عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور مدیرکل استاندارد گلستان در نشست خبری قرارگاه شهید همدانی ویژه هفته دولت


حضور مدیرکل استاندارد گلستان در نشست خبری قرارگاه شهید همدانی ویژه هفته دولت

حضور مدیرکل استاندارد گلستان در نشست خبری قرارگاه شهید همدانی ویژه هفته دولت

مدیر کل استاندارد گلستان در چهارمین روز از برپایی قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت 1402 در سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری استان شرکت کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان؛ سید مهدی حسینی با حضور در جمع اصحاب رسانه در چهارمین روز از برپایی قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت 1402، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر به فعالیت های اداره کل استاندارد گلستان را به 4 بخش استاندارد سازی، اندازه شناسی،تایید صلاحیت و ارزیابی انطباق تقسیم بندی کرد و به ارائه گزارشی از عملکرد استاندارد گلستان در دولت سیزدهم پرداخت.
حسینی با اعلام اینکه سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع اعطای پروانه حلال در ایران است گفت: استاندارد گلستان در دولت سیزدهم با اعطای 27 پروانه حلال به واحد های تولیدی استان و همچنین 25 پروانه در دست اقدام، در این شاخص تحقق 700 درصدی نسبت به مدت مشابه دولت قبل داشته است.
وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران در دولت سیزدهم برای نخستین بار به حوزه  بازرسی خدمات و کنترل کمیت کالاهای پیش بسته بندی ورود کرد و عملکرد اداره کل استاندارد گلستان در حوزه خدمات 345 مورد بازرسی و در حوزه کنترل کمیت کالاهای پیش بسته بندی با آزمون بیش از 51 هزار عدد کالا از 473 نمونه برند بوده است.
دبیر شورای استاندارد استان گفت: تعداد بازرسی معیار مصرف انرژی از صنایع انرژی استان را عدد 96 عنوان کرد و گفت: این آیتم در دولت سیزدهم بیش از 100 درصد محقق شده است.
سید مهدی حسینی با بیان اینکه طبق ماده 41 قانون استاندارد؛ در صورتی که واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تاییدیه از سازمان، اقدام به تولید کالا یا خدمات پایین تر از کیفیت استاندارد نمایند، موضوع در کمیسیون ماده 42 این قانون تصمیم گیری می شود افزود در دولت سیزدهم طی 10 جلسه 71 پرونده واحد تولیدی بررسی و منجر به صدور رای شده است.
حسینی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به موجب قانون، تنها مرجع رسمی تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی (رسمی) در کشور است گفت: اداره کل استاندارد گلستان، 24 مورد تدوین و 783 مورد بازنگری استانداردهای ملی طی دولت سیزدهم انجام داده است.
وی اظهار داشت: تعداد 195 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده های واحدهای تولیدی استان صادر، تعداد 456 پروانه کاربرد علامت استاندارد طی 2 سال اخیر تمدید شده است.
دبیر شورای استاندارد استان افزود: طی دولت سیزدهم اداره کل استاندارد گلستان، 2 هزار و 443 مورد از واحد های تولیدی تحت پوشش بازرسی و تعداد 4 هزار و 513 نمونه از این واحدها اخذ و در آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده همکار و آزمایشگاه های اداره کل مورد آزمون قرار گرفته است.
سید مهدی حسینی در ادامه افزود طی همین مدت بیش از 19 هزار و 300 بازرسی از واحدهای صنفی استان بازرسی و 752 مورد نمونه برداری شد.
حسینی با اعلام اینکه در دولت سیزدهم برای نخستین بار از تمامی تجهیزات بازی استان بازرسی به عمل آمد گفت: طی همین مدت تعداد 567 مورد از زمین ها و پارک های بازی استان بازرسی و نسبت به مدت مشابه دولت قبل تحقق 300 درصدی را در این حوزه شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه اداره کل استاندارد گلستان تعداد 1288 باسکول ثابت همکف و تعداد 10 هزار و 514 وسایل توزین سبک را بازرسی کرد گفت: از نازل های عرضه سوخت مایع 3 هزار و 454 و نازل های CNG نیز 483 مورد بازرسی شد.
مدیرکل استاندارد گلستان در پایان افزود: افتتاح دفاتر غیر فعال، راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه های اداره کل، انعقاد تفاهم نامه همکاری با سایر ارگان ها، افتتاح دفاتر استاندارد سازی و ... از دیگر موارد عملکرد اداره کل استاندارد گلستان در دولت سیزدهم است.

حضور مدیرکل استاندارد گلستان در نشست خبری قرارگاه شهید همدانی ویژه هفته دولت

 

حضور مدیرکل استاندارد گلستان در نشست خبری قرارگاه شهید همدانی ویژه هفته دولت

 

حضور مدیرکل استاندارد گلستان در نشست خبری قرارگاه شهید همدانی ویژه هفته دولت

 

حضور مدیرکل استاندارد گلستان در نشست خبری قرارگاه شهید همدانی ویژه هفته دولت

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .