدامات صورت گرفته در خلیج گرگان شایسته تقدیر است و در مسیر دستورات ریاست محترم جمهور و بهره مندی مردم تلاش مضاعف خود را به کار خواهیم بست.

 توجه به رفع مشکلات آبی گلستان ضروری است

 

 توجه به رفع مشکلات آبی گلستان ضروری است

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .