عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » روند صعودی گلستان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

در سیزدهمین جلسه شورای مسکن گلستان عنوان شد؛

روند صعودی گلستان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

در سیزدهمین جلسه شورای مسکن استان گلستان به روند رو به بالای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکید شد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، سیزدهمین جلسه شورای مسکن گلستان با حضور اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و قربانی مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور بیا هیئت همراه و به ریاست دکتر زنگانه استاندار گلستان برگزار شد.

 

دستور کار این جلسه گزارش اقدامات انجام شده در حوزه نهضت ملی مسکن و مشکلات موجود در استان بود که اکبری در این خصوص گفت: یکی از اقداماتی که در حوزه مسکن باید مدنظر قرار داد ایجاد تعادل پویا بین عرضه و تقاضای است که یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در بازار مسکن می باشد.

 

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن تاکید بر رشد تولید به صورت جهش وار است که این امر منوط به تامین زمین، تامین منابع مالی و مباحث زیرساختی می باشد.

 

اکبری ادامه داد: در این راستا بانک های عامل نقش مهمی در تولید مسکن و اجرای هر چه بهتر طرح نهضت ملی مسکن در استان ها دارند.

 

وی افزود: بر اساس بازدیدهای میدانی و بررسی های انجام شده، گلستان با وجود کمبود زمین و وجود اراضی مرغوب کشاورزی در مسیر خوبی در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد.

 

دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن ادامه داد: با هم افزایی بیشتر بین دستگاه های اجرایی این روند رو به رشد ادامه خواهد داشت و بدیهی است که گلستان جزو استان های برتر در حوزه تولید مسکن خواهد شد.

 

 استاندار گلستان نیز در این جلسه به افتتاح سه هزار و 600 واحد مسکونی در هفته دولت در گلستان خبر داد و گفت: سال 1402 سال شکوفایی نهضت ملی مسکن و تولید مسکن در استان گلستان است.

 

زنگانه همچنین اظهار کرد: در سال جاری ساخت مسکن در استان شتاب گرفته و این امر نشانگر اهتمام و هم افزایی بین مدیران کل و تمامی دستگاه های اجرایی ذیربط در گلستان می باشد.

 

وی افزود: از ابتدای آغاز طرح نهضت ملی مسکن یکی از اولویت های اصلی ما تولید مسکن در بافت های فرسوده و هم چنین ساخت مسکن به روش خودمالکی بود.

 

استاندار گلستان ادامه داد: در این راستا با همکاری شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها تخفیف 100 درصدی پروانه در بافت فرسوده در برخی از شهرها مصوب و روند ساخت تسهیل شده است.

 

صدور پیش پروانه برای پروژه هایی که درگیر مباحث مربوط به تامین اجتماعی هستند، تسریع در تایید طرح تفکیکی زمین 24 هکتاری گنبد کاووس و برگرازی جلسه تخصصی با شورای هماهنگی بانک های استان با محوریت رفع موانع بانکی از دیگر مصوبات و موارد مورد تاکید در این جلسه بود.

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .