عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اتمام فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم/ ثبت نام دانش آموزان باقی مانده


اتمام فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم/ ثبت نام دانش آموزان باقی مانده

اتمام فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم/ ثبت نام دانش آموزان باقی مانده

نظری مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: دانش‌آموزان پایه نهم از ۲۵ تیر توانسته‌اند نمون‌برگ هدایت تحصیلی خود را در سامانه my medu.ir، بخش هدایت تحصیلی مشاهده کنند تا برای انتخاب رشته تحصیلی، آگاهانه اقدام کنند. 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، سید رضا نظری مدیر کل آموزش و پرورش استان در خصوص وضعیت هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: در نظر گرفتن استعداد تحصیلی و شغلی دانش آموزان و صدور نمون برگ هدایت تحصیلی برای اولین بار در سامانه my.medu.irدر دسترس دانش آموزان پایه نهم قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم در گام نهایی قرار دارد افزود: دانش آموزان می توانند با فرم هدایت تحصیلی در مدارس متوسطه دوم اقدام به ثبت نام نمایند .

سید رضا نظری با بیان اینکه برگزاری جلسات راهنمایی تحصیلی، شغلی برای دانش آموزان و والدین و ارائهخدمات مشاوره فردی برای متقاضیان ضرورت دارد گفت: عملکرد همه دست اندرکاران در فرآیند هدایت تحصیلی ارزیابی خواهد شد .

ایشان با اشاره به تغییرات مثبت فرآیند هدایت تحصیلی به دانش آموزان پایه نهم توصیه کرد: با مراجعه به سامانه my.medu.ir به سیستم خبره فردی خود مراجعه کنند و برای تصمیم گیری نهایی به تفسیر آزمونهای مشاوره ای، تیپ های قالب شخصیتی خود ، وضعیت رشته ها در مناطق و‌ بازار کار آینده توجه نمایند .

وی در پایان با اشاره به وضعیت ثبت نام دانش آموزان گفت: دانش آموزان پایه نهم به دهم پس از تصمیم گیری و ثبت نام سریعا برای ثبت نام کتب درسی نیز اقدام نمایند. بقیه پایه ها هم چنانچه هنوز موفق به ثبت نام کتب درسی نشدند بلافاصله پس از باز شدن سامانه برای ثبت نام کتب درسی اقدام نمایند.

همچنین موسی کابلی معاون فرهنگی و پرورشی استان در این باره اظهار داشت : 24 هزار دانش آموز نهمی گلستان که امتحانات خرداد ماه خود را با موفقیت گذرانده اند، بر اساس اولویت های مشخص شده در فرم هدایت تحصیلی که بر اساس سوابق تحصیلی دانش آموزان در پایه هفتم، هشتم، نهم و تعیین ظرفیت مناطق و همچنین عملکرد دانش آموزان در آزمونهای توانایی و رغبت تعیین شده، می توانند با مراجعه به مدارس متوسطه دوم ثبت نام نمایند؛ شایان ذکر است دو هفته آغازین ثبت نام ویژه دانش آموزان با وضعیت الف و سپس دانش آموزان با وضعیت ب می باشد.

کابلی گفت : کارشناسان پاسخگوی خط ۱۵۷۰ در استان همه روزه مشغول پاسخگویی به سوالات پرتکرار و رفع ابهامات دانش‌آموزان و خانواده‌ها در فرایند هدایت تحصیلی و انتخاب رشته هستند.

وی همچنین افزود: سوالات پرتکرار هدایت تحصیلی از قبیل عدم کسب حد نصاب رشته تحصیلی، ظرفیت رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش در مناطق، اولویت‌های ثبت‌نام و ملاک و معیارهای اولویت‌بندی الف و ب و همچنین محاسبات مربوط به نمرات در صدور هدایت تحصیلی و... توسط متخصصین خط ۱۵۷۰ پاسخ داده شده و این امر موجب تسریع و تسهیل فرآیند انتخاب رشته دانش‌آموزان می‌شود..

وی یادآور شد: جهت پاسخگویی به همه سوالات و دغدغه های دانش‌آموزان پایه نهم و والدین و‌کارشناسان ، وبیناری در روز شنبه 14 مردادماه ساعت 13 در کانال هدایت تحصیلی استان گلستان برگزار خواهد شد. 

اتمام فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم/ ثبت نام دانش آموزان باقی مانده

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آپ
  • بازدید : 197
  • کد خبر : 104162