عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بزرگداشت روز ملی عفاف و حجاب در دانشگاه گلستان برگزار شد


بزرگداشت روز ملی عفاف و حجاب در دانشگاه گلستان برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه گلستان، مراسم روز ملی عفاف و حجاب با حضور حضرت آیت الله حاج سید مجتبی نورمفیدی عضو هیأت امناء دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور رئیس، معاونین، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، اساتید و کارکنان دانشگاه برگزار شد، آیت الله نورمفیدی در ابتدا به ذکر تاریخچه ای در خصوص کشف حجاب در ایران پرداخت و متذکر شد: تکریم این روز کار خوبی است اما اکتفا کردن به بزرگداشت و تبلیغات محیطی کافی نیست و نیاز به توجه، تصمیم و عزم عمومی دارد که بصورت نهادینه در جامعه پیاده سازی شود.

عضو هیأت امناء دانشگاه گلستان خاطر نشان کرد: حجاب میوه و ثمره عفاف و نهاده شده در فطرت تمامی انسانهاست. عفت یکی از بزرگترین فضایل انسانی است که بدون در نظر گرفتن جنسیت باید مورد توجه همگان قرار بگیرد. قوّه های غضب، وهم، شهوت و عقل از قوای انسانی هستند که مبنای رفتارها و حرکات اخلاقی انسان هستند که افراط و تفریط در هرکدام آنها از قرار گرفتن انسان در مسیر اعتدال جلوگیری می کند.

وی در خاتمه سخنان خود به نقش عفاف در کمال دین اشاره کردند و گفتند: متأسفانه مفاهیم عمیق دینی ما به معانی سطحی تنزل پیدا کرده است. اگر همین مسئله عفت به درستی تبیین شود و به زیبایی بیان گردد و به فطرت بشر پیوند بخورد، هیچ انسان منصفی با آن مخالفت نمی کند و امیدواریم شاهد روزی باشیم که عفت در کلام، نگاه، پوشش، برخورد و در نهایت عفت ذهنی و فکری در وجود همگی ما نقش بندد.

در ابتدای این مراسم دکتر فرهاد یغمائی رئیس دانشگاه هم طی سخنانی عفاف و حجاب را لازمه جامعه اسلامی دانستند و آن را نه تنها مختص بانوان بلکه زینت مردان با ایمان معرفی کردند.

در خاتمه این مراسم از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی بانوی انقلاب با موضوع بررسی سیره رفتاری همسر مکرمه حضرت امام خمینی(ره) تجلیل شد و همچنین به نمایندگی از بانوان دانشگاه که در راستای فرهنگ حجاب کوشا بوده اند نیز قدردانی به عمل آمد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .