عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارائه خدمات امدادی به ۴ هزار حادثه دیده در ۴ ماهه نخست سال جاری از سوی هلال احمر گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان؛

ارائه خدمات امدادی به ۴ هزار حادثه دیده در ۴ ماهه نخست سال جاری از سوی هلال احمر گلستان

ارائه خدمات امدادی به ۴ هزار حادثه دیده در ۴ ماهه نخست سال جاری از سوی هلال احمر گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از امدادرسانی به بیش از ۴ هزار حادثه دیده با مشارکت بیش از ۲۸۰۰ نیروی عملیاتی طی ۴ ماهه نخست امسال خبر داد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، قاسم غریب آبادی در خصوص این حوادث اظهار کرد: براساس گزارش مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان، در ۴ ماهه نخست سال گذشته حوادث پوشش داده شده توسط هلال احمر ۶۹۰ مورد بوده که امسال با افزایش ۱۴/۷ درصدی آن روبرو هستیم. همچنین حوادث جاده ای در مدت مشابه سالِ پیش ۵۰۲ مورد بوده و در سال جاری پوشش آن ۶/۳ درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در ادامه افزود: در ۴ ماهه نخست سال، ۲۸۵۳ نیروی عملیاتی در قالب ۱۰۴۱ تیم به ۷۹۲ ماموریت اعزام شدند. این ماموریت ها شامل ۵۳۴ حادثه ترافیکی و حمل و نقل، ۴۵ حادثه کوهستان و ۲۱۳ مورد خدمات شهری، کوهستان، خدمات حضوری، زلزله، خدمات مناسبتی، دریایی-ساحلی، سیل وآبگرفتگی، آتش سوزی جنگل و مرتع، برف‌وکولاک، صنعتی و کارگاهی، هوایی و ریزش آوار بوده است.
وی خاطر نشان کرد: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه ۱۴۰۲، ۴ هزار و ۸۲ نفر حادثه دیده، یک هزار و ۵۴۵ نفر مصدوم و ۵۸۳ نفر توسط عوامل امدادی هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شدند. در این بازه زمانی ۸۹۲ مورد از خودروهای امدادی استان شامل ۶۷۰ مورد آمبولانس، ۱۱۲ مورد خودروی نجات و ۱۰۹ مورد خودروی کمکدار استفاده شد.
به گفته غریب آبادی در این مدت هلال احمر شهرستان‌های مینودشت با ۱۶۲ حادثه، گرگان با ۱۵۰ حادثه و کردکوی با ۹۰ حادثه ماموریت های بیشتری را دریافت کردند. همچنین از میان پایگاه‌های امدادونجات استان پایگاه سه راهی گالیکش با ۱۱۱ عملیات، زرین گلِ علی آباد کتول با ۷۶ عملیات، و قرقِ شهرستان گرگان با ۷۲ عملیات بالاترین آمار خدمات امدادی را داشتند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .