عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وجود دانشگاه تخصصی علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان موهبتی برای استان گلستان

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

وجود دانشگاه تخصصی علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان موهبتی برای استان گلستان

 

وجود دانشگاه تخصصی علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان موهبتی برای استان گلستان

 نشست مشترک دکتر رحمت‌اله نوروزی، نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با دکتر شتایی، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه با هدف بررسی مسائل و چالش‌های آموزش عالی استان، در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این نشست با اشاره به پتانسیل مناسب علمی در استان بر توجه مسئولین کشور بر توسعه زیرساخت‌های فیزیکی و آموزشی در حوزه آموزش عالی استان تأکید کرد. 

دکتر شتایی سپس به ارائه گزارشی از اهم فعالیت‌ها و اقدامات علمی و تحقیقاتی انجام شده در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان پرداخت و گفت: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در رتبه‌بندی‌های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و رتبه‌بندی سایماگو ۲۰۲۲ دارای جایگاه مناسبی است و در تلاش هستیم بتوانیم تا سال ۲۰۲۴، در نظام‌های معتبر رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان از جمله رتبه‌بندی تایمز و رتبه‌بندی شانگهای حضور داشته باشیم.

وی بر لزوم اختصاص زمین کشاورزی به دانشگاه جهت انجام فعالیت آموزشی، عملی و تحقیقاتی با توجه به تخصصی بودن دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تأکید و خاطر نشان کرد: در این راستا و با هماهنگی وزارت علوم اقداماتی صورت گرفته است و نیازمند همکاری وزارت جهاد کشاورزی هستیم و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا در این زمینه پیگیری لازم را داشته و تحقق آن را سرعت بخشند.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در این نشست با اشاره به اینکه اقتصاد استان گلستان مبتنی بر کشاورزی است، وجود دانشگاه تخصصی علوم کشاورزی و منابع طبیعی در استان را موهبتی برای استان گلستان بیان کرد.

 دکتر رحمت‌اله نوروزی افزود: دانشگاه‌ها می‌بایست در رفع مشکلات و چالش‌های بخش صنعت نقش‌آفرینی کرده و با بهره‌گیری از علم و دانش زمینه پیشرفت استان را فراهم آورند.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .