عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ساخت مسکن دانشگاهیان فرصتی بی‌بدیل برای جامعه علمی کشور

معاون وزیر علوم در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان:

ساخت مسکن دانشگاهیان فرصتی بی‌بدیل برای جامعه علمی کشور

ساخت مسکن دانشگاهیان فرصتی بی‌بدیل برای جامعه علمی کشور

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزارت علوم به استان گلستان سفر کرده است، در نشست مشترک با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان که در سالن اندیشه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، ساخت مسکن دانشگاهیان را فرصتی بی‌بدیل برای رفاه جامعه علمی کشور بیان کرد.

خطیبی با تأکید برلزوم اهتمام ویژه روسای دانشگاه‌های استان گلستان به اختصاص زمین جهت ساخت مسکن دانشگاهیان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه صورت گرفته با وزارت راه و شهرسازی،این اجازه به دانشگا‌ه‌ها داده شده است تا بخشی از اراضی خود را به امر ساخت مسکن برای اعضای هیأت علمی و کارمندان خود اختصاص دهند.

وی سپس ساخت خوابگاه‌هایی متاهلی را یکی از مأموریت‌های وزارت علوم به دانشگاه‌ها عنوان و تصریح کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند با بهره‌مندی از تسهیلات طرح نهضت ملی نسبت به ساخت خوابگاه‌های متأهلی اقدام کنند و از این فرصت ایجاد شده استفاده نمایند.

خطیبی با بیان اینکه بحث جوانی جمعیت، تحکیم بنیان خانواده و افزایش موالید از مباحث مورد تأکید در کشور محسوب می‌شود گفت: تقویت احداث خوابگاه‌های متأهلی می‌تواند نقش موثری در بحث جمعیت جوانی داشته باشد.

سپس شتایی، رئیس دانشگاه معین استان گلستان در این نشست، حضور همزمان خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور به استان گلستان را برای استان و به ویژه حوزه آموزش عالی در برکت دانست و افزود: این نشست با هدف بررسی موضوع مسکن دانشگاهیان و وضعیت خوابگاه‌های متأهلی به عنوان چالش‌های اصلی در دانشگاه‌های استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه پرداختن به مسائل رفاهی نخبگان بویژه دانشگاهیان از اهمیت بالایی برخوردار است، بر ایجاد شرایط رفاهی مناسب برای آنان تأکید کرد و گفت: باید فضایی برای جامعه نخبگانی و دانشگاهی ایجاد شود تا بتوانند بدون دغدغه به امر پژوهش، تحقیق و فناوری بپردازند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به سرانجام رساندن خوابگاه‌های متأهلی را به عنوان یک تکلیف در بحث جوانی جمعیت عنوان کرد و افزود: در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ۵۶ واحد خوابگاهی متاهلی در حال احداث است و امیدوارم با تخصیص اعتبارات بتوانیم در جهت تکمیل آن اقدام کنیم.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .