عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ثبت 101 سند ملکی گلستان در سامانه مولدسازی

روح اله صلبی در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت:

ثبت 101 سند ملکی گلستان در سامانه مولدسازی

ثبت 101 سند ملکی گلستان در سامانه مولدسازی

 

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گفت: ۱۰۱ ملک در استان در سامانه مولدسازی دارایی دولت بارگذاری شده است.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی گلستان، روح الله صلبی عصر روز سه شنبه در دیدار با اعضای تحریریه خبرگزاری فارس گلستان، اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که در چند سال اخیر دولت به جد به دنبال آن است، اصلاح ساختارها و نظام بودجه‌ای بوده که یکی از مهم‌ترین نمودهای آن مولدسازی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان افزود: سال گذشته طرح مولدسازی مطرح شد اما در حین اجرا با چالش‌های زیادی روبرو بود که این امر بررسی و راهکارهایی ارائه شد.

وی با بیان این کهمولدسازی مصوبه سران قوا است و مجوز آن صادر شده است، بیان کرد: طول مدت اجرایی مولدسازی دو سال بوده و باید از آن حداکثر استفاده را کنیم.

صلبی ادامه داد: مولدسازی به معنای فروش نیست بلکه به دنبال این است که بالاترین ارزش افزوده دارایی‌های منجمد و راکد استفاده شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گفت: برخی از پروژه‌های نیمه تمام یا کلنگ‌زنی شده را می‌توان با مولدسازی و تهاتر و سرمایه‌گذاری تکمیل کرد.

وی با بیان این‌که آیین‌نامه مولدسازی به ۲۲ حوزه تقسیم شده است، افزود: در گلستان ۷ هزار و ۹۶۰ ملک شناسایی شده و تنها چهار هزار ملک دارای سند مالکیت هستند.

صلبی اضافه کرد: از این تعداد هم ۲ هزار ملک انفال بوده و ۱۰۱ ملک در سامانه مولدسازی دارایی دولت بارگذاری شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گفت: گلستان در مستندسازی املاک مازاد در کشور با ۱۱۳ سند، رتبه سوم را دارد.

وی ادامه داد: پروژه‌های نیمه تمام با استفاده از این ظرفیت می‌تواند به اتمام برسد و در قالب مشارکت عمومی و خصوصی و حق بهره‌برداری و مانند پروژه‌ها واگذار شود.

صلبی گفت: به طور مثال ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل فرهنگ‌ سرای گرگان برآورد هزینه شده و می‌تواند در قالب تغییر کاربری و سرمایه‌گذاری این پروژه به اتمام برسد.

وی تاکید کرد که اگر دستگاه‌های اجرایی در زمینه مولدسازی و معرفی اموال مازاد همکاری نکنند مشمول تخلف شده و طبق ماده ۵۸۶ مجازات اسلامی با آن‌ها رفتار می‌شود.

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اقتصاد و دارایی
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .