عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تشریح شرایط استفاده از درگاه ملی مجوزها توسط مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان

در برنامه زنده تلویزیونی صبح عالی رقم خورد:

تشریح شرایط استفاده از درگاه ملی مجوزها توسط مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان

 

 

تشریح شرایط استفاده از درگاه ملی مجوزها توسط مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان

 

 روح اله صلبی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان با حضور در برنامه تلویزیونی صبح عالی شرایط و ضوابط استفاده از درگاه ملی مجوزها را برای مردم شریف استان تشریح کرد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی گلستان، صبح روز دوشنبه سوم مرداد روح اله صلبی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی صبح عالی در صداوسیمای مرکز گلستان در خصوص درگاه ملی مجوزها توضیحاتی را ارائه نمود.

صلبی گفت: مهم ترین رویکردی که هر دولت به دنبال آن می باشد کاهش هزینه های مبادلات اقتصادی است که به استناد اصلاح ماده 7 قانون اساسی درگاه ملی مجوزها که دبیرخانه هیات مقرات زدایی آن در وزارت امور اقتصادی ودارایی مستقر می باشد، راه انداری گردید.

وی در ادامه گفت: درگاه ملی مجوزها وظیفه اعلام شرایط هر نوع کسب و کاری که یک ایرانی در داخل کشور جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن هستند را دارد تا متقاضیان جهت راه اندازی کسب و کار خود اطلاعات لازم را داشته باشد.

وی تاکید کرد : در وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت صدور مجوز کسب وکار سه گام در نظر گرفته شده است؛ گام اول شناسایی مدارک و مستنداتی که نیازمند و مستلزم راه اندازی کسب و کار می باشد که در استان گلستان تا کنون 4880 انواع مدرک شناسایی شده است.

گام دوم حذف مدارک کاغذی و فعالیت های فیزیکی و امضاهای طلایی است که تمام مراحل صدور مجوز کسب وکار باید از طریق درگاه به صورت شفاف صورت بگیرد.

و در گام سوم هم شرایطی که در این حوزه به نوعی اخلال ایجاد می کرد را حذف خواهد نمودیم که در این راستا 950 شرط شناسایی و حذف شد.

روح اله صلبی گفت: در قانون تسهیل محیط کسب و کار به نوعی اگر دستگاه ها تخلف کنند و شرایط را همان گونه که در قانون به صراحت اعلام شده فراهم نکنند متخلف محسوب شده و در درگاه ملی هم به صراحت اعلام شده اگر دستگاهی خارج از درگاه فردی را فراخوان کنند متخلف بوده و باید پاسخگو باشند که د راین راستا با تلاش دادستان مرکز استان شعبه یک بازپرسی را برای رسیدگی به این امور در نظر گرفته ایم و قطعا با دستگاه یا فرد متخلف برخورد خواهد شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان همچنین افزود: در حوزه صدور مجوزها سه دسته مجوز وجود دارد که عبارتند از مجوزهای خانگی، مجوزهای صنفی و سایر مجوزها که مجوزهای خانگی و صنفی را در کوتاهترین زمان ممکن صادر خواهیم کرد و به دلیل اینکه بیشترین متقاضی را دارند در صفحه اول سامانه مجوزها راهنمایی را در نظر گرفته ایم که متقاضیان می توانند از این طریق پیکیری لازم را داشته باشند .

صلبی در پایان گفت: در حال حاضر در استان گلستان 23599 در خواست صدور مجوز ثبت گردیده که از این تعداد 11366 مجوز صادر شده است . تنها 3 مورد ابطالی داشتیم که آن هم به خاطر تکمیل نبودن مدارک و استفاده نکردن از زمان در نظر گرفته شده برای تکمیل مدارک بوده است و شماره تماس 63468400-021 هم در اختیار مردم شریف استان جهت طرح سوال و راهنمایی خواهد بود .

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اقتصاد و دارایی
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .