عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست حکمرانی استانی، چالش‌ها و الزامات برگزار شد

با حضور رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان؛

نشست حکمرانی استانی، چالش‌ها و الزامات برگزار شد

 

نشست حکمرانی استانی، چالش‌ها و الزامات برگزار شد

نشست حکمرانی استانی، چالش‌ها و الزامات با حضور دکتر زنگانه، استاندار گلستان، دكتر عرب‌اسدی معاون سرمايه انسانی سازمان اداری و استخدامی كشور و دکتر شتایی، رئیس دانشگاه معین استان و رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دبیر علمی همایش، یکشنبه، بیست‌و‌یکم خرداد در استانداری گلستان برگزار شد.

 

استاندار گلستان در این نشست گفت: افزایش منابع و یکپارچه بودن منابع می‌تواند تاثیر بسزایی در میزان پاسخگویی مدیران داشته باشد.

دکتر علی‌محمد زنگانه با بیان اهمیت میزان تناسب اختیارات و پاسخگویی اظهار کرد: هر اندازه تمرکززدایی افزایش یابد به همان میزان امکان حکمرانی استانی مناسب فراهم می‌شود.

وی افزود : استان گلستان در حوزه تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر به خوبی اقدام کرد و آن را به عنوان یک وظیفه انجام داد اما متاسفانه دستگاه‌هایی که اعتبارات آن‌ها از سطح ملی است همراهی لازم را نداشته‌اند و شاهد عدم توازن و کسری اعتبارات جاری و هزینه‌ای هستیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: توجه به خرد سازمانی، تربیت نیروهای میانی متبحر و متخصص، به روز شدن اطلاعات مدیران با استفاده از دوره‌های علمی تخصصی و علمی مدیریتی، مردمی‌سازی جایگاه‌ها، تربیت افراد مناسب جهت مدیریت از طریق دانشگاه‌ها، ایجاد چشم انداز‌های منطقه‌ای از موضوعات اساسی است که می‌تواند زمینه حکمرانی استانی فراهم آورد.

 استاندار گلستان خاطر نشان کرد: کنترل تورم، جلوگیری از شکست بازار و رکود تورمی، توزیع عادلانه فرصت‌ها و ثروت‌ها و ایجاد اشتغال وظایف است که بر عهده دولت‌ها است و تلاش داریم این وظایف را به شکلی مناسب به انجام برسانیم.

دکتر شتایی، دبیر علمی همایش حکمرانی استان گلستان در ادامه این نشست به ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات و نشست‌های متعدد برگزار شده در محورهای مختلف توسط دستگاه‌های متولی و دانشگاه‌ها، در محورهای تعیین شده و نحوه جمع بندی خلاصه نشست‌ها جهت ارائه در همایش استانی حکمرانی استانی، چالش‌ها و الزامات و زمان برگزاری همایش استانی پرداخت و گفت: استان گلستان در کنار چالش‌های موجود دارای ظرفیت‌های بالقوه فراوانی است و نیاز است تا با همدلی همه دستگاه‌های اجرایی و اقشار جامعه این ظرفیت‌ها شکوفا و به بالفعل تبدیل شوند و با تحول در مسیر مردمی شدن و استفاده از الگوهای بومی و محلی حکمرانی بتوان بسیاری از مسائل و مشکلات موجود را تا حدود زیادی رفع نمود.

 رئیس دانشگاه معین استان گلستان و رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در پایان با اشاره به وجود متخصصان علمی در دانشگاه‌های استان، بهره‌گیری از نظرات علمی نخبگان، اندیشمندان و دانشمندان حاضر در دانشگاه‌ها را راه‌حل رفع چالش‌های موجود بیان کرد.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .