عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اهالی فرهنگ و هنر پای کار اربعین حسینی آمدند

در مواکب دلدادگان حسینی در گرگان؛

اهالی فرهنگ و هنر پای کار اربعین حسینی آمدند

موکب تشکل های قرآنی، فرهنگی و هنری از روز جمعه 10 شهریور ماه به مدت 6 روز پذیرای ارادتمندان و دلدادگان حسینی در خیابان اربعین گرگان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، با همکاری و همدلی اتحادیه قرآنی وتشکل های فرهنگی و هنری، موکبی به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی(ع) در خیابان اربعین گرگان پذیرای دوستداران فرهنگ عاشورایی آغاز به کار کرد.

آیین پذیرایی از دلدادگان و آغاز به فعالیت موکب از روز جمعه10 شهریور ماه ساعت 17 در خیابان شهید رجایی(کانون طه) آغاز به کار کرد و تا 15 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

روز نخست این موکب به اجرای تعزیه حضرت رقیه به همت و هنر گروه تعزیه کوی قلعه حسن، برگزاریکارگاه آموزشی نقاشی و اجرای سرود گروه کوثر موسسه قرآنی کوثر اختصاص یافت که مورد استقبال پرشور مردم ارادت مند به سید و سالارشهیدان قرار گرفت.

پخش کلیپ و فیلم های موضوعی تبلیغی و ترویجی با محوریت مسائل دینی و مذهبی و نیز میز نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر رویدادهای اجرا شده در موکب تشکل های فرهنگی و هنری در گرگان بود.

گفتنی است، عمده فعالیت های موکب فعالیت های قرآنی و ترویجی و تبلیغی، کتابت عاشورایی، تعزیه و پخش فیلم، عکس عاشورایی، کارگاه نقاشی و نمایشگاه کتاب موضوعی و ... اعلام شده است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .