عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » قهرمانان مدال آور گلستانی در بازی های آسیایی 2022 هانگژو، سهامدار تاریخ سازی در ورزش کشور


قهرمانان مدال آور گلستانی در بازی های آسیایی 2022 هانگژو، سهامدار تاریخ سازی در ورزش کشور

 بیش از 95 درصد از ورزشکاران گلستانی،ازبازی های آسیایی هانگژو با مدال برگشتند .به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان ؛ نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو 2022 در چین به پایان رسید.
کاروان ورزشی استان گلستان متشکل از 29 نفر( 2 مربی ، 1 سرپرست ، 4 داور و 22 ورزشکارزن و مرد در رشته های ورزشی بسکتبال 3 نفره ، والیبال ، کبدی ، شطرنج ، ژیمناستیک و قایقرانی ) در این مسابقات حضورداشتند.
جوانان برومند گلستانی در این دوره از رقابت ها به تناوب افتخار آفرینی کردند و به جرأت می توان گفت بالای 95 درصد ورزشکاران گلستانی اعزامی به مسابقات آسیایی هانگژو در رقابت با حریفان پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آوردند و دست پر و با مدال برگشند که به یقین مباهات و غرور ملی را برای ورزش و ورزش دوستان استان گلستان در پی داشت .
2 مدال تاریخی و شگفتی ساز کشورمان در این مسابقات توسط ورزشکاران گلستانی کسب شد .
پرهام مقصودلو ستاره و سوپر استاد بزرگ شطرنج گلستانی تیم ملی در این بازی ها خوش درخشید ودرکنار سایر ملی پوشان شطرنج با قدرت یکی پس از دیگری رقبای خود را کنار گذاشتند و گردن آویز خوشرنگ بازی های آسیایی هانگژو را برگردن آویختند و نخستین طلای تاریخ شطرنج بازی های آسیایی را برای کشورمان به ارمغان آوردند .
مهدی الفتی ژیمناست ارزشمند گلستانی در ماده پرش خرک درمهد ژیمناستیک قاره کهن ، پس از ورزشکار ژاپنی با اختلافی ناچیز ، شگفتی ساز و نائب قهرمان شد و با کسب نخستین مدال در رشته ورزشی ژیمناستیک بعد از 80 سال ، ژیمناست تاریخ ساز کشور لقب گرفت .
ملی پوش رعنای والیبال گلستان در این دوره از مسابقات صابرکاظمی بود که به همراه تیم ملی والیبال در این مسابقات بدون باخت در بزرگترین آوردگاه ورزشی آسیا برسکوی اول ایستاد .
تیم ملی کبدی مردان کشورمان که بیشترین ترکیبش را از استان گلستان در اختیار داشت و می توان گفت اسکلت تیم ملی را گلستانی ها تشکیل می دادند با غلامرضا مازندرانی به عنوان سرمربی و فاضل اتراچالی ، علیرضا میرزائیان ، امیرحسین بسطامی ومحمدکاظم ناصری به عنوان ورزشکار پا به این مسابقات گذاشت .
مردان کبدی کشورمان در جدال با حریفان، مقتدرانه و با اختلاف امتیاز بالا آن ها را از پیش روبرداشته و درفینال درمصافی نابرابر و پر حرف و حدیث مغلوب تیم ملی هند شدند ودرحالی که مستحق کسب مدال طلای آسیا بودند گردن آویز نقره را برگردن آویخته دیدند .
عادل مجللی پاروزن توانمند گلستانی در این دوره از رقابت ها در کنار کیا اسکندانی دیگر ملی پوش کشورمان در آبهای آرام چین پارو زد و موفق شد در کانوی دونفره 500 متر مردان برنز آسیا را از آن خود کند .
در بازی های آسیایی هانگژو ، استان گلستان دربخش بانوان نیز حرف برای گفتن داشت مدال برنز تیم ملی کبدی بانوان کشورمان با 3 بانوی ملی پوش گلستانی حاصل شد . زهرا رحیمی نژاد به عنوان سرپرست ، محدثه رجبلو و صدیقه جعفری به عنوان ورزشکار بانوان گلستانی بودند که به همراه تیم ملی کشورمان بر سکوی سوم بازی های آسیایی 2022 هانگژو چین ایستادند .
همچنین فاطمه مجللی بانوی گلستانی به عنوان مربی ، تیم ملی قایقرانی بانوان کشورمان را در بازی های آسیایی هانگژو همراهی کرد .
4 داور گلستانی در بازی های آسیایی هانگژو قضاوت کردند محمد رجبی در رشته ورزشی بسکتبال و حسن اکرمی در رشته ورزشی فوتبال منصوره ابوجعفری در رشته ورزشی کبدی و علی فولادی به عنوان مدیر اجرای و برگزار کننده مسابقات سپک تاکرا ، گلستانی هایی بودند بازی آسیایی های را سوت زدند .
بدین ترتیب نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو 2022 به پایان رسید و کاروان ورزشی استان گلستان اعزامی به این رقابت ها ، با کسب 2 مدال طلا ، 2مدال نقره و 2مدال برنز و مجموع 6 مدال به کار خود خاتمه داد.
گفتنی است : جمهوری اسلامی ایران در جدول توزیع مدالی ، با 13 طلا ، 21 نقره و 20 برنز و مجموع 54 مدال پس از کشورهای چین ، ژاپن ، کره جنوبی ، هند ، ازبکستان و چین تایپه در رده هفتم جای گرفت .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .