عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سومین گردهمایی کتابت قرآن در گرگان برگزار شد


سومین گردهمایی کتابت قرآن در گرگان برگزار شد

سومین گردهمایی کتابت قرآن در گرگان برگزار شد

 دیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری سومین گردهمایی کتابت قرآن در گرگان خبر داد و گفت: این گردهمایی با حضور خوشنویسان و تذهیب کاران برجسته گلستان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان حجت الاسلام فضیلت، افزود: هنرمندان گلستانی در این برنامه قرآن کریم را با خط نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث ونقاشی خط نگارش کردند.

وی از استقبال هنرمندان و علاقمندان به این مراسم اظهار خرسندی کرد و گفت: با توجه به جایگاه قرآن و نقشی که در تعالی و هدایت بشر دارد این برنامه ترتیب داده شد.

وی قرآن را به عنوان کتاب جاودانه تعالی و هدایت بشربرای همه عصرها دانست و تصریح کرد: قرآن آخرین داده وحیانی است و تنها کتابی است که نه تحریف لفظی شده و نه امکان تحریف در آن وجود دارد.

حجت الاسلام فضیلت با بیان این نکته که قرآن به عنوان بهترین و گویاترین روش برای رستگاری دنیوی و اخروی انسان قرارداده شده، افزود: با توجه به نقش و جایگاه قرآن در تعالی و هدایت بشر جادارد که از همه ظرفیت های موجود برای معرفی، ترویج و توسعه آیات قرآن استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یکی از ظرفیت استفاده از قرآن را ظرفیت هنری دانست و تصریح کرد: به نمایش گذاشتن داده های وحیانی از طریق هنر راهکاری برای ایجاد انگیزه و گرایش جوانان به تامل در مبانی دینی است.

وی ضمن قدردانی از دستگاه هایی که هنرمندان را برای اجرا این برنامه همراهی کردند، گفت: برگزاری چنین برنامه هایی به مانوس شدن نسل جدید با قرآن تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

سومین گردهما یی کتابت قرآن کریم با حضور خوشنویسان و تذهیب کاران برجسته استان و مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان و کانون فرهنگی هنری مسجد جامع گلشن گرگان در حوزه علمیه الزهرا گرگان برگزار شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .