عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تخصیص کافی سرانه های عمومی یکی از اولویت های اصلی ساخت مسکن در گلستان

در گفتگوی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با برنامه روزنه رادیو گلستان عنوان شد؛

تخصیص کافی سرانه های عمومی یکی از اولویت های اصلی ساخت مسکن در گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در گفتگو با برنامه روزنه رادیو گلستان گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن توجه زیادی به تخصیص سرانه های عمومی شده و بخش قابل توجهی از اراضی به این امر اختصاص یافته است.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، مهندس مهدی ملک در گفتگو با برنامه روزنه رادیو گلستان، اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات انجام شده توسط دولت سیزدهم بوده و بزرگترین پروژه تولید مسکن پس از انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این پروژه همزمان با سراسر کشور، در گلستان نیز اجرایی شده و تا امروز 96 هزار و 855 نفر در مجموع 35 شهر استان این طرح ثبت نام کرده اند.

وی افزود: از مجموع متقاضیان ثبت نام شده، تا کنون فرم «ج» 71 هزار و 313 نفر سبز و 21 هزار و 444 نفر تایید صلاحیت شدند.

مهندس ملک در خصوص شرایط سبز بودن فرم «ج» متقاضیان گفت: چنانچه متقاضی تا کنون از هیچگونه تسهیلات و امکانات دولتی بهره مند نشده باشد، فرم «ج» آن سبز و مجوز ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد.

وی افزود: سال گذشته با معضل تامین زمین در استان روبرو بودیم که با توجه به برگزاری جلسات مکرر شورای مسکن و شورای فرعی مسکن که به ریاست استاندار محترم برگزار می شد، متراژ قابل توجهی از اراضی موردنیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: تا کنون 336 هکتار زمین موردنیاز اجرای طرح طی دوسال در استان تامین شدهکه 81 هکتار از آن متعلق به اراضی مازاد دستگاه های اجرایی می باشد.

مهندس ملک همچنین تصریح کرد: با توجه به نوع ساختار شهر و اراضی موجود در شهرستان ها نحوه ساخت متفاوت، و بدیهی است که در شهرهای پر جمعیت مثل گرگان احداث ساختمان های چند طبقه و در شهری مثل گمیشان برای ساخت مسکن

ویلا یی برنامه ریزی شده است.

وی در خصوص وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر گرگان گفت: در این شهرستان پنج پروژه با1580 واحد فعال است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این پروژه ها در مرحله نازک کاری، سفت کاری، آجر چینی و مرحله اخذ پروانه می باشند.

مهندس ملک افزود: یکی از پیشروترین پروژه های استان، پروژه 96 واحدی بهارستان گنبد است که با توجه به روند اجرای پروژه درماه های آتی به بهره برداری می رسد.

وی همچنین گفت: اداره کل راه و شهرسازی در اجرای پروژه های مسکن توجه مضاعفی به تخصیص سرانه های عمومی کرده و بخش قابل توجهی از اراضی به این امر اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه اظهار کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور به چند روش گروه ساخت، واگذاری به کارگزاران، واگذاری به پیمانکاران و انبوه سازان و خودمالکی انجام می شود.

مهندس ملک افزود: با توجه به مشکل کمبود اراضی دولتی و ملی با قابلیت تولید مسکن در استان های شمالی، احداث مسکن به صورت خودمالکی اثر زیادی بر پیشروی طرح نهضت ملی مسکن خواهد گذاشت.

وی در انتها یادآور شد: تا کنون 19 هزار و 142 درخواست خودمالکی در استان به بانک های عامل ارائه شده که از این تعداد سه هزار و 510 درخواست، منجر به انعقاد قرارداد شده است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .