عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌مناسبت هفته ملی گردشگری


پیام مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌مناسبت هفته ملی گردشگری

پیام مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌مناسبت  هفته ملی گردشگری

محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در پیامی روز جهانی جهانگردی و هفته ملی گردشگری را تبریک گفت.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در متن پیام محمدجواد ساوری آمده است:
بسمه تعالی
۲۷ سپتامبر روز جهانی گردشگری، آغاز مسیری تازه برای صنعت گردشگری است. سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، شعار روز جهانی گردشگری ۲۰۲۳ میلادی مصادف با ۵ مهرماه 1402 را «گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز» اعلام کرد و بر سرمایه‌گذاری بیشتر و هدفمند‌تر در سه حوزه افراد، سیاره زمین و رفاه، تاکید کرده است.
صنعت گردشگری در قرن حاضر همواره یکی از مهم‌ترین بخش‌های پیشرو در اقتصاد جهانی به‌ویژه در ایجاد اشتغال و خلق فرصت‌های برابر برای امرارمعاش همه اقشار و جوامع انسانی بوده و مهم‌ترین و آسان‌ترین راه برای محرومیت‌زدایی از ایران عزیزمان و همچنین حفظ مواریث فرهنگی و تحقق اصول و اهداف توسعه پایدار است.
با توجه به ظرفیت‌ها و اهمیت اقتصاد گردشگری، باید شرایط را برای بهره‌مندی هرچه بیشتر مهیا کنیم تا شاهد توسعه و رونق فرهنگی، اقتصادی و اشتغال‌زایی باشیم.
استان گلستان از منابع و مواهب الهی و همچنین مزیت‌های ویژه و ظرفیت‌های منحصربه‌فردی در حوزه گردشگری و پتانسیل‌های مناسب به‌منظور سرمایه‌گذاری در این بخش برخوردار است اما متأسفانه آنچه تاکنون و از زمان انتزاع آن از استان مازندران رقم خورده متناسب با نام استان یعنی «گلستان» نبوده و صرفاً گُل‌های ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری استان ستانده و سوزانده شده است و برخلاف آمال و آرزوهای مردم این خطه از ایران اسلامی، رونق گردشگری متناسب و متناظر با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این استان اجرایی نشده است.
در دولت مردمی سیزدهم توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور بر اساس توانمندی و پتانسیل‌ها که از تأکیدات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی نیز هست، اساس و اولویت کاری قرار گرفت و حال که نیمی از طول خدمت دولت می‌گذرد پس از سال‌ها شاهد گره‌گشایی و بن‌بست‌شکنی از طرح‌های شاخص و منحصربه‌فرد استان در حوزه گردشگری هستیم که تصویب طرح گردشگری جزیره آشوراده در کمیته ملی طبیعت‌گردی کشور بعد از گذشت ۲۵ سال و تهیه و تصویب طرح جامع گردشگری روستای زیارت شهرستان گرگان بعد از گذشت ۱۷ سال از مهم‌ترین این اقدامات بود.
اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان تلاش می‌کند تا با پیگیری و تداوم این مسیر، زمینه توسعه متوازن و رونق گردشگری در سطح استان را باهدف محرومیت‌زدایی و رونق اقتصادی برای مردم فراهم سازد و با آموزش، توانمندسازی، تسهیل‌گری و به‌کارگیری بیشتر فعالان و ذی‌نفعان حوزه گردشگری، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، تبلیغات و برندسازی در این حوزه را با جدیت دنبال کند.
اینجانب روز جهانی جهانگردی و هفته ملی گردشگری را به ملت بزرگ ایران اسلامی، مردم فرهیخته استان گلستان، فعالان و تلاشگران در حوزه گردشگری، تبریک می‌گویم و دست خود را برای یاری‌رساندن و همراهی در این راه دشوار به سمت همه دلسوزان و علاقه‌مندان به رونق گردشگری استان دراز می‌کنیم تا با تعامل، هم‌افزایی و بهره‌مندی از خرد جمعی سهم حوزه گردشگری را در اقتصاد استان افزایش دهیم.
محمدجواد ساوری
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .