عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تلاش ۲۰۶ تیم امدادی هلال احمر برای پوشش ۱۵۱ حادثه در آذرماه

مدیرعامل هلال احمر گلستان؛

تلاش ۲۰۶ تیم امدادی هلال احمر برای پوشش ۱۵۱ حادثه در آذرماه

تلاش ۲۰۶ تیم امدادی هلال احمر برای پوشش ۱۵۱ حادثه در آذرماه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان از پوشش امدادی به ۱۵۱ حادثه در آذر ماه سال جاری با مشارکت ۲۰۶ تیم عملیاتی هلال احمر استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر گلستان، قاسم غریب‌آبادی با اشاره به حوادث آذر ماه گفت: در آذر ماه سال جاری نیروهای عملیاتی هلال احمر استان از مجموع ۱۵۱ ماموریت امدادی به ۱۲۰ حادثه جاده ای و ترافیکی اعزام شده و امدادرسانی کردند.
وی خاطر نشان کرد: ۴ حادثه کوهستان، ۳ مورد خدمات حضوری، ۷ مورد خدمات شهری، یک مورد خدمات مناسبتی، ۶ مورد سیل و آبگرفتگی، یک مورد طوفان، یک مورد ریزش آوار، یک مورد دریایی ساحلی و ۷ حادثه برف و کولاک از دیگر حوادث و خدمات آذر ماه بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اظهار کرد: از اول تا ۳۰ آذر ۵۳۸ نیروی امدادی در قالب ۲۰۶ تیم با بکارگیری ۱۴۶ دستگاه آمبولانس، ۱۹ دستگاه خودروی نجات، ۲۲ دستگاه خودروی کمک‌دار سبک در عملیات ها مشارکت داشتند.
وی تصریح کرد: در این مدت ۴۹۴ نفر تحت تاثیر حوادث قرار گرفته و ۲۹۰ نفر از آنها مصدوم شده و ۱۳۲ نفر توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی استان انتقال پیدا کردند. ضمن اینکه ۱۰ نفر اسکان داده شدند.
غریب آبادی گفت: در ماه گذشته هلال احمر مینودشت با ۳۴ حادثه، گرگان با ۳۱ حادثه و علی آباد کتول با ۱۷ حادثه بیشترین عملیات هایی بوده که پوشش داده اند.
وی افزود: پایگاه سه راهی گالیکش با ۲۷ حادثه، زیارت گرگان و النگ کردکوی هر کدام با ۱۳ حادثه و چاتال کلاله و پایگاه آق قلا هر کدام با ۹ حادثه بیشترین حوادثی بوده که پوشش داده شده است.
وی یادآور شد: با توجه به فرارسیدن فصل زمستان به رانندگان توصیه می شود ضمن اطمینان از سلامت خودرو و مجهز کردن به زنجیر چرخ، وضعیت ضدیخ خودرو را بررسی کرده و پیش از مسافرت از وضعیت هوا و راه‌ها آگاهی کسب کنند.
غریب‌آبادی در پایان با اشاره به طرح ملی امدادونجات زمستانه گفت: این طرح با مشارکت دستگاه های امدادی از ۲۱ آذر آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد. مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان (EOC) با سرشماره ۱۱۲ به صورت شبانه روزی پاسخگوی تماس های اضطراری هموطنان است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : جمعیت هلال احمر گلستان
تأیید کننده خبر : مقسمی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .