عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صدور 816 تأییدیه ایمنی آسانسور در گلستان


صدور 816 تأییدیه ایمنی آسانسور در گلستان

صدور 816 تأییدیه ایمنی آسانسور در گلستان

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری، 816 تاییدیه ایمنی آسانسور در گلستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، 10 درصد بیشتر بوده است.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان گلستان؛ سید مهدی حسینی افزود: از این تعداد 568 تأییدیه مربوط به آسانسورهایی بوده که به تازگی نصب شده و مورد بهره برداری قرار گرفته اند و 248 تأییدیه نیز به صورت ادواری و برای آسانسورهایی صادر شده که پیش از این موفق به دریافت تأییدیه ایمنی اولیه شده بودند.

حسینی در ادامه خواستار توجه مالکان، مدیران و ساکنین ساختمان های دارای آسانسور به نکاتی در خصوص تاییدیه ایمنی آسانسورها شد و گفت: اخذ تأییدیه ایمنی برای آسانسورهای نصب شده در ساختمان های تازه احداث الزامی است. زیرا صدور گواهی پایانکار برای ساختمان، منوط به ارائه تأییدیه آسانسور به شهرداری هاست.

وی با یادآوری این مطلب که تأییدیه های صادر شده اعتبار یک ساله دارند و انجام بازرسی و اخذ تأییدیه ادواری به منظور اطمینان از تداوم شرایط ایمن در آسانسور ضرورت دارد گفت: مسئولیت اخذ تأییدیه ادواری با مالکان، مدیران و ساکنین ساختمان است.

به گفته حسینی بیمه نامه آسانسورهایی که تأییدیه ایمنی (اولیه یا ادواری) ندارند، فاقد اعتبار حقوقی است و پس از دریافت تأییدیه ایمنی برای آسانسور (اولیه یا ادواری) و در طول اعتبار یک ساله آن، انجام یک سرویس و نگهداری منظم و اصولی توسط شرکت عرضه کننده آسانسور ضرورت دارد.

مدیرکل استاندارد گلستان تاکید کرد قرارداد نصب و دریافت خدمات برای آسانسور، حتماً با شرکت هایی منعقد شود که دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور از صنعت، معدن و تجارت استان هستند.

وی در پایان به شهروندان یادآور شد جهت اطلاع از وضعیت اعتبار تأییدیه ایمنی آسانسور، کد 10 رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور را به سامانه 10001517 پیامک نمایند و هر گونه گزارش در خصوص آسانسورهای فاقد تأییدیه ایمنی را از طرق سامانه پیامکی 30001517 با استاندارد در میان بگذارند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .