عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیشنهاداتی برای کاهش محدودیت های ساخت و سازها در راههای عبوری ازشهرها و روستاها شده است

مدیرکل نگهداری حریم راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

پیشنهاداتی برای کاهش محدودیت های ساخت و سازها در راههای عبوری ازشهرها و روستاها شده است

 مدیرکل نگهداری حریم راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به قانون منع ساخت و سازها در نوار تاسیسات 15 متری استان های شمالی کشور، گفت: پیشنهاداتی برای کاهش محدودیت صدور مجوزها در حاشیه راههایی که از داخل روستاها یا شهرها عبور می کنند به دولت ارائه شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، سید احمد هاشمیان در ستاد ارتباط مردمی دستگاههای تابعه وزارت راه و شهرسازی همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری به گلستان در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ، اظهارکرد:پیشنهاد پیش بینی نوار تاسیسات به عرض 10 متر برای راههای که از داخل شهرها عبور می کنند و 5 متر برای راههایی که از داخل روستاها عبور می کنند، ارائه شده است.

به گفته وی، اجرای تاسیسات در بیشتر از این مقدار، در اختیار مقامات شهر و روستا قرار می گیرد.

هاشمیان ادامه داد: این پیشنهادات منتظر بررسی و ابلاغ توسط دولت است.

وی اظهارکرد: در سال های اخیر شاهد بروز مشکلاتی در حریم راهها به دلیل شفاف نبودن قانون برای این موضوع هستیم و متولی تملک حریم راهها سازمان های ساخت راههاهستند.

به گفته وی، در حال حاضر 3 نوع مجوز اعم از ساخت و ساز، راه دسترسی و عبور تاسیسات زیربنایی در حریم راهها صادر می شود که عمده آنها به ساخت و سازها مرتبط است.

هاشمیان متذکر شد: در 7 ماهه سال جاری یکهزار و 589 درخواست مجوز در سه 3 نوع مجوز به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ارائه شده که برای یکهزار و 439 درخواست، مجوز صادر شده است.

 

 

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .