عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اهتمام مردم گلستان بر تنظیم بازار مسکن استان

برخورد قاطعانه با بنگاه های مشاور املاک متخلف در کردکوی پیرو گزارشات مردمی؛

اهتمام مردم گلستان بر تنظیم بازار مسکن استان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: بر اساس گزارش هایی که مردم شهرستان کردکوی به کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گلستان ارائه کردند، با بنگاه های مشاور املاک متخلف در این شهر برخورد قانونی و قاطعانه شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: همزمان با آغاز فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در استان، شهرستان های گلستان نیز نسبت به بازرسی از بنگاه های مشاور املاک اقدام کردند.

وی افزود: اگرچه در اولین مرحله بازرسی از بنگاه ها، شهرهای بالای 100 هزارنفر و مراکز استان ها به عنوان پایلوت انتخاب شده اند، اما در استان گلستان شهرستان های کوچک از بازرسی و گشت ساماندهی  بنگاه های مشاور املاک بی نصیب نمانده اند.

ملک ادامه داد: بر این اساس، در فرمانداری های استان نیز جلساتی برگزار و پس از شناسایی بنگاه های مشاور املاک هر شهرستان، بازرسی های مستمر از این واحدهای صنفی انجام شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان از همراهی مردم استان و ارائه گزارشات برای شناسایی بنگاه های مشاور املاک متخلف در سطح استان خبر داد و گفت: از ابتدای فعالیت کارگروه تا کنون 530 گزارش مردمی در خصوص تخلفات بنگاه های مشاور املاک در سطح استان ثبت شده است.

وی افزود: در روزهای اخیر گزارشاتی از شهرستان کردکوی به دبیرخانه کارگروه ارسال و بر اساس این گزارش اعضای گشت با حضور در شهرستان، پس از بازرسی بنگاه های مشاور املاک کردکوی با متخلفین برخورد قانونی کردند.

ملک همچنین گفت: در این شهرستان 158 بنگاه مشاور املاک وجود دارد که در اولین روز بازدید بیش از 30 بنگاه مورد بازرسی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: عمده تخلفات موجود در این واحدهای صنفی عدم ارائه فاکتور به متعاملین، عدم درج مبلغ در قرارداد، عدم ارائه توکن به متعاملین بوده است.

وی در انتها اظهار کرد: چنانچه مردم استان شکایاتی از بنگاه های مشاور املاک محل سکونت خود دارند می توانند گزارش های خود را به دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان، اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک استان ارائه کرده تا به صورت جدی و قانونی با این واحدهای صنفی برخورد شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان:
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .