عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تامین زمین موردنیاز متقاضیان نهضت ملی مسکن در گنبد کاووس

در جلسه شورای فرعی مسکن گلستان مطرح شد؛

تامین زمین موردنیاز متقاضیان نهضت ملی مسکن در گنبد کاووس

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در جلسه شورای فرعی مسکن استان از برنامه ریزی های لازم برای الحاق زمین 24 هکتاری در گنبد کاووس بمنظور تامین مسکن متقاضیان نهضت ملی مسکن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا کنون در سطح استان 275 هکتار زمین به صورت قطعی تامین شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون برای احداث 17 هزار و 550 واحد در استان زمین تامین شده، گفت: بر اساس تعهد گلستان در طرح نهضت ملی مسکن، در این استان به 900 هکتار زمین برای ساخت مسکن نیاز است.

ملک ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده، چنانچه اراضی شناسایی شده به طرح الحاق شود، عملیات اجرایی چهار هزار و 242 واحد نیز در روزهای آتی آغاز خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان اصلی ترین موضوع شورای فرعی مسکن استان را تعیین تکلیف اراضی موجود در شهرستان گنبد عنوان کرد و  گفت: در شهرستان گنبد کاووس 11 هزار 727 متقاضی حائز شرایط (سه استعلام سبز) هستند.

وی افزود: از این تعداد سه هزار و 26 متقاضی موثر بوده که چهار شرط دریافت مسکن را دارا بوده و باید برنامه ریزی برای واگذاری مسکن به آن ها انجام شود.

ملک همچنین تصریح کرد: با توجه به تعداد متقاضیان مسکن در شهر گنبد کاووس  65 هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و 100 هکتار برای پاسخگویی به متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در جلسه شورای فرعی مسکن استان، مباحث مربوط به تامین زمین در شهرستان گنبد کاووس مطرح و مقرر شد، به استناد سند جامع ناحیه ای شهر گنبد، برنامه ریزی های لازم برای الحاق یک قطعه زمین 24 هکتاری در این شهرستان به طرح نهضت ملی مسکن، انجام شود.

وی افزود: با الحاق این اراضی، زمین های موردنیاز متقاضیان مسکن در شهرستان گنبد کاووس تامین خواهد شد.

ملک در انتها گفت: همچنین اقدامات لازم برای تامین یک قطعه زمین 65 هکتاری در گنبد کاووس در جلسات شورای مسکن و شورای فرعی مسکن استان انجام و پس از سیر مراحل قانونی، برنامه ریزی های لازم برای ساخت مسکن در این زمین انجام می شود.

گفتنی است جلسه شورای فرعی مسکن استان به ریاست مهیایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، و با حضور ملک مدیرکل راه و شهرسازی، مدیران شهری شهرستان گنبد و سایر اعضای شورای مسکن گلستان برگزار گردید.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .